Ranskalainen trilleri 24 ruumista ilmestyi

New Hampshiren poliisia odottaa karmiva löytö: 24 ruumista siististi pinossa. Mitä on tapahtunut ja keitä ruumiit ovat? Jännitysromaani on Romain Sardoun toinen suomennettu teos.

Moottoritien varresta on löydetty pino ruumiita, joista jokainen on saanut luodin sydämeensä. Uhrit ovat kuolleet vain tunteja ennen poliisin saapumista. Kuka on pystynyt toteuttamaan kaikessa rauhassa massiivisen teurastuksen? Vai onko kyseessä huolellisesti suunniteltu joukkoitsemurha?

New Hampshiren osavaltion poliisipäällikkö Stuart Sheridan alkaa tutkia tapausta, jossa ei tunnu olevan mitään järkeä. Ainoa johtolanka ja yhteys uhrien välillä näyttää olevan kirjailija Ben O Boz. Sheridan pyytää avukseen luovan kirjoittamisen professorin Frank Franklinin, jonka avustuksella hän yrittää houkutella murhaajaksi epäillyn kirjailijan esiin.

Ranskalainen kirjailija Romain Sardou (s. 1974) on pienestä saakka ollut kiinnostunut musiikista ja erityisesti oopperasta. Musiikin kautta hän löysi tiensä myös teatterin ja kirjallisuuden maailmaan. Hän työskenteli pitkään teatterin parissa dramaturgina ennen kuin aloitti romaanien kirjoittamisen. 24 ruumista on ollut menestys kotimaassaan Ranskassa. Sitä on myyty yli 370 000 kappaletta ja sen käännösoikeudet on myyty 18 maahan. Sardou on julkaisut yhteensä yhdeksän romaania. Suomeksi on julkaistu aikaisemmin jännitysromaani Kolmastoista kylä (Bazar 2010).

Ranskankielinen alkuteos: Personne n’y échappera
Suomennos: Susanna Tuomi-Giddings