Bentley aloittaa täyssähköautojen valmistuksen Isossa-Britanniassa

• Merkittävä kestävä investointi turvaa Bentleyn Crewen tehtaan tulevaisuuden
  • Ensimmäiset täyssähköautot valmistuvat kolmen vuoden päästä
  • Täyssähköautot ovat avainasemassa Bentleyn uraauurtavassa Beyond100-strategiassa
  • Uusi Bentley Dream Factory on toimialan johtava kestävään kehitykseen sitoutunut investointi
  • Dream Factory tekee Bentleystä luksusautovalmistajien vertailukohdan, joka tarjoaa ainutlaatuisia kokemuksia sekä asiakkaille että työntekijöille. Ultrajoustavassa räätälöintitehtaassa yhdistyvät perinteiset käsityötaidot digitaaliseen tuotantokonseptiin
  • Jokaisen Crewessa valmistetun auton ympäristövaikutukset minimoidaan
  • Bentleystä tulee täysin sähköinen ja alusta loppuun hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä

Ensimmäiset Bentleyn Isossa-Britanniassa suunnittelemat ja valmistamat täyssähköautot rullaavat Crewen tehtaan tuotantolinjalta vuonna 2025. Tulevien kymmenen vuoden aikana kestävään kehitykseen tehtävä lähes kolmen miljardin euron investointi tulee olemaan merkittävä sysäys koko maan taloudelle. Investointi merkitsee Crewen 4 000 työntekijän tuotantolaitoksen, jossa kaikki Bentleyt valmistetaan, täydellistä sähköistymistä.

Täyssähköautojen tuotannon alkaminen tulee olemaan merkittävä hetki Bentleyn pitkässä ja maineikkaassa historiassa ja tärkeä askel yrityksen Beyond100-strategiassa. Kaksi vuotta sitten käynnistyneellä projektilla muutetaan Bentley täysin sähköiseksi ja hiilineutraaliksi vuoteen 2030 mennessä.

Investointiohjelma merkitsee myös Bentleyn koko tuoteportfolion uusiutumista. Samalla muuttuu myös Crewen historiallinen kampus, josta syntyy maailman johtava uuden sukupolven digitaalinen, ympäristövaikutuksiltaan minimaalinen korkean lisäarvon tuotantolaitos.

”Beyond100 on Bentleyn historian ja koko luksusautosegmentin rohkein suunnitelma: liiketoimintamme muuttuu täysin hiilineutraaliksi ja siirrymme kokonaan täyssähköautojen valmistukseen vain kahdeksassa vuodessa. Emmekä puhu vain luksusautoista ja kestävästä kehityksestä, vaan tavoitteemme on, että koko toimintamme on esimerkillistä. Täyssähköautojen valmistuksen alkaminen Crewessä on virstanpylväs Bentleylle ja Iso-Britannialle ja osa pitkän tähtäimen kestävää toimintaa Crewessa”, sanoo Bentleyn toimitusjohtaja Adrian Hallmark.

”Investointipäätös oli epäilemättä Bentleyn modernin historian tärkein. Se on osoitus Crewen työntekijöidemme kovasta työstä ja taidoista, mutta nyt matka vasta todella alkaa. Olemme luksusautojen tuotannossa huipulla ja tuotantomme on jo muuttumassa hiilidioksidineutraaliksi. Dream Factory -konseptimme vie meidät nollatasolle myös veden käytön, jätteiden ja muiden ympäristövaikutusten osalta vuoteen 2030 mennessä. Ainutlaatuista ammattitaitoa, vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa sekä työntekijäkokemusta tehostetaan digitalisaatiolla, joustavuudella sekä uusilla personointitavoilla. Kehitämme edelleen Crewen parhaita puolia ja meistä tulee luksusautovalmistuksen tulevaisuuden vertailukohta”, kertoo Bentleyn tuotannosta vastaava johtoryhmän jäsen Peter Bosch.