Uuden urheilullisen Bentley Flying Spur S -mallin ensiesiintyminen Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa

• Kiehtovin neliovinen Bentley, Flying Spur S täydentää uuden, ajonautintoon keskittyvän mallisarjan
  • Uuden S-malliston ensiesittely Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa
  • Ensimmäinen S-malli, jossa on hybridi- tai V8-voimalinja
  • Dynamic Ride ja elektroninen nelipyöräohjaus vakiovarusteena V8-sedanissa
  • Musta kiiltävä säleikkö ja somisteet sekä tummat etu- ja takavalot täydentävät vahvan määrätietoista, uuden ajan ilmettä
  • Ainutlaatuiset 22” vanteet, vaihtoehtoina Gloss Black ja Pale Brodgar Satin
  • S-malleissa erottuvat punaiset jarrusatulat
  • Uniikki sisustus ja S design -urheiluistuimet
  • Käsinkosketeltavaa mukavuutta: Dinamica-mikrokuidun ja nahkan yhdistelmä
  • S-tunnus toistuu brodeerauksissa, kynnyslistoissa ja kojelaudassa
  • Moottoriurheilun inspiroimat näyttögrafiikat

Uusi Flying Spur S täydentää Bentleyn uutta kuljettajakeskeistä S-mallistoa. S-versio tuo huippuluokan sedanille uutta dynaamista kyvykkyyttä, dramaattista visuaalisuutta ja vaikuttavaa äänimaailmaa. Samalla tämä on ensimmäinen kerta, kun Bentleyn historiallinen S-tunnus liitetään ladattavaan hybridiautoon. Se merkitsee uutta askelta kohti Bentleyn visiota kestävästä tulevaisuudesta.

Bentley Flying Spur tunnetaan kuljettajaa kiehtovana autona, jossa ei ole tingitty myöskään matkustusmukavuudesta. Tuoreiden Continental GT S ja GT S Convertible -mallien tapaan myös uusi Flying Spur S keskittyy ajamisen nautintoon, mutta voimalinjaksi on nyt saatavilla sekä nelilitrainen V8 että V6-ladattava hybridi.

Bentleyn asiakkaille on tarjolla kaksi selkeää vaihtoehtoa: mukavuuspainotteinen Flying Spur Azure korostaa hyvinvointia ohjauspyörän takana ja uudet Flying Spur S -mallit laajentavat ajokokemusta niin näkö-, tunto- kuin kuuloaistimusten kautta.

Kaksi väylää uusiin elämyksiin

Flying Spur S on saatavana kahdella erilaisella voimalinjalla, joista kumpikin tarjoaa urheilullisen ja palkitsevan ajokokemuksen sekä Bentleyn tutun vaivattoman suorituskyvyn.

Flying Spur S V8:n voimanlähteenä on Bentleyn edistyksellinen 4,0-litrainen V8-moottori, joka kehittää 550 hevosvoiman tehon ja 770 Nm väännön. Tällä moottorilla auto kiihtyy 0-100 km/h nopeuteen 4,1 sekunnissa ja huippunopeus on 318 km/h.

Vakiovarusteisiin kuuluu elektroninen Bentley Dynamic Ride -kallistuksenvakainjärjestelmä, jolla pystytään tuottamaan jopa 1300 Nm momentti vain 0,3 sekunnissa. Järjestelmä pitää korin vakaana myös vauhdikkaissa kaarteissa, mutta mahdollistaa samalla mahdollisimman mukavan matkanteon vapauttamalla tarvittaessa toisen puolen pyörät kallistuksenvakaajista.

Vakiona on myös nelipyöräohjaus. Hitaassa vauhdissa järjestelmä kääntää takapyöriä etupyöriin nähden vastakkaiseen suuntaan jopa 4,2 astetta, mikä pienentää kääntöympyrää ja parantaa ketteryyttä. Suuremmilla nopeuksilla takapyörät kääntyvät etupyörien kanssa samaan suuntaan, jolloin auto on vakaampi kaistanvaihdoissa ja ohituksissa.

