Bentley avasi uuden sertifioidun WLTP-testikeskuksen Crewessa

• Huippumoderni tuotantolaitos asettaa uudet standardit autovalmistukselle
  • Bentleyn tiukka sisäinen testijärjestelmä on virallisesti sertifioitu
  • 12,5 miljoonan punnan eli noin 14,6 miljoonan euron arvoinen keskus on merkittävä askel Bentleyn sähköistämisstrategiassa
  • Uraauurtavassa laitoksessa testataan polttoaineenkulutusta ja päästöjä WLTP-mittausjärjestelmällä
  • Uusi laitos on viimeisin vaihe Isossa-Britanniassa sijaitsevan Crewen pääkonttorin jatkuvassa kehittämisohjelmassa
  • Keskus tukee Beyond100-strategiaa, jossa Bentleyn tavoitteena on tulla maailmanlaajuiseksi kestävän kehityksen johtajaksi luksusluokan liikkuvuudessa

Bentleyn uusi, huippumoderni testikeskus on aloittanut toimintansa saatuaan Britannian liikenneturvallisuusvirasto VCA:n virallisen hyväksynnän. Uusi keskus sijaitsee Bentleyn pääkonttorin yhteydessä Englannin Crewessa. Jo tätä ennen ilmastoasioihin erikoistunut Carbon Trust -organisaatio uudelleensertifioi Bentleyn toiminnot, joten Crewen tuotantolaitos on nyt virallisesti hiilineutraali.

Tämä on Bentleylle tärkeä askel kohti YK:n Euroopan talouskomission (UNECE) asettamien standardien täyttämistä. Bentley voi nyt tehdä yrityksen sisällä päästöjen, polttoainetalouden ja sähköisen toimintamatkan mittauksia korkeimpien standardien mukaisesti 33 Pyms Laneksi nimetyssä testikeskuksessaan. Keskus täydentää Crewen – jossa kaikki Bentleyt valmistetaan käsityönä – tuotannon aiempaa testijärjestelmää.

Riippumattoman viranomaisen sertifiointi on toinen suuri askel Bentleyn sähköistämispyrkimyksissä, joka on keskeinen pilari Beyond100-strategiassa tulla maailmanlaajuiseksi kestävän kehityksen johtajaksi luksusluokan liikkuvuudessa. 12,5 miljoonan punnan eli noin 14,6 miljoonan euron arvoisessa keskuksessa Bentley voi suorittaa viimeisimmät WLTP-testimenetelmän mukaiset polttoaineenkulutus- ja taloudellisuusmittaukset nopeasti omissa tiloissaan.

Kaksikerroksinen 4 600 neliömetrin kokoinen rakennus valmistui aikataulussa. Testaukset aloitetaan heti ja samoin toiminnan kehittäminen niin, että kaikki globaalit päästöstandardit täytetään vuoden 2022 puoliväliin mennessä. Uusissa tiloissa on 773 neliötä toimistotiloja ja 1 550 neliötä tilaa ilmastoitua alustadynamometriä varten.

Edistyksellisellä alustadynamometrillä insinöörit voivat simuloida erilaisia mäkiä, mitata polttomoottoriautojen pakokaasupäästöjä sekä hybridimallien ja tulevaisuuden täyssähköautojen energiankulutusta. Todellisten tilanteiden simulaatiot voidaan suorittaa eri lämpötiloissa 20 pakkasasteen ja 50 lämpöasteen välillä.

Bentleyn tuotteiden vaatimustenmukaisuudesta vastaava osasto toimii uudessa keskuksessa. Siellä on myös oma laboratorio, jossa testataan todellisessa liikenteessä tehtäviä Real Driving Emissions (RDE) -päästöjä käyttämällä uusimpia huipputasoisia kannettavia päästömittausjärjestelmiä. Uudessa laitoksessa työskentelee yhteensä 100 henkilöä.

”Uusi keskus on toinen keskeinen virstanpylväs Bentleyn meneillään olevassa modernisointiohjelmassa. Sen ansiosta voimme itse testata omia moottoreitamme ja kehittää entisestään alan johtavaa Crewen tuotantolaitostamme, kun siirrymme tarjoamaan kaikista malleistamme täyssähkö- tai hybridiversioita vuoteen 2024 mennessä. Keskuksen avulla Bentley pystyy myös vastaamaan asiakkaiden kasvaneeseen kysyntään ylellisistä, käsin rakennetuista ajoneuvoista, mukaan lukien suorituskykykeskeinen Flying Spur, Continental GT ja uusi Bentayga”, kertoo Bentleyn teknologiajohtaja Matthias Rabe

* WLTP-testimenettelyssä (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) mitataan henkilöautojen polttoaineen ja sähköenergian kulutusta sekä hiilidioksidipäästöjä ja muita päästöjä.