Lotte & Søren Hammer vierailevat Turun kirjamessuilla

Lotte & Søren Hammerin esikoisteos Saastat on rikosylikomisario Konrad Simonsenista kertovan dekkarisarjan ensimmäinen osa.  Ryhmä pedofiilien uhreja ottaa oikeuden omiin käsiinsä ja aloittaa pedofiilien joukkoteloituksen ja kansankiihotuksen. Hammerit vierailevat Turun kirjamessuilla 30.9. ja 1.10.2011.

Koulun liikuntasalin katosta roikkuu ryhmä teloitettuja, silvottuja miehiä. Murhatutkimuksia johtava rikosylikomisario Konrad Simonsen joukkoineen on voimaton. Pian tuntematon ryhmittymä alkaa levittää teloituksia puolustavaa propagandaa. Tilanne ajautuu vielä huonompaan suuntaan, kun tavalliset ihmiset ottavat lain omiin käsiinsä tehdäkseen sen, mihin oikeuslaitos ei ole pystynyt.

Saastat on tarina kostosta, joka saa valtaisat mittasuhteet. Se käsittelee kansalaisten omankädenoikeutta ja lain merkitystä yhteiskunnassa ja herättää lukijan pohtimaan omaa suhtautumistaan moraaliin ja lakiin. Kirja on ensimmäinen osa Konrad Simonsenista ja hänen murharyhmästään kertovasta dekkarisarjasta. Romaanin tapahtumat sijoittuvat Tanskaan, kirjailijoille tuttuun ympäristöön, heidän entisiin asuinpaikkoihinsa ja lapsuuden miljöihinsä.

Tanskalaiset kirjailijat Lotte ja Søren Hammer ovat sisaruksia. Lotte on koulutukseltaan sairaanhoitaja ja Søren opettaja. Molemmat ovat kiinnostuneita myös politiikasta. He ovat työskennelleet kokopäiväisesti kirjailijoina vuodesta 2010 alkaen. Saastat on kaksikon ensimmäinen romaani. Hammerit ovat tehneet kattavaa tutkimusta kirjaa varten ja teos on saanut positiivista palautetta todellisilta pedofilian uhreilta. Teoksen käännösoikeudet on myyty 19 maahan. Nordisk Film on ostanut teoksen elokuvaoikeudet keväällä 2011. Dekkarisarjan seuraava osa Alting har sin pris ilmestyy suomeksi keväällä 2012.

Tanskankielinen alkuteos: Svinehunde
Suomennos: Sanna Manninen
sidottu / 446 s. / ovh 34 €
ISBN 978-952-5637-23-6