Bentleyn uusi ladattava hybridi Bentayga Hybrid nyt myynnissä Suomessa

• Uusi Bentayga Hybrid on nyt myynnissä Euroopassa – myös Suomessa tilauskirjat ovat auki
  • Bentley tuo ladattavan hybridin luksusautojen SUV-markkinaan
  • Vertaistaan vailla olevaa seesteisyyttä sähkömoottorin avustuksella ja entistä enemmän hienostuneisuutta
  • Yhä enemmän liitettävyyspalveluita – pääsy myös lataustietoihin, statistiikkaan ja ohjaamon mukavuustoimintoihin
  • Sähkömoottori on yhdistetty 3,0-litraiseen twin-scroll-turboahdettuun V6-bensiinimoottoriin: tehoa 449 hv ja vääntöä 700 Nm
  • Kokonaistoimintamatka on noin 693 km ja sähköinen toimintamatka noin 40 km (WLTP*)
  • Bentley Bentaygan ladattavan hybridin käyttäjäprofiileista selviää, että yhä useampi matka ajetaan pelkästään sähköllä ja noin 90 prosenttia asiakkaista ajaa päivittäin alle 50 kilometriä

Bentleyn uusi ladattava hybridi – Bentayga Hybrid – on nyt tilattavissa Euroopassa ja Suomessa. Seuraten ensimmäisiä lanseerausmarkkinoita Yhdysvaltoja ja Kiinaa, Bentayga Hybrid jatkaa luksusautojen SUV-segmentin sähköistämistä ympäri maailmaa.

Seuraten viime kesänä julkaistuja Bentayga V8 ja Bentayga Speed -malleja, Bentayga Hybrid on kolmas malli menestyneimmässä luksusautojen SUV-valikoimassa, joka on koskaan nähty tässä segmentissä. Joka viides valmistettu Bentayga oli ensimmäisen sukupolven ladattava hybridi Bentayga Hybrid. Toisen sukupolven esittely tulee suurella todennäköisyydellä vielä lisäämään ladattavan hybridin osuutta – Kiinassa jo noin 45 prosenttia tilatuista Bentayga-malleista on ladattavia hybridejä.

Tarjotakseen asiakkailleen yksinkertaistetun ostotavan, viimeisimmän sukupolven ladattava Bentayga Hybrid on saatavilla samaan hintaluokkaan kuin Bentayga V8 – näin asiakas voi keskittyä ennemmin mieluiseen voimalinjavalintaan kuin hankintakustannukseen.

Bentayga Hybrid tarjoaa saman mukavuus- ja luksustason kuin ennenkin, mutta samalla hiljaisemman ja yhä parannetun ajokokemuksen. Uusi Bentayga Hybrid tuo mukanaan uusia teknologioita ja liitettävyyspalveluita, tehden ladattavasta hybridistä teknisesti edistyksellisimmän Bentaygan tähän mennessä.

Auton ulkopuolen ja sisustuksen muotoiluelementit korostavat Bentleyn muotoilun DNA:ta läpi koko malliston. Bentleyn tuoteperhe on nyt uusin ja modernein kaikkien luksusautovalmistajien joukossa. Lisäksi uusi Bentayga Hybrid on ensimmäinen askel kohti Bentleyn tavoitetta sähköistää koko mallisto kolmen seuraavan vuoden aikana.

Bentley julkaisee vuonna 2025 ensimmäisen täyssähköisen ja ensimmäisen täysin hiilineutraalin autonsa, ja joka on myös osa Beyond100-strategiaa – tavoitteena kestävän kehityksen johtajuus luksusluokan liikkuvuudessa.

Edelliseen sukupolveen verrattaessa uusi Bentayga on uudistunut merkittävästi niin sisä- kuin ulkopuolelta – mukana on viimeisimmän sukupolven teknologioita ja yhä ylellisempi matkustamo. Bentayga Hybrid on saatavilla joko neljä- tai viisipaikkaisena ja lisävarusteet tarjoavat useita yksilöimismahdollisuuksia, kuten Blackline ja Styling Specifications -vaihtoehdot. Blackline-paketti on erityisen suosittu asiakkaiden joukossa, ja se tilataan jo yli kolmannekseen autoista.

Bentayga Hybrid tarjoaa ylellistä sähköistä luksusta, kaupunkialueilla hiljaista ja soljuvaa paikallisesti päästötöntä ajoa ja pidemmille matkoille täydellistä ajomukavuutta. Bentayga Hybridin omistajat voivat paeta kaupungin melua ja nauttia ajamisesta hiljaisuudessa, akustisesti eristetyssä ohjaamossa, ja edelleen parannetusta ajokokemuksesta ilman moottoriäänen häirintää. Bentayga Hybridin kokonaistoimintamatka on noin 693 kilometriä ja pelkällä sähköllä toimintamatka on noin 40 kilometriä (WLTP*).

Bentleyn tutkimukset osoittavat, että yli 90 prosenttia asiakkaista ajaa ensimmäisen sukupolven ladattavaa hybridiä Bentayga Hydridiä päivittäin tai useamman kerran viikossa. Melkein 100 prosenttia asiakkaista puolestaan käyttää EV-ajotilaa, ja joista puolet ajaa vähemmän kuin 50 kilometriä päivässä. Todellisuudessa pääosa matkoista voidaan siis ajaa sähköllä, paikallisesti päästöttömästi, ja ympäristöä kunnioittaen ja vastuullisesti.

Bentayga Hybrid on ensimmäinen kahdesta uudesta Bentleyn ladattavasta hybridistä, jotka rullaavat tuotantolinjalta tänä vuonna. Toisen mallin esittelyn vuoro on myöhemmin tänä kesänä.

Bentleyn uusi ladattava hybridi Bentayga Hybrid on nyt tilattavissa Suomessa ja autojen toimitukset alkavat tulevina viikkoina.

*WLTP. Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista.

Lisätietoja: Jyri Brunou, Brand Manager, K Auto Oy | Bentley Suomi, jyri.brunou@bentleysuomi.fi, puh. 0400 328 600.