Bentley Continental GT voitti ”Best Cars” -tittelin Auto Motor und Sport -lehden lukijaäänestyksessä

• Auto Motor und Sport -lehden lukijat valitsivat Bentleyn huippuluokan Grand Tourer -mallin voittajaksi luksusluokan maahantuotujen autojen kategoriassa
  • Yli 101 000 henkilöä äänesti parhaista malleista yhteensä 442 autosta 12 eri kategoriassa
  • Jo toisena vuonna peräkkäin kolmannen sukupolven Continental GT voitti arvostetun lehden palkinnon
  • Bentley toimitti vuonna 2022 enemmän autoja kuin koskaan aikaisemmin, Continental GT kaksiovisten mallien osuuden ollessa lähes kolmanneksen myynnistä

Huikea Bentley Continental GT on voittanut ”Best Cars” -palkinnon saksalaisen Auto Motor und Sport -lehden lukijaäänestyksessä. Yli 101 000 lukijaa antoivat äänensä 422 autosta 12 eri kategoriassa ja valitsivat erittäin korkealle arvostettujen tittelien voittajat. Jo toista vuotta peräkkäin he äänestivät luksusautojen maahantuontikategoriassa voittajaksi luokkansa johtavan Continental GT -mallin.

Suorituskykyinen ja uudistunut, Bentleyn huippuluokan Grand Tourer -malli loi modernin, luksusluokan Grand Tourer -segmentin, kun se lanseerattiin ensimmäisen kerran vuonna 2003, yhdistäen suorituskyvyn ja huippuluokan teknologian ja käsityön eleganssin. Viimeisimmän, kolmannen sukupolven malli on auto, joka vakuutti Auto Motor und Sport -lehden lukijat.

Käsityönä valmistettu matkustamo yhdistää saumattomasti luonnolliset materiaalit edistyksellisiin ja kuljettajakeskeisiin ominaisuuksiin. Samalla suorituskykyiset ja uudistetut V8 ja W12 -moottorit tekevät Continental GT -mallista dynaamisimman auton, jonka Bentley on koskaan valmistanut.

”Otamme kunnialla vastaan tämän Auto Motor und Sport -lehden lukijoiden antaman palkinnon – yhdeltä maailman arvostetuimmista ja vaikutusvaltaisimmista automedioista. Viimeisen 20 vuoden aikana olemme jatkuvasti kehittäneet Continental GT -mallia ja jopa tänään, sen ollessa kolmannessa sukupolvessaan, se edelleen määrittelee sen segmentin, jonka se loi tullessaan markkinoille. Tämä toisena vuotena peräkkäin saavutettu luksusluokan palkinto tekee meidät erittäin ylpeiksi. Kiitos kaikille, jotka äänestitte,” sanoi Bentley Motorsin toimitusjohtaja Adrian Hallmark.

Bentley toimitti asiakkailleen 15 174 luksusautoa vuonna 2022 – tämä on ensimmäinen kerta kun asiakkaille toimitettiin yli 15 000 autoa vuoden aikana. Ennätysvuosi merkitsi myös neljän prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna sekä Euroopan alueen myyntiennätystä. Euroopassa asiakkaille toimitettiin 2 809 autoa (2 520 (2021)), mikä vastaa 11 % lisäystä vuoteen 2021 verrattuna. Uuden Continental GT:n myyntiosuuden ollessa Euroopassa lähes 50 %.