Bentley Flying Spur yksityiskohta kerrallaan: ylellinen matkustamo

• Bentley yhdistää ylellisyyden ja innovaatiot. Tuloksena on ylivoimaisen mukava matkustamo, joka sopii yhtä lailla sekä rentoutumiseen että työskentelyyn matkan aikana
  • Tyylikkäiden materiaalien ja tuoreimman teknologian yhdistelmä
  • Takaistuimen entertainment-järjestelmä, Naim-äänentoisto sekä kosketusnäytöllä ohjattava kaukosäädin tuovat audiovisuaalisen teknologian sormenpäiden ulottuville
  • Integroitu pullonjäähdytin pitää virvokkeet viileinä
  • Lähes ääretön määrä vaihtoehtoja yksilöintiin

Flying Spurin matkustamon lisävarustevalikoima osoittaa, että Bentley on todellinen asiantuntija, kun halutaan luoda nykyaikainen, verrattoman ylellinen ja innovatiivinen matkustamo. Tuotekehitysprojektin ensimmäisistä askelista alkaen on keskitytty huolehtimaan siitä, että samanlaisesta laatuvaikutelmasta nautitaan sekä etu- että takaistuimilla. Matkustamon takaosa voidaan räätälöidä asiakkaiden yksilöllisten vaatimusten mukaisesti.

Takaistuimen matkustajille on tarjolla valikoima huippuluokan varusteita, kuten viihdejärjestelmän tablettitietokoneet, high-end-audiojärjestelmien huippuosaajan Naim for Bentley -äänentoistojärjestelmä sekä ylellinen juomajäähdytin. Ne tekevät Flying Spur -malleista äärimmäisen ylellisen paikan sekä työskentelyyn että rentoutumiseen matkan aikana.

Takaistuinten keskellä olevaan käsinojaan on sijoitettu uusi pullonjäähdytin, jonka lämpötilan voi säätää +6 – -6 asteeseen. Sen koko mahdollistaa varustautumisen kaiken tyyppisille matkoille: viilenemään mahtuu kuusi kolmanneslitran virvoitusjuomapulloa, neljä puolen litran pulloa tai kaksi täysikokoista samppanjapulloa. Uuden muotoilun ansiosta jäähdyttimen ulkomitat ovat entistä pienemmät, joten valtavasta 420 litran tavaratilasta ei tarvitse tinkiä juurikaan tilaa.

”Flying Spurin sisustus on vaikuttava yhdistelmä viimeisintä integroitua teknologiaa, tyylikkäitä materiaaleja ja taidokasta suunnittelua. Se on edistyksellinen, mutta ajattoman laadukkaana se säilyttää tyylikkyytensä ja houkuttelevuutensa myös pitkälle tulevaisuuteen”, kertoi Flying Spurin sisätilojen suunnittelusta vastaava johtaja Brett Boydell

Integroitua teknologiaa työntekoon tai rentoutumiseen

Flying Spur on kaikkien aikojen edistyksellisin Bentley – huippuluokan elektroniikan ja käsityötaidon yhdistelmä. Se edustaa Bentleyn tulevaisuuteen suuntautuvaa teknologista lähestymistapaa: helppokäyttöisyys yhdistetään hienostuneeseen suunnitteluun ja toiminnallisuuteen.

Matkustamon takaosan keskellä on viisituumainen kosketusnäytöllä ohjattava kaukosäädin. Kosketusnäyttö liukuu esiin nappia painamalla ja tarjoaa takaistuimen matkustajille mahdollisuuden hallita esimerkiksi  takaistuimen säätöjä, ilmastointia, ikkunan kaihtimia ja jopa konepellin Flying B -maskottia.

Takaistuinten tärkeimmät säädöt tehdään oviin sijoitetuilla painikkeilla: selkänojan voi säätää 14 asentoon ja niissä on viisi hierontatoimintoa. Reunimmaiset takaistuimet ovat ilmastoituja ja lämmitettyjä ja niskatuet säätyvät sähköisesti.

Äärimmäisen äänentoistoelämyksen tarjoaa huippuluokan Naim for Bentley -äänentoistojärjestelmä. Sen 21-kanavainen 2 200 watin vahvistin syöttää ääntä 19 kaiuttimen järjestelmälle (mukaan lukien superdiskantit) ja kahdelle istuimiin asennetulle bassolle. Käyttäjä voi valita mieltymystensä mukaisesti jonkin kahdeksasta digitaalisesti muokatusta äänitilasta ja tyylikkään vaikutelman viimeistelevät valaistut kaiutinritilät.

Naim for Bentley -äänentoistojärjestelmä voidaan täydentää Rear Seat Entertainment -sovelluksella, joka koostuu kahdesta etuistuimien taakse sijoitetusta tabletista, joilla hallitaan Bentleyn multimediajärjestelmää. Irrotettavissa 10,2-tuumaisissa Android-pohjaisissa tableteissa on 4G-, WiFi- ja Bluetooth-yhteydet sekä Google Play -kauppa ja niihin voi ladata sekä mediaa että sovelluksia.

Upeat materiaalit ja nykyaikainen muotoilu

Oman yksilöllisen sisustuksen voi rakentaa 15 eri värisen nahkan ja kahdeksan eri puuviilun valikoimasta. Ompeleet ja tunnusmerkit voidaan valmistaa myös taustanvärisenä tai kontrastiväreissä. Myös istuinverhoilun tereet voi valita kontrastivärisinä, mikä muistuttaa alkuperäisestä 1950-luvun Flying Spurista.

Bentleyn perinteistä pohjautuva käsityötaito kehittyy edelleen, joten tarjolla on koko ajan uusia ratkaisuja, kuten nahkaiset 3D-ovipaneelit sekä istuinten timanttitikkaukset (sisältyvät Mulliner-varustukseen). ”Halusimme viedä perinteisen tikkausosaamisemme seuraavalle tasolle. 3D-nahkatikkauksen käyttöönotto oli uraauurtava prosessi – jotain aivan uutta ja ennennäkemätöntä”, Boydell sanoo.

Pintamateriaalien visuaalisen vaikuttavuuden maksimoi valinnainen panoraamakattoluukku. Siitä tulviva valo korostaa sisustuksen linjoja, jotka luovat matkustamosta yhtenäisen kokonaisuuden yhdistäen koko sisätilan kojelaudasta takamatkustamoon.

Seuraava taso

Uusi Flying Spur tarjoaa jo räätälöitävimmän, mukavimman ja teknologisimman Bentley-matkustamon koskaan. Jotta asiakkaiden odotukset ylittyisivät jatkossakin, on raja-aitoja kuitenkin ylitettävä koko ajan. Kehitteillä onkin yhä uusia matkustamon tasoa parantavia vaihtoehtoja, jotka julkistetaan lähitulevaisuudessa.

Lisätietoja: Bentley Suomi, Brand Manager, Jyri Brunou, jyri.brunou@bentleysuomi.fi, puh. 0400 328 600