Taistelu Idhun-planeetan herruudesta jatkuu kirjassa Ennustus

Taistelu satumaisen Idhun-planeetan pelastamiseksi jatkuu. Ennustus on kolmas osa Laura Gallego Garcían Idhunin kronikat -fantasiasarjassa.

Velho Ashran Nekromanti on kaapannut vallan Idhun-planeetalla ja ajanut kansalaiset pakoon Maahan. Pieni mutta sinnikäs vastarintaliike, johdossaan soturiprinssi Alsan ja velho Shail sekä kaksi Maan lasta: koulutyttö Victoria ja vanhempansa menettänyt 13-vuotias Jack, ei kuitenkaan luovuta vaan taistelee planeetan rauhan palauttamiseksi. Seikkailun edetessä Victoria on paljastunut Idhun-planeetan viimeiseksi yksisarviseksi ja Jack viimeiseksi lohikäärmeeksi. Nuorten joukkoon on liittynyt myös Christian, joka on puoliksi ihminen ja puoliksi lentävä käärme, shek. Yhdessä tuo kolmikko aikoo toteuttaa profetian ja pelastaa Idhun-planeetan velhon hirmuvallasta. Seikkailu on huima, ja nuorten välillä roihuava suuri rakkauden kolmiodraama vain lisää jännitystä ja värikkäitä tapahtumakäänteitä.

Idhunin kronikat -sarjan kolmas osa Ennustus jatkaa tarinaa Idhun-planeetan kohtalosta. Nuorten maaginen kolmikko on hajonnut Jackin ja Cristianin ajauduttua kaksintaisteluun. Christian on surmannut Jackin ja palannut isänsä velho Ashran Nekromantin joukkoihin. Victorian sydän on pirstaleina. Profetian toteutuminen on lähes mahdotonta, mutta taistelu Idhunin vapaudesta jatkuu.

Espanjalainen Laura Gallego García syntyi vuonna 1977 Valenciassa, Espanjassa. Gallego García on kirjoittanut tarinoita 11-vuotiaasta saakka. Tähän mennessä hän on julkaissut kaksikymmentä kirjaa ja hänet on palkittu kaksi kertaa arvostetulla Barco de Vapor -nuorten-kirjallisuuspalkinnolla. Idhunin kronikoiden kirjoittamisen Gallego García aloitti 15-vuotiaana. Fantasiasarjan ensimmäinen osa Vastarinta ilmestyi suomeksi syksyllä 2010 ja sarjan toinen osa Herääminen julkaistiin syksyllä 2011. Neljäs osa ilmestyy syksyllä 2013.

Espanjankielinen alkuteos: Memorias de Idhún. Triada. Predestinación
Suomennos: Satu Ekman
Sidottu / n. 400 s. / ovh 33 €
ISBN 978-952-5637-74-8
N 84.2

”Romaanin [Idhunin kronikat I: Vastarinta] kieli on sujuvaa, päähenkilöitä kuvataan luontevasti ja seikkailu tempaisee helposti mukaansa.” Tähtivaeltaja

LIITTEET: Idhunin kronikat III: Ennustus_etukansi, Laura Gallego García © Sergio Cuesta

Ennustus on Idhunin kronikat -fantasiasarjan kolmas osa.

Lainaukset

Tähtivaeltaja