Uusi Bentley Continental GT S ja GTC S

• Kaksiovisten Bentley Continental -mallien uusissa S-versioissa keskitytään ajettavuuteen
  • Skarpimpi ilme: uudet vanteet, mustat kromiosat ja uusi sisustus
  • Uusi V8-urheilupakoputkisto ja kokonaisuuteen sopiva äänimaailma
  • Bentley Dynamic Ride vakiovarusteena tarjoaa poikkeuksellista ketteryyttä
  • Tummaksi sävytetyt ajovalot ja takavalot lisäävät läsnäolon tuntua
  • Urheilullista luonnetta korostetaan kiiltävän mustalla etusäleiköillä ja kromiosilla
  • Uudet 22” vanteet, värivaihtoehtoina Gloss Black ja Pale Brodgar Satin
  • Ainutlaatuiset sisustuksen väriyhdistelmät ja S Design -urheiluistuimet
  • Verhoiluissa käsinkosketeltavan hieno Dinamican ja nahan yhdistelmä, johon S-brodeeraukset tuovat kontrastia
  • Uudet suorituskykyä korostavat grafiikat kuljettajan näytöissä

Bentleyn kaksiovinen Continental GT -perhe saa lisää kontrastia ja syvyyttä uudesta S-sarjasta, jossa keskitytään suorituskykyyn ja visuaalisuuteen. S-sarjan ulkoisen ilmeen, sisätilojen ja dynaamisen järjestelmän monien parannusten ansiosta Bentleyn grand touring -konsepti painottaa nyt ajamisen mukavuutta. Hiljattain esiteltyyn, mukavuutta ja hyvinvointia korostavaan Azure-sarjaan verrattuna lähestymistapa on siis selvästi erilainen, mutta täydentävä.

Bentleyn kaksiovisten mallien omistajat ovat jo pitkään arvostaneet laajaa valikoimaa, joka on ulottunut kuusilitraisen W12 Continental GT Speedin huikeasta suorituskyvystä neljälitraisen Continental GT V8:n persoonalliseen rytmiin. Nyt 4,0 litran V8-moottorilla varustetun Bentley Continental GT:n urheilullista luonnetta voi halutessaan korostaa Continental GT S:n ja GTC S:n suorituskykyyn keskittyvällä teknisten ominaisuuksien paketilla.

Ketterä ja innostava

Uudessa S-sarjassa käytetään tuttua 550 hevosvoiman ja 770 Nm:n 4,0-litraista V8-moottoria, joka on osoittautunut uskomattoman suosituksi kaikkialla maailmassa. GT- ja GTC S -malleissa moottoria tehostetaan vakiovarusteisiin kuuluvalla urheilupakoputkistolla, joka korostaa cross-plane-V8:n biittiä.

Kevyt, kierrosherkkä neljälitrainen V8-moottori antaa Continental GT S -malleille välittömästi reagoivan luonteen. Tätä vahvistaa edistyksellinen 48-voltin aktiivinen kallistuksenvakausjärjestelmä Bentley Dynamic Ride. Kallistuksenvakainten moottorit luovat nopeissa kaarteissa vain 0,3 sekunnissa 1 300 Nm korin kallistumista kompensoivan voiman. Ajomukavuutta matkanopeuksilla parannetaan puolestaan erottamalla vasemman ja oikean puolen pyörien kallistuksenvakaajat toisistaan.

Itsevarma ja määrätietoinen ulkoasu

Uudet S-mallit luovat heti ensisilmäyksellä dramaattisen vaikutuksen kiiltävän mustan etusäleikön, mustien kromiosien ja erottuvien S-tunnusten ansiosta. Ajovalot ja takavalot on sävytetty tummiksi ja kaikki ulkopuolen kromiosat ovat kiiltävän mustia – vain siivekäs Bentley-merkki ja tekstit on viimeistelty kirkkaalla kromilla. Vaikutus on dramaattinen, mikä antaa GT:lle ja GTC S:lle itsevarman ilmeen riippumatta siitä, mihin ulkoväreihin yksityiskohdat liittyvät.

S-sarjaan on tarjolla täysin uusi 22" vannevaihtoehto. Vanteissa on viisi kiiltävän mustalla viimeisteltyä Y-puolaa. Saatavana on myös uusi Pale Brodgar Satin -viimeistely. Urheilullista kontrastia tuovat vanteiden takaa erottuvat, punaiseksi maalatut jarrusatulat.

Toinen vain S-malleihin saatavilla oleva vannevaihtoehto on 21” kolmipuolainen vannerakenne, jossa yhdistyvät kiiltävä musta ja kirkkaat koneistetut viimeistelyt.

Ulkoasun viimeistelevät S-merkinnät lokasuojissa, neljä tietysti mustaa pakoputken päätä sekä Continental GT Speedin tapaan mustat ovilistat.

Käsinkosketeltavan dramaattista ja yksilöllistä sisustusta

Dynaamista ja määrätietoista ulkoasua täydentää erottuva, suorituskyvystä kertova sisätilojen muotoilu. Sille on ominaista S-mallien tunnusomainen kaksivärinen sävytys.

Bentleyn alkuaikoina Brooklandsin moottoriradalla Surreyssa, eteläisessä Englannissa ja Ranskan Le Mansissa kilpa-ajajilla oli tapana pehmustaa ohjauspyörä narulla otteen parantamiseksi. Nykypäivän urheilullisia Bentley-kuljettajia palvellaan paremmin jo vakiovarustuksella. Dinamica-mikrokuitu on ominaisuuksiltaan ihanteellista materiaalia Continental GT:n ja GTC S:n ohjauspyöriin. Samaa materiaalia käytetään myös vaihteenvalitsimessa, istuintyynyssä ja selkänojassa.

Istuinten ja ovien pehmusteissa, kojelaudan ja konsolin ympärillä käytetään puolestaan nahkaa. Dinamica-mikrokuidun ja Bentleyn laadultaan vertaansa vailla olevan pehmeän nahan yhdistäminen tuo sisustukseen käsin kosketeltavaa kontrastia.

Urheilullinen teema jatkuu kuljettajan instrumenteissa, joiden suorituskykyyn keskittyvä graafinen ilme on tuttu Continental GT Speedistä. S-design-istuinten verhoilu on uurrettu, ja lisävarusteena siihen saa myös tikkaukset. Jokaisen istuimen niskatukeen on brodeerattu S-tunnus tai vaihtoehtoisesti Bentleyn siivet. Muita viimeistelyn yksityiskohtia ovat metallinen S-tunnus kojelaudassa sekä valaistut Bentley-kynnyslistat, joissa S-merkki korvaa tavallisen Bentley Motors Ltd -kilven.

Lisätietoja: Jyri Brunou, General Manager, K Auto Oy | Bentley Suomi, jyri.brunou@bentleysuomi.fi, puh. 0400 328 600.