Bentley Blower Jnr aloittaa kestävyystestauksen joulutehtävällä

• Bentley Blower Jnr aloittaa 5 000 mailin ja kolmen mantereen kattavan kestävyystestauksen
  • Laaja testiohjelma sisältää käsiteltävyyden, todellisten ajokilometrien ja turvavöiden testauksen EU L7e -tyyppihyväksynnän saavuttamiseksi ajokelpoisuuden osalta
  • Bentley Blower Jnr koostuu yli 700 yksittäisestä osasta
  • Kuusi Bentley Blower Jnr:tä käy läpi sekä kestävyys- että asiakastoimenpiteitä ennen kuin tuotanto alkaa vuonna 2024
  • Testiauto lähetettiin Sveitsiin hakemaan joulukuusta

Tiimiauto numero 2, maailman kuuluisimman, arvokkaimman ja ikonisimman Bentleyn inspiroimana Bentley Blower Jnr on The Little Car Companyn ja Bentleyn Heritage Collectionin yhteistyö. Valmistettu käsin poikkeuksellisten laatustandardien mukaisesti ja koristeltu kauniilla yksityiskohdilla, jotka kaikki ovat saaneet inspiraationsa alkuperäisestä Blowerista. Saadakseen itsevarmuutta sekä Bentley Blower Jnr:n suunnitteluun että muotoiluun The Little Car Company toteuttaa kestävyysohjelman, joka kestää yli 5 000 mailia kolmella eri mantereella. Testaus alkoi vuodenaikaan sopivalla tehtävällä – joulukuusen noutaminen Sveitsistä yhteistä joulujuhlaa varten.

Kestävyysohjelma sisältää ajoa todellisissa olosuhteissa ja testausta eri koealueilla ennen tuotannon aloittamista vuonna 2024. Vuoden 1929 4½ litraisen Supercharged Bentleyn 85 prosentin mittakaavassa tehtävä rekonstruktio käy läpi laajan testausohjelman, mukaan lukien turvavöiden varmistaminen EU L7e:n tyyppihyväksynnän ja tieliikennekelpoisuuden mukaiseksi.

Bentley Blower Jnr on rakennettu 48 V:n sähköisen voimansiirron ympärille, jossa on 15 kW:n (20 hv) moottori, mikä tarkoittaa 72 km/h:n huippunopeutta Isossa-Britanniassa ja EU:ssa ja odotettu toimintamatka on noin 105 kilometriä. Autossa on tandem-istuimet kahdelle aikuiselle.

Täysin käsin, aidoista materiaaleista valmistettu ja alkuperäistä vastaava Bentley Blower Jnr koostuu yli 700 osasta. Kori on rakennettu kahdesta osasta, ja vaikka takarunkorakenne on tehty hiilikuidusta saarnirungon sijaan, se on peitetty kyllästetyllä kankaalla, aivan kuten alkuperäinen. Konepelti, jossa on useita jäähdytyssäleitä, on valmistettu käsin alumiinista perinteisillä tekniikoilla ja kiinnitetty kauniilla nahkasoljetuilla konepellin hihnoilla.

Bentley Blower Jnr sisältää autenttisen spesifikaation mukaisen alustan, jossa käytetään lehtijousia ja ajanjakson mukaisia kitkavaimentimia. Brembo-jarrut edessä ja rumpujarrut takana tarjoavat kaiken tarvittavan pysäytysvoiman. Sähkömoottori on asennettu taka-akselin poikki, kun taas akut ja käyttöelektroniikka on sijoitettu piilotettuun aluslaatikkoon.

Legendaarisen 1930-luvun ajan auton herättäminen eloon nykyaikana on luonut tiettyjä haasteita, näitä olivat erityisesti valaistus, matkustajien rajoitukset ja vaatimustenvastaisten reunojen vähentäminen. Nyt viisi "kokeellista" Bentley Blower Jnr:tä kuitenkin ryhtyy toimiin maailmanlaajuisesti kestävyyden ja jälleenmyyjien aktivoinnin edistämiseksi – erityinen kunnianosoitus, Bentley Blower Jnr, on jo töissä.

Nähtyään sosiaalisen median kanavien täyttyvän joulukuusia kantavien superautojen kuvista, Bentley ja The Little Car Company tarttuivat tilaisuuteen ja valjastivat 85 prosentin mittakaavassa tehtävän juhla-autonsa erityiseen juhlatehtävään. Bentley Blower Jnr osoittautuu täydelliseksi autoksi helppoon kuusikuljetukseen ennen toimiston joulujuhlia.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Bentley, riitta.karjalainen@k-auto.fi, puh. 040 578 3924..