Unien järvi on matka menneeseen ja sen mysteeriin

Perhe ja sen historiaa varjostavat salaisuudet nousevat pääosaan Kim Edwardsin uudessa romaanissa Unien järvi. Edwardsilta on ilmestynyt aiemmin menestysromaani Muisto tyttärestäni.

Lucy Jarret on asunut jo vuosia ulkomailla poikaystävänsä kanssa, kunnes kuulee äitinsä loukkaantuneen ja huomaa suureksi kasvaneen koti-ikävänsä. Lucy matkustaa kotikyläänsä Unien järvelle ja haluaa saattaa menneisyyden haamut hautaan. Eräänä iltana Lucy löytää lapsuuden huoneestaan pinon vanhoja papereita. Tutkimalla niitä hän avaa monta ovea, joiden takaa paljastuu hänen perheensä todellinen historia.

Unien järvi on romaani suvusta, kätketyistä salaisuuksista ja rakkauksista. Niistä salaisuuksista, joilla on ollut vaikutusta myös Lucyn oman elämän muotoutumiseen ja valintoihin, joita hän on elämässään tehnyt.

Yhdysvaltalainen Kim Edwards opettaa englantia Kentuckyn yliopistossa. Kirjailija on palkittu useilla kirjallisuuspalkinnoilla, kuten Whiting Writer’s Awardilla (2002) ja Kentucky Literary Award for Fictionilla (2005). Edwardsin esikoisromaania Muisto tyttärestäni on myyty yli neljä miljoonaa kappaletta ja kirja viipyi The New York Timesin bestseller-listalla yhteensä 122 viikkoa. Teos palkittiin myös arvostetulla The British Book Awardsilla. Unien järvi on Edwardsin toinen romaani ja sen oikeudet on myyty jo 16 maahan.

Englanninkielinen alkuteos: The Lake of Dreams
Suomennos: Susanna Tuomi-Giddings
sidottu / n. 460 sivua
ISBN 978-952-5637-85-4

Lisää kirjailijasta: www.kimedwardsbooks.com

LIITTEET: Unien järvi_etukansi, Kim Edwards © Deborah Feingold

Unien järvi on uusi romaani Muisto tyttärestäni -teoksen kirjoittajalta.

Emotionaalinen ja lyyrinen romaani.
Sunday Times
Kauniisti kirjoitettu, henkeäsalpaava saavutus.
Daily Express