Uusi huippuluokan viihdejärjestelmä Flying Spur- ja Bentayga-malleihin

• Uusi, integroitu Bentley Rear Entertainment -viihdejärjestelmä takaistuimen matkustajille
  • Kaksi teräväpiirtonäyttöä on sijoitettu etuistuimien selkänojien takapuolelle
  • Poikkeuksellisen elämyksellisiä matkakokemuksia tarjoava järjestelmä on saatavana uusiin Flying Spur- ja Bentayga-malleihin
  • Mukautettava “Bring your own device” -konsepti mahdollistaa suoratoiston matkustajien omista laitteista
  • Irrotettavissa 10,1-tuumaisissa näytöissä on kristallinkirkas grafiikka
  • Erittäin joustava järjestelmä voidaan yhdistää autojen nykyiseen, luokkansa johtavaan Naim-äänentoistojärjestelmään
  • Ääni voidaan suoratoistaa auton bluetooth-kuulokkeisiin tai matkustajien omiin kuulokkeisiin
  • Langattoman verkon kautta tehtävät päivitykset (OTA) varmistavat ajantasaisuuden myös tulevaisuudessa

Bentley esitteli Flying Spur- ja Bentayga-malleihin uuden takaistuimen matkustajille suunnatun viihdejärjestelmän. Bentley Rear Entertainment tarjoaa uusinta liitettävyysteknologiaa, joka yhdistää erittäin joustavan viihdejärjestelmän ja luokkansa johtavan, molemmissa malleissa jo olevan Naim for Bentley -äänentoistojärjestelmän.

Nerokkaan “bring your own device” -konseptin ansiosta asiakkaat voivat vaivattomasti ja ilman kaapelikytkentöjä suoratoistaa sisältöjä omasta älypuhelimistaan, tietokoneestaan tai tabletistaan Bentley Rear Entertainment -järjestelmään.

Poikkeuksellisen vahvan elämyksen tarjoava viihdejärjestelmä sisältää kaksi 10,1-tuumaista teräväpiirtonäyttöä, jotka on kiinnitetty etuistuimien selkänojien takapuolelle. Näytöt ovat irrotettavia, niissä on kristallinkirkas grafiikka, jopa 1920x1080 pikselin resoluutio ja ne tarjoavat täydellisen näyttökokemuksen matkalle.

Bentley Rear Entertainment -järjestelmän ääni voidaan suoratoistaa bluetoothin kautta joko auton mukana tuleviin kuulokkeisiin tai matkustajan omiin kuulokkeisiin. Ääni voidaan vaihtoehtoistesti suoratoistaa suoraan Flying Spurin tai Bentaygan omaan, luokkansa parhaaseen Naim-äänentoistojärjestelmään, joka Flying Spurissa on alansa johtava 2200 watin tehollaan. Langattoman verkon kautta tehtävät ohjelmistopäivitykset varmistavat, että asiakkaan laite seuraa tulevaisuudessakin uusinta teknistä kehitystä.

”Uusi Bentley Rear Entertainment -järjestelmä yhdistää helppokäyttöisyyden, upean muotoilun ja toiminnallisuuden. Se mahdollistaa takaistuimen matkustajien pääsyn jatkuvasti laajenevaan viihdemaailmaan. Uusinta autoissa olevaa teknologiaa sisältävä poikkeuksellisen vahvan elämyksen tarjoava järjestelmä tarjoaa digitaalisia viihdepalveluita, kuten mediaa ja suoratoistosisältöjä lähes kaikilta palveluntarjoajilta ympäri maailmaa: se tekee autosta oman ainutlaatuisen elokuvateatterin matkoille”, sanoo Bentley Motorsin elektroniikkajohtaja Ivo Muth.

”Bentleyn uusi “bring your own device” -konsepti toimii saumattomasti matkustajan omien laitteiden kanssa tarjoten korkearesoluutioisen 10,1-tuumaisen näytön ja uskomattoman äänenlaadun. Bentley Rear Entertainment on jälleen uusi esimerkki siitä, miten Bentley auttaa asiakkaitaan luomaan omia erityislaatuisia matkakokemuksia”, hän jatkaa.

Integroitua teknologiaa työntekoon tai rentoutumiseen

Bentleyn asiantuntemus ylellisyydestä ja innovaatioista on mahdollistanut uuden takaistuimen viihdejärjestelmän luomisen. Bentayga- ja Flying Spur -mallien takaistuimet ovat jo olleet paras paikka työskennellä tai rentoutua matkalla – nyt tilat ovat entistä paremmat huippuluokan äänellä ja näytöillä.

Takaistuinten matkustajat voivat syöttää sisältöä järjestelmään ja Bentley Rear Entertainment -näytöille sekä iOS- että Android-mediasovelluksista. Jos sekä laite että Bentley Rear Entertainment -järjestelmä ovat samassa WiFi-verkossa, matkustajat voivat katsoa näytöiltä esimerkiksi Amazon Prime-, Disney+ sekä Apple TV -sisältöjä.

Asiakkaan laitteen näyttö  – mukaan lukien ponnahdusikkunat, ilmoitukset ja näytön kiertäminen - voidaan peilata tarkasti Bentley Rear Entertainment -järjestelmän 10,1-tuumaiselle näytölle.

Suosittu, tuhansia elokuvia ja tv-ohjelmia tarjoava suoratoistopalvelu Netflix on esiasennettu Bentley Rear Entertainment-järjestelmään ja sitä voidaan katsoa ilman, että tietoja tarvitsisi suoratoistaa asiakkaan laitteelta.

Molemmat irrotettavat kosketusnäytöt on varustettu HDMI-portilla, joka mahdollistaa medialaitteiden, kuten Amazon Firestickin tai esimerkiksi pelikonsolin kytkennän järjestelmään. USB-C-portti tarjoaa kätevän latauspisteen matkustajien mobiililaitteille sekä liitännän ohjelmistopäivitysten varmuuskopioinnille. Laitteiston mukana toimitetaan myös kuulokeliitäntä vaihtoehtona Bluetooth-yhteydelle.

Korkean resoluution näytöt toimivat kosketusnäytöllä, joten äänenvoimakkuutta, kirkkautta, lähteen valintaa sekä kätevää käyttöohjetta on helppo käyttää.

Kumpikin Bentley Rear Entertainment -näyttö on kiinnitetty etuistuimen selkänojan takapuolelle mittatilaustyönä tehtyyn telineeseen, joista myös laitteiden virta kytketään päälle. Näytöt ja telineet voidaan haluttaessa myös poistaa.

Näytön takaosassa on huomaamaton mikrofoni, joka monitoroi jatkuvasti Naim-äänentoistojärjestelmän ääntä ja varmistaa, että se on aina synkronoituna Bentley Rear Entertainment -järjestelmässä toistettavaan mediaan.

Lisätietoja: Jyri Brunou, Brand Manager, K Auto Oy | Bentley Suomi, jyri.brunou@bentleysuomi.fi, puh. 0400 328 600