”Naim for Mulliner”: auton huippuylellinen audiojärjestelmä

• "Naim for Mulliner" tarjoaa uuden mittapuun auton audiojärjestelmille
  • Vaihtoehto, joka on kehitetty yksinomaan Mullinerin valmistamalle Batur-mallille, rajoitettu vain 18 autoon
  • 10 000 tuntia innovaatiokehitystä tuottavat räätälöidyn järjestelmän
  • Ainutlaatuinen yhdistelmä 3D-tulostettuja kaiutinkoteloita ja huippuunsa viritettyjä kaiutinkartioita luovat vertaansa vailla olevan äänijärjestelmän
  • Yksiosainen M-profiilikartio muodostaa jäykän, kevyen ja vaimennetun komponentin, jotka kaikki ovat kriittisiä korkean äänenlaadun kannalta
  • Korin ja kartion välissä oleva sidosmateriaali sisältää säädetyn massan vaimentimen (TMD), joka mahdollistaa paremman äänenhallinnan ja hienostuneisuuden
  • Bentleyn ja Naim:in 15 vuoden yhteistyön tulos

Bentley Motors julkaisi yksityiskohtia poikkeuksellisesta uudesta äänijärjestelmästä, joka on saatavilla Mullinerin Bentley Batur -asiakkaille. Hienoin koskaan luotu auton audiojärjestelmä, uusi "Naim for Mulliner" -vaihtoehto on 10 000 tunnin kehitystyön, poikkeuksellisen uuden laitteiston ja järjestelmän täydellisen uudelleenkalibroinnin tulos. Naim for Mulliner -äänijärjestelmä on 29 000 euron vaihtoehto 18 Batur-asiakkaalle, joiden autot Mulliner valmistaa käsin Bentleyn Dream Factory -tehtaassa Crewessa, Englannissa.

Mitä tulee auton audiojärjestelmiin, "Naim for Bentley" -järjestelmää pidetään yhtenä vaikuttavimmista nykypäivän audiojärjestelmistä. Kuitenkin, kun uusi mittatilaustyönä valmistettu malli julkaistiin, Crewen insinöörit alkoivat suunnitella seuraavaa auton äänentoiston mittapuuta.

Yli 15 vuotta kestäneen kumppanuuden ansiosta "Naim for Bentley" -järjestelmä oli vankka perusta jatkokehityksen aloittamiselle. Järjestelmän täytyy tarjota vertaansa vailla oleva musiikkielämys, joka tarjoaa läsnäoloa, yksityiskohtia, voimaa, lämpöä, ilmavuutta ja uppoutumista käyttämällä tehokkaimpia tekniikoita.

Yhteistyössä Naimin ja Focalin kanssa tunnistettiin yli 56 edellytystä ja suositusta Baturille suunnitellulle 20 kaiutinta sisältävälle järjestelmälle. Tuotos on tulosta 10 000 tunnin innovaatiokehityksestä, jotka on peritty molemmilta merkeiltä ja yhdistetty auton huippuluokan äänentoistoon – "Naim for Mulliner".

Käyttämällä mittatilaustyönä valmistettuja Focal-kaiutinelementtejä, jotka sijaitsevat Bentleyn ainutlaatuisissa kaiutinkoreissa, jotka on luotu lisäainevalmistuksen avulla, saavutetaan merkittävä edistysaskel suorituskyvyssä. 20 kaiuttimen järjestelmä koostuu kuudesta diskanttikaiuttimesta, yhdeksästä keskialueen kaiuttimesta, kahdesta bassokaiuttimesta, kahdesta aktiivisesta bassokaiuttimesta ja yhdestä subwooferista. Kaikissa keskitason kaiuttimissa ja diskanttikaiuttimissa on uudet kaiutinohjaimet "Naim for Mulliner" -kaiuttimille, kun taas bassokaiuttimet ja subwooferit on muokattu lineaarisuuden ja dynamiikan parantamiseksi.

Uudet kaiuttimet on johdettu Focalin Grand Utopia -kaiuttimista, ja sekä keskitason että diskanttikaiuttimissa on patentoidut M-kartiot. Yhdestä kappaleesta valmistettu ainutlaatuinen M-profiili (ilman pölysuojaa) tarjoaa uskomattoman jäykkyyden ja yhdistää täydellisesti kaiutinelementin kolme kriittistä kriteeriä: jäykkyys, keveys ja vaimennus. Tämä mahdollistaa äärimmäisen lineaarisen taajuusvasteen alhaisella särötiheydellä ja paremmalla äänen hajaantumisella. Tämä erittäin edistyksellinen kartio tarjoaa henkeäsalpaavan yksityiskohtaisen tason, joka lisää kuuntelukokemusta ja kiehtovaa realismia.

