Markus Lähdesniemi Bazar Kustannuksen johtoon

Bazar Kustannus Oy:n johtajaksi on nimitetty Markus Lähdesniemi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään kesäkuun alussa.

Markus Lähdesniemi, 39, siirtyy Bazar Kustannuksen johtajaksi kustantamon myyntipäällikön tehtävästä. Lähdesniemi on työskennellyt Bazarissa vuodesta 2007 lähtien. Hänellä on 16 vuoden kokemus kirja-alalta ja hän on toiminut aikaisemmin muun muassa Kirjavälitys Oy:ssä myyntipäällikkönä.

─ Tämä on kunniatehtävä. Arvostan omistajien luottamusta ja tarjottua mahdollisuutta. Bazar on vakiinnuttanut asemansa kustannusalalla, ja tavoitteemme on olla johtava käännöskirjallisuuden kustantaja Suomessa. Tavoite on kova, mutta niin sen pitääkin olla, sanoo Lähdesniemi.

Bazar Kustannusta johtanut Ritva Holmström on irtisanoutunut tehtävästään. Holmström johti kustantamoa tuloksellisesti vuosina 2009─2013. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli noin 1,4 miljoonaa euroa.

─ Holmström on johtamiskautensa aikana luonut Bazarista menestyskykyisen organisaation, nostanut sen varteenotettavaksi toimijaksi ja säilyttänyt toiminnan tuloksellisena. Uskomme, että Lähdesniemi tulee edelleen kasvattamaan Bazarin toimintaa, sekä perinteisten kirjojen markkinoilla että vastaamalla sähköisen liiketoiminnan haasteisiin, sanoo kustantamon omistaja ja konsernin hallituksen puheenjohtaja Øyvind Hagen.

Kymmenen vuotta kustannusalalla toiminut Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää. Kustantamo on erikoistunut käännöskirjallisuuteen. Brasilialainen Paulo Coelho on yksi Bazarin merkittävimmistä kirjailijoista. Muita kustantamon kirjailijoita ovat muun muassa John Boyne, Bernard Cornwell, Ildefonso Falcones, Katherine Pancol, Tatiana de Rosnay, Christian Rönnbacka ja Cecilia Samartin.

Lisätietoja

Bazar Kustannus Oy, tiedotuspäällikkö Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, s-posti vilja @ bazarkustannus.fi

LIITE: Kuva_Markus Lähdesniemi