Suloinen huijari on seikkailuromaani nuorille

Katarina Bishop on tavallinen 15-vuotias koulutyttö. Tai oikeastaan ei ollenkaan tavallinen. Hänen sukunsa työskentelee alalla, jossa huijaaminen on taidetta. Kolmevuotiaana Katarina vietiin Louvren taidemuseoon tutustumaan taideteoksiin – ja valmistautumaan tuleviin taidevarkauksiin. Seitsemänvuotiaana hän kähvelsi setänsä kanssa Itävallan kruununjalokivet.

Nyt viisitoistavuotias Katarina haluaisi viettää normaalia koululaisen elämää. Viimeisenä huijauksenaan hän on hankkinut itselleen opiskelupaikan hyvästä koulusta ja totuttelee arkeen. Mutta jos on syntynyt huijareiden sukuun, poispääsy ei onnistu ihan helposti. Katarina joutuu palaamaan huijausten pariin vielä kerran pelastaakseen isänsä pälkähästä.

Yhdysvaltalainen Ally Carter (s. 1974) on kirjoittanut useita nuortenkirjoja ja hänellä on uskollinen lukijakunta. Hän on tullut tunnetuksi erityisesti viisiosaisesta Gallagher Girls -kirjasarjastaan. Suloisen huijarin (Heist Society) jatko-osa Uncommon Criminals ilmestyi vuonna 2011. Warner Bros. on ostanut Suloisen huijarin elokuvaoikeudet. Carter on suorittanut tutkinnot sekä Oklahoman että Cornellin yliopistoissa.

Englanninkielinen alkuteos: Heist Society
Suomennos: Tytti Träff
Sidottu /  303 s.
ISBN 978-952-5637-33-5
KL N84.2

”Glamour ja salaisuudet maustavat tätä vastustamatonta huijaritarinaa. Klassinen kasvukertomus yhdistyy suuren luokan petokseen.”
School Library Journal

”Kaikin puolin nautittava seikkailu, joka on kuin tehty elokuvaksi.”
Booklist

Ally Carterin kotisivut: www.allycarter.com

LIITTEET: Suloinen huijari_etukansi, Ally Carter (c) Shevaun Williams

Pikafaktat

Ally Carterin uusi suomennettu nuortenromaani Suloinen huijari on seikkailuromaani nuorille.
Suloisen huijarin on suomentanut Tytti Träff.
Suloisen huijarin elokuvaoikeudet on ostanut Warner Bros.

Kaikin puolin nautittava seikkailu, joka on kuin tehty elokuvaksi.
Booklist