Paljon kaupungissa ajaville ja ympäristöarvoja tärkeinä pitäville käyttäjille Bentley Flying Spur S on saatavilla myös ladattavana hybridinä. Se yhdistää 2,9-litraisen V6-bensiinimoottorin ja edistyksellisen sähkömoottorin, jotka tuottavat yhdessä 544 hevosvoimaa ja 750 Nm vääntömomentin. Auto kiihtyy sadan kilometrin tuntinopeuteen 4,3 sekunnissa, vain kaksi kymmenystä V8-mallia hitaammin. Flying Spur Hybrid S on kaikkien aikojen taloudellisin Bentley: sähköllä pystyy ajamaan jopa 41 kilometriä ja hiilidioksidipäästöt ovat vain 75 g/km (WLTP).

Bentleyn suorituskyvystä nauttivat arvostavat myös voimalinjan äänimaailmaa. V8 Flying Spur S -mallissa on uudelleen suunniteltu urheilupakoputkisto, Flying Spur Hybrid S -versiossa taas moottoritilan nerokkaasti toteutettu äänimaailma vastaa auton urheilullista luonnetta, mutta takamatkustamossa matkaa tehdään hillityn hiljaisessa äänimaailmassa.

Tarkoituksenmukaisen hillitty ulkoasu

Flying Spur S:n detaljien musta väri luo autolle urheilullisen ja hillityn ilmeen, olipa ulkoväriksi valittu mikä tahansa. Crewen muotoilutiimi on havainnut, että auton muoto korostuu ja se näyttää matalammalta ja leveämmältä, kun yksityiskohdissa ei käytetä kirkkaaksi kiillotettua metallia. Vaikutelmaa täydentävät kiiltävän musta puskurin alla oleva säleikkö, tummaksi sävytetyt ajovalot ja takavalot, mustat pakoputkien päät sekä etulokasuojassa erottuva S-tunnus. Kirkkaan kromiviimeistelyn ovat saaneet vain siivekäs Bentley-merkki ja tavaratilan kannen tekstit.

S-sarjan pyöriin on saatavilla aivan uusi vaihtoehto, y-puolilla varustetut 22" vanteet joko kiiltävän mustina tai vaihtoehtoisesti uudella Pale Brodgar Satin -viimeistelyllä. Toisena vaihtoehtona tarjolla ovat kolmipuolaiset 21-tuumaiset vanteet, joissa yhdistyvät kiiltävä musta ja kirkkaat, koneistetut viimeistelyt. Nämäkin vanteet ovat tarjolla vain S-malleihin. Ekstroverttiä luonnetta korostavat S-mallien punaiset jarrusatulat.

Sisustuksessa käsinkosketeltavaa silmänruokaa

Flying Spur S:n sisätilojen valintoja tehdessään asiakkaat voivat päästää mielikuvituksensa valloilleen. Kaksiväriset verhoilut on valmistettu käsin Crewen verhoilupajalla pehmeän nahan ja nappapintaisen Dinamican yhdistelmästä.

Mokkanahkaa muistuttavaa Dinamica-mikrokuitua käytetään lämmitetyssä ohjauspyörässä, vaihteenvalitsimessa, istuin- ja ovipehmusteissa sekä kojetaulussa ja konsolin ympärillä. S-design-istuimien verhoilu on uurrettu ja lisävarusteena on saatavana tikkaus. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtona brodeeratut Bentley-siivet.

Kuljettajan mittaristo on saanut inspiraationsa moottoriurheilussa käytettävistä kronometreista. Vastaavaa grafiikkaa on käytetty Continental GT Speedissä. Viimeistelyyn kuuluvat myös metallinen S-tunnus kojelaudassa sekä valaistut Bentley-kynnyslistat, joissa S-merkki korvaa tavallisen Bentley Motors Ltd -kilven.

Uusi S-mallisto ensiesitellään Goodwood Festival of Speed -tapahtumassa 23.-26.6.2022.

Lisätietoja: Jyri Brunou, General Manager, K Auto Oy | Bentley Suomi, jyri.brunou@bentleysuomi.fi, puh. 0400 328 600.