Bentleyn yli 5 000 pintavaihtoehtoa – jokaiselle sopiva sisustus

• Bentley on laajentanut perinteisten puumateriaalien valikoimaa moderneilla vaihtoehdoilla
  • Bentley Mulliner tarjoaa lukuisia vaihtoehtoja auton räätälöintiin
  • Valittavana äärimmäisen tyylikkäät aidot kivipinnoitteet
  • Pianoviimeistellyt pinnat tuovat ulkovärien sävyt matkustamoon
  • Viimeistely säilyttää puupintojen luonnollisen tuntuman
  • Hiilikuitu ja timanttiharjattu alumiini viimeistelevät urheilullisen ulkoasun
  • Yli 5 000 erilaista vaihtoehtoa kojelautaan ja oviverhoiluihin

Bentleyn ostajien keski-iän jatkuvasti alentuessa tarjolle tulee monipuolisempia ja modernimpia viimeistelyvaihtoehtoja. Ilmeisin esimerkki tästä on juuri laajennettu sisätilojen pintamateriaalien sarja, johon kuuluu nyt yli 5 000 erilaista yhdistelmää maalatuista viiluista ja puupinnoista teknisiin viimeistelyihin ja jopa aitoon kivipintaan.

Jo vuoden 1921 ensimmäisistä Bentley-malleista alkaen on maailman hienoimpien Grand Tourer -autojen kojelaudat viimeistelty hienostuneilla puupinnoilla. Viime vuosina Bentley on noussut alan huipulle käyttämällä sisustuksessa eettisesti kasvatetuista ja hankituista puista jalostettua viilua. Bentley Wood Shopin käsityöläisten taidot ovatkin hienoimpien kalustevalmistajien tasolla. Puuviilun muotoilu ja kiillotus kymmenesosamillien toleransseilla tuo matkustamoon luonnollista ylellisyyttä kauniin elementin muodossa.

Continental GT -malliin on valittavana seitsemän eri puulajiviimeistelyä, joko kokonaan puupintaisena tai puun ja esimerkiksi Grand Black -viimeistelyn yhdistelmänä. Lisäksi Bentley Mullinerin Extended Veneer -vaihtoehdossa voidaan yhdistää aina kahta eri puulajia.

Niille asiakkaille, jotka eivät halua perinteistä lakattua puuviilua, Bentley tarjoaa nyt ylellisen, useista eri pintaviimeistelyvaihtoehdoista koostuvan Mulliner Personal Commissioning -valikoiman.

Äärimmäisen tyylikkäät aidot kivipinnoitteet

Huipputeknologian avulla Bentley Mulliner valmistaa yli 200 miljoonaa vuotta vanhasta kivestä äärimmäisen ohuita (0,1 mm) ja kevyitä viiluja. Käsittelystä huolimatta kivimateriaali säilyy luonnollisena ja sen ainutlaatuisen rakenteen pystyy sekä näkemään että tuntemaan.

Pintaverhoiluissa käytettävä liuskekivi ja kvartsiitti hankitaan kestävin perustein valituista louhoksista Rajasthanista ja Andhra Pradeshista Intiasta, joka tunnetaan ikiaikaisesta ja monipuolisesta kivitöiden osaamisesta. Kivimateriaali paloitellaan suuremmista lohkoista ja käsitellään tarkoitukseen erityisesti valitulla hartsipinnoitteella. Lopuksi Bentleyn maailmankuulu Mulliner-tiimi muotoilee ja viimeistelee kiviaineksen käsityönä yhtiön pääkonttorin tiloissa Englannin Crewessa.

Kiviviimeistely on saatavana neljässä sisätilojen ilmettä täydentävässä värisävyssä: Autumn White, Copper, Galaxy ja Terra Red.

Kivi, pianoviimeistely ja puuviilut ovat saatavana joko yhtenäisenä pintana tai kahden materiaalin yhdistelmänä, yhdessä ylä- tai alaosaan sijoitettavan kiiltävän Grand Black -pinnoitteen kanssa – tämä laajentaa tarjolla olevia vaihtoehtoja entisestään.

Pianomaalaus korostaa värejä

Lisää väriä sisustukