• BEA Systems Oy/

Report this content

Lehdistötiedote 24.2.2004 BEA:n tilinpäätöstiedote on nähtävissä kokonaisuudessaan osoitteessa www.bea.com BEA:n tilivuoden ja viimeisen neljänneksen tulokset: Vuoden 2003 liikevaihto oli yli miljardi dollaria ja viimeisen neljänneksen lisenssitulot nousivat 12 prosenttia kolmanteen neljännekseen verrattuna Päättyneen tilivuoden nettotulos kasvoi 41 % edelliseen vuoteen verrattuna. BEA raportoi ennätykselliset tilivuosi- ja kvartaalitulokset. San Jose, Kalifornia - 19.2.2004 Maailman johtava sovellusinfrastruktuuriohjelmistojen toimittaja BEA Systems, Inc. julkisti viimeisen vuosineljänneksen ja tilivuoden tulokset. Tammikuun 31. päivä 2004 päättyneen neljännen vuosineljänneksen liikevaihto kasvoi kolmanteen vuosineljännekseen verrattuna 10 prosenttia 278,1 miljoonaan dollariin. Lisenssitulot olivat 143,1 miljoonaa dollaria, jossa on kasvua 12 prosenttia kolmanteen vuosineljännekseen. BEA:n operatiivinen tulos (GAAP) nousi kolmanteen vuosineljännekseen verrattuna 31 prosenttia 58,8 miljoonaan dollariin. Nettotulos oli 39,3 miljoonaa dollaria, jossa kasvua kolmanteen vuosineljännekseen oli 35 prosenttia. Tammikuun lopussa BEA:n kassavarojen arvo oli lähes 1,5 miljardia dollaria. 31. tammikuuta 2004 päättyneen tilivuoden liikevaihto oli 1.012,5 miljoonaa dollaria, jossa kasvua oli 8 prosenttia edelliseen tilivuoteen verrattuna. Tilivuoden 2004 nettotulos oli 118,7 miljoonaa dollaria eli 41 prosenttia enemmän kuin tilivuonna 2003. - Olemme mielissämme saavutettuamme miljardin dollarin liikevaihtorajan kuluneena tilikautena ja voidessamme palata kaksinumeroiseen tuloskasvuun. Tutkimus- ja tuotekehitysinvestointimme BEA WebLogic Platform 8.1 -ohjelmistoalustaan ovat tuottamassa tulosta. Aloitamme uuden tilivuoden ensimmäisen neljänneksen hyvällä liiketoiminnan volyymillä ja aiomme keskittyä myyntikapasiteettimme ja jakelukanaviemme edelleen laajentamiseen, sanoi Alfred Chuang, BEA:n perustaja, hallituksen puheenjohtaja ja yhtiön toimitusjohtaja. - BEA WebLogic Platform 8.1 -liiketoiminta on kasvussa. Riippumattomat tutkimustulokset ja asiakastestit osoittavat, että WebLogic 8.1 nopeuttaa merkittävästi liiketoimintakriittisten ohjelmistohankkeiden, kuten integraatio- ja yritysportaaliprojektien, valmistumista. Uskomme, että integroitu ohjelmistoalustamme tulee merkittävästi tehostamaan asiakkaittemme IT- projekteja. Viimeisellä vuosineljänneksellä BEA teki merkittäviä asiakassopimuksia muun muassa American Airlinesin, Asian Airlinesin, Boeingin, BP Oil Internationalin, Citibankin, Dellin, DHL:n, EDS Solution Centren, EMC:n, Hilton Internationalin, LG Electronicsin, Logican, Moet et Chandonin, Prudential UK:n, SNCF:n, Societe Generalen, Swisscom Mobilen, TeliaSoneran, Toyota Motor Creditin, UK Inland Revenuen, U.S. Air Forcen, Verizonin, WebEx Communicationsin sekä Wells Fargon kanssa. BEA Systems, Inc. BEA Systems, Inc. (Nasdaq: BEAS) on maailman johtava sovellusinfrastruktuuriohjelmistojen toimittaja. BEA:lla on yli 15.000 asiakasta ympäri maailmaa, mukaan lukien valtaosa maailman 500 suurimmasta yrityksestä. BEA:lla on 75 toimistoa 34 maassa, ja yhtiön pääkonttori on San Josessa, Kaliforniassa. Lisätietoja osoitteista www.bea.com ja fi.bea.com. Lisätietoja: Oula Maijala, maajohtaja, BEA Systems Oy, +358 40 820 0024 Tiedotteen lähetti: AC-tiedotus Oy, Marja-Liisa Rosberg, puhelin 09 696 2810, 040 5150 696 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/24/20040224BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/24/20040224BIT00370/wkr0002.pdf