Paulo Coelhon Alef on noussut bestselleriksi kaikkialla

Paulo Coelhon uusi romaani Alef on noussut suoraan myyntilistojen huipulle kaikkialla missä se on julkaistu, niin Suomessa kuin mm. USA:ssa.

Alef kipusi syyskuun Mitä Suomi lukee -listalla käännöskirjallisuuden myydyimpien joukossa sijalle kaksi. Kirja ilmestyi Suomessa 13.9.2011. Kirjakauppaliiton julkaisema tilasto perustuu laajan valikoiman kirjakauppojen sekä muutamien verkkokauppojen ja markettiketjujen kirjamyyntiin.

Alef on noussut bestseller-listojen ykköseksi kaikissa muissa 26 maassa, missä se on tähän mennessä julkaistu: Alankomaat, Argentiina, Australia, Bulgaria, Brasilia, Chile, Ecuador, Espanja, Etelä-Korea, Intia, Kanada, Kolumbia, Intia, Latvia, Liettua, Makedonia, Meksiko, Peru, Portugali, Slovakia, Slovenia, Serbia, Turkki, Unkari, USA, Venezuela. Romaanin käännösoikeudet on myyty 40 maahan ja 33 eri kielelle.

Bazar julkaisee Alefin Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa keväällä 2012.

Romaanissa Alef Paulo Coelho on uskonkriisissä ja haluaa löytää kutsumuksensa, tien henkiseen kasvuun ja uudistumiseen. Coelho päättää aloittaa aivan alusta: matkustaa, kokea ja kohdata ihmiset ja maailman ympärillään. Hän haluaa löytää elämäänsä uutta energiaa ja intohimoa. Paulo lähtee matkalle Afrikkaan, sitten Eurooppaan ja Aasiaan Siperian junalla.

Alef on kaunis ja inspiroiva tarina, joka kutsuu lukijan pohtimaan oman matkamme tarkoitusta: Olemmeko siellä missä haluamme olla ja teemmekö sitä mitä haluamme tehdä?

Brasilialainen Paulo Coelho syntyi vuonna 1947. Hänen romaaneistaan on suomennettu 13 ja niitä on myyty Suomessa jo yli 600 000. Kirjailijan tunnetuimpia teoksia ovat Pyhiinvaellus, Alkemisti ja Yksitoista minuuttia. Coelhon teoksia on julkaistu 73 kielellä 168 maassa ja niitä on myyty yhteensä jo yli 135 000 000 kappaletta. Coelho nimitettiin YK:n rauhanlähettilääksi vuonna 2007.

Mitä Suomi lukee -lista: http://www.kirjakauppaliitto.fi/ratings

LIITTEET: Paulo Coelho © Dmytro Sanin, Alef_etukansi