Goodwood Festival of Speed – Bentleyn 12-sylinterin juhlasinfonia

• Batur johtaa viittä W12-moottorilla varustettua Bentleytä kuuluisassa Goodwoodin mäkikilpailussa
  • Mulliner debytoi ensimmäisen Speed ​​Six Continuation -sarjan
  • Bentleyn alkuperäinen superauto – 4½ litran Supercharged Blower – palaa Le Mans Classic -kilpailusta liittyäkseen Bentleyn dynaamiseen mallistoon
  • 12 auton paraatiajo juhlii W12-moottorin 20-vuotispäivää, mukaan lukien seitsemän autoa laajennetusta Heritage Collection -kokoelmasta

Bentley juhlii mahtavan W12-moottorinsa kahtakymmentä vuotta tämän vuoden Goodwood Festival of Speed ​​-tapahtumassa Mullinerin mittatilaustyönä valmistettujen Bentley-autojen esittelyn yhteydessä. Uusi Speed ​​Six Continuation -sarja tekee maailmanlaajuisen debyyttinsä kansainvälisesti tunnetussa tapahtumassa, kun taas Batur tekee dynaamisen Iso-Britannian debyyttinsä.

6,0-litrainen kaksoisturbo W12 on moottori, joka on siivittänyt Bentleyn ennätykselliseen menestykseen viimeisen 20 vuoden ajan. Tehokas, luotettava, hienostunut, kompakti ja erittäin tehokas. W12 on ollut merkin suorituskyvyn selkäranka Continental GT:n julkaisusta, vuodesta 2003 lähtien. Nyt kun Bentley jatkaa Beyond100-matkaansa kohti täyssähköistämistä, W12 on siirtymässä tuotannon viimeiseen vaiheeseen, ja viimeinen moottori valmistuu huhtikuussa 2024.

Kuusi dynaamista Bentleytä

Bentley juhlii tätä merkittävää moottoria – joka on suunniteltu, kehitetty ja valmistettu käsin Crewessä – hämmästyttävällä valikoimalla autoja, jotka ajavat kuuluisalle Goodwood Hillclimb -kilpailumäelle. Batur by Mulliner – tehokkain esimerkki tästä moottorista – ajaa mäkeä ylös Iso-Britannian dynaamisessa debyyttisarjassa 750 hv:n ja 1 000 Nm:n väännöllä, joka lupaa upeaa suorituskykyä. Batur on Mullinerin, Bentleyn mittatilaustyönä toimivan divisioonan, uusin käsin rakennettava auto, jota valmistetaan vain 18 kappaletta ja kaikki on jo myyty – jokainen täysin räätälöity omistajalleen. Kilpailumäessä ajettava auto on Car Zero-Zero, Marina Tealissa valmistunut teknisen kestävyyden prototyyppi ja yksi kahdesta tällä hetkellä olemassa olevasta Baturista.

Uusi Continental GT Le Mans Collection edustaa W12-suorituskyvyn huippua Bentleyn valtavirran malliperheessä 650 hevosvoimallaan. Esimerkki tästä rajoitetun erän autosta nousee kukkulalle, ennen kuin 48 kappaleen tuotantoerä on valmistunut. Autokavalkadia täydentää mittatilaustyönä valmistettu Continental GTC Speed, Bentleyn nopein avoauto, jossa on yksityiskohtia Mullinerin Personal Commissioning -oppaasta, mukaan lukien kiviviilu ja Cyber ​​Yellow -somisteet.

W12:n aikakauden kunniaksi Bentley on luonut erityisen Speed-mallien autosarjan. Edition 12 -autoperhe (Continental GT, Continental GTC, Flying Spur ja Bentayga Speed)  sisältää sarjan W12-vaikutteisia yksityiskohtia, joista kutakin valmistetaan 120 kappaletta. Flying Spur Speed ​​Edition 12 esittelee nämä ominaisuudet, mukaan lukien uuden Opalite-maalin, Goodwoodissa.

Viimeinen W12-moottorilla varustettu auto, joka esiintyy päivittäin mäkikilpailussa, on Continental GT Pikes Peak – auto, joka teki uuden tuotantoluokan ennätyksen Pikes Peakissa vuonna 2019. Se valloitti 12,42 mailin ja 156 kierroksen reitin, joka nousee melkein 5 000 jalkaa alusta loppuun. Pikes Peak -erikoismalli teki uuden ennätyksen 10:18,488 entisen "vuorten kuninkaan", Rhys Millenin, käsissä. Tämä on auton ensimmäinen esiintyminen Festival of Speed ​​-tapahtumassa.

Viiden W12 Bentleyn joukkoon kukkulalla liittyy Bentleyn alkuperäinen superauto – 4½ litran Supercharged, joka tunnetaan paremmin nimellä Bentley Blower. Auto on Car Zero Blower Continuation -sarjasta, maailman ensimmäisestä sotaa edeltävästä jatkoprojektista, jossa Mulliner loi 12 uutta Blowers-autoa tyhjästä käyttämällä Bentleyn omaa 1929 Team Car #2 -autoa esimerkkinä.

Speed ​​Six Car Zero

Kun Blower Continuation -sarjan tuotanto on päättymässä, Mulliner keskittyy toiseen jatkoprojektiinsa - Speed ​​Six Continuation -sarjaan. Tämä uusi 12 auton sarja – jälleen kaikki myyty – valmistetaan käsityönä Mullinerin työpajassa Crewessä, ja jokainen on uskollinen jatko Speed ​​Six -spesifikaatiolle, joka kilpaili Le Mansissa vuonna 1930. Ennen 12 asiakasautoa on valmistettu kaksi esisarjan autoa, jotka tunnetaan nimellä ”Car Zero” ja ”Factory Works”. Speed ​​Six Car Zero tekee maailmanlaajuisen debyyttinsä tämän vuoden Festival of Speed ​​-tapahtumassa, ja se on esillä uudessa kaksikerroksisessa Bentley-osastolla Supercar Paddockin vieressä torstaista 13. heinäkuuta alkaen.

Speed ​​Six Car Zero -sarjaan liittyy maailman ainoa Batur ja vahvasti personoitu Flying Spur Mulliner, joka sisältää joukon räätälöityjä ominaisuuksia Mullinerin Personal Commissioning -oppaasta. Paikalla on myös Mulliner-suunnittelija, joka opastaa asiakkaita erittäin yksityiskohtaisen ja yksilöllisen prosessin läpi, kun he määrittävät heidän oman, täydellisen mittatilaustyönä tehtävän Bentleynsä.

W12 Heritage -paraati

Torstaina W12:n 20-vuotisjuhlan kunniaksi, tapahtuman läpi kulkee 12 W12-moottorilla varustetun auton paraati. Viiden superauton joukkoon liittyy seitsemän lisäautoa Bentleyn uudistetusta ja laajennetusta Heritage Collectionista, mukaan lukien:

• Ensimmäisen sukupolven Continental GT W12 ja Continental Flying Spur
  • Continental Supersports ISR, joka teki uuden jäänopeusennätyksen vuonna 2011 Juha Kankkusen ajamana
  • Ensimmäinen Bentayga W12 -tuotantoauto
  • Toisen sukupolven Flying Spur W12S
  • Pikes Peak Bentayga, joka teki uuden tuotantoautojen SUV-ennätyksen Pikes Peakissa vuonna 2018
  • Toisen sukupolven Continental Supersports