Erityisesti diskanttikaiutin on valittu tuottamaan silkkinen diskantti. Sen erottuva laajakulmadiffuusio on hyödyllinen "off-akselin" kuunteluun autoympäristöissä. Se koostuu 'M'-profiilin alumiini/magnesiumkartiosta, ja se tarjoaa virheettömän harmonisen tasapainon ja vaikuttavan puhtauden. Yhdistetty järjestelmä tuottaa äänen, joka on mukaansatempaava, innostava, lämmin ja voimakas.

Audiojärjestelmän keskialueen rekisteri on epäilemättä monimutkaisin ohjata. Toisaalta basson siirtymisen täytyy olla tasainen, kun taas toisaalta se on viritettävä diskanttikaiuttimella hajonnan ja kiihtyvyyden suhteen. Tämä määrittää soinnin ja avaruuden homogeenisuuden.

Focal on keskittynyt taajuuteen, jossa kartio vääristyy, mikä johtaa vinoumiin ja vähentää merkittävästi diskanttikaiuttimen resonanssia. Elementtianalyysin avulla simulaatio-ohjelmisto on mahdollistanut kartion ja korin yhdistävän sidosmateriaalin dynaamisen toiminnan visualisoinnin, mikä paljastaa suorituskyvyn parannuskohteet. Siksi sidosmateriaalin painoa ja muotoa säätämällä voidaan valmistaa paras mahdollinen kaiutinelementti.

Jokainen kaiutinpaikka on valittu huolella täydelliseen järjestelmäintegraatioon, mikä luo tinkimättömän musiikkikokemuksen. Kun Baturia suunniteltiin, ohjaamon ympärille lisättiin lisävahvistuksia ja jäykisteitä, erityisesti ovien ja takaohjaamon alueiden ympärillä, mikä on vähentänyt vinoumia ja parantanut uuden Naim for Mulliner -järjestelmän eristystä.

Ne 18 asiakasta, jotka ovat jo varanneet Baturin, nauttivat vertaansa vailla olevasta yhteistyökokemuksesta Mulliner Design -tiimin kanssa, kun he määrittävät autojaan ja valitsevat, haluavatko he sisällyttää siihen parhaan mahdollisen audiojärjestelmän. Batur on Mullinerin laajentumisen seuraava askel, ja se osoittaa kysyntää aidosti räätälöidyille ajoneuvoille, joissa yhdistyvät ylellisyys ja suorituskyky tavoilla, joita vain Bentley pystyy tarjoamaan.

Hyvä kumppanuus

Naim for Bentley tarjoaa maailman edistyksellisimmät musiikkijärjestelmät sekä Bentleyssä tien päällä että myös kotikuuntelijoille, jotka pyrkivät jatkuvasti puhtaimpaan äänentoistoon. Brittiläisen suunnittelun ja tekniikan mestarit Naim ja Bentley työskentelevät yhteistyössä toimittaakseen markkinoiden suorituskykyisimmän auton alkuperäisen laitevalmistajan (OEM) järjestelmän.

Naim on ”Queen’s Award” -palkinnon voittaja innovaatiostaan, ja äskettäin hiottuaan uraauurtavan Digital Signal Processing (DSP) -järjestelmän se tajusi, että se voisi soveltaa täysin uutta lähestymistapaa autojen käyttöönotossa. DSP olisi Naim for Mulliner -äänijärjestelmän ytimessä, sillä tämä innovatiivinen tekniikka tarjoaa erilaisia ​​tiloja auton äänimaailman optimoimiseksi istuma-asennosta ja kuuntelutarpeista riippuen. Se varmistaa parhaan äänentoiston nopeudesta tai tieolosuhteista riippumatta.

Autossa ääniasetuksiin pääsee käsiksi kojelaudan keskellä olevan 12,3 tuuman HD-kosketusnäytön kautta. Asiakkaat voivat määrittää tämän useilla eri tavoilla: yhdeksi näytöksi, jaettuna 2:1 tai näyttämään kolmea eri toimintoa samanaikaisesti. Kokonaissuunnittelu korostaa käytön yksinkertaisuutta nykyaikaisella ja korostetulla estetiikalla.

Naim for Mullinerin äänijärjestelmä on yhteensopiva Spotifyn, Apple Musicin, TIDALin ja Deezerin (muun muassa) kanssa ja antaa asiakkaille mahdollisuuden nauttia omasta musiikista, digitaalisesta radiosta tai puhutusta mediasta, kuten äänikirjoista ja podcasteista.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Bentley, riitta.karjalainen@k-auto.fi, puh. 040 578 3924..