Bentleyn luksusmallistolle uusi testauskeskus

• Bentley sähköistyy: uusi testauskeskus mahdollistaa laajemmat polttoaineenkulutus- ja päästötestit (WLTP)
  • Projektin edistymistä juhlistettiin istuttamalla tammi
  • Bentleyn tavoitteena on olla luksussegmentin johtava autobrändi kestävässä ja ekologisessa liikkumisessa

Bentley Motorsin pääkonttoriin Creween, Isoon-Britanniaan, valmistuu uusi huipputekninen testauskeskus. Keskus on tuorein täydennys Pyms Linen tehdasalueelle, jossa kaikki Bentleyt valmistetaan käsityönä.

Harjannostajaisten perinteisestä ohjelmasta poiketen Bentleyn teknologia- ja tuotantojohtajat istuttivat keskuksen valmistumisen lähestyessä sen pihalle tammen ja asettivat sen myötä juuret tulevalle kasvulle. Puu symboloi samalla Bentleyn sitoutumista kestävään ja ekologiseen autonvalmistukseen ja monimuotoisuuden kehittämiseen.

”Testauskeskus on autotoimialan huippuluokkaan kuuluvan tuotantolaitoksemme uusin täydennys. Se luo mahdollisuuksia kasvulle ja moottoreiden itsenäiselle testaukselle, kun vauhditamme koko mallistomme sähköistämistä”, kertoo Bentleyn teknologiajohtoryhmän jäsen Matthias Rabe

”Samalla tämä vahvistaa keskittymistämme ympäristöön. Olemme istuttaneet kuluvan vuoden aikana jo sata puuta – ei toki ihan kaikkia tällä porukalla – koska haluamme saavuttaa aseman monimuotoisuuden roolimallina ja johtaa kestävää ylellistä liikkumista tulevaisuudessa”, jatkaa toinen puunistuttaja, Bentleyn tuotantojohtoryhmän jäsen Peter Bosch

Testauskeskus valmistuu ja otetaan käyttöön kokonaisuudessaan vuonna 2021. Yli sadan hengen työpaikan pinta-ala on yli 4600 neliömetriä ja se on sijoitettu kahteen kerrokseen. Varustukseen kuuluu muun muassa alustadynamometri, jolla voidaan testata ratkaisujen toimivuutta niin pakkasessa kuin 40 asteen helteessäkin.

Testauskeskuksen laboratorio mahdollistaa myös uusien vaatimusten mukaiset todellisessa liikenteessä tehtävät RDE-päästömittaukset (Real Driving Emissions) huipputason liikkuvilla päästömittauslaitteilla. Tiloihin sijoitetaan myös Bentleyn teknisestä vaatimustenmukaisuudesta vastaava osasto.

Testauskeskuksen valmistuessa Bentley pystyy vastaamaan erittäin ylellisten autojen kysyntään entistäkin paremmin. Bentleyn valikoimaan kuuluu mm. erittäin suorituskykyinen Flying Spur, Continental GT sekä uusi luksus-SUV Bentayga. Ensimmäisen sukupolven hybridi-SUV:n lanseeraus merkitsi Bentleyn ensimmäistä askelta kohti sähköistymistä ja jatkoa on tulossa.

Testauskeskuksessa Bentley voi tehdä uusimmat WLTP-säädösten mukaiset omat polttoaine- ja kulutustestaukset aiempaa nopeammin. Testauskeskuksella on keskeinen rooli Bentleyn matkalla kohti kestävää luksusautojen valmistusta ja se mahdollistaa hybridi- ja täyssähköautojen roolin kasvattamisen. Brittimerkki on jo vahvistanut tarjoavansa hybridi- tai täyssähköversiot kaikista malleistaan vuoteen 2023 mennessä.

Uuden rakennuksen ytimessä ovat yrityksen kestävän kehityksen menettelyn mukaisesti ympäristönäkökohdat: tavoitteena on edistää biodiversiteettiä ja luoda ekologisempi  tuotantolaitosympäristö.

Vuoden 2019 aikana Bentley istutti alueelle sata puuta. Pyms Linen pääsisäänkäynnille johtavalle reitille istutettiin kymmenen tammea ja 15 kirsikkapuuta. Bentleyn tehdasalueen vieressä sijaitsevan urheilu- ja kongressikeskuksen viereen istutettiin kaikkiaan 70 vaahtera-, pyökin-, saksanpähkinäpuu-, lehmus- ja jalavantaimea. Lisäksi uuden testauskeskuksen alueelta siirrettiin kymmenen hedelmäpuuta lippulaivamyymälä CW1 Housen lähistölle.

Lisätietoja: Jyri Brunou, Brand Manager, K Auto Oy | Bentley Suomi, jyri.brunou@bentleysuomi.fi, puh. 0400 328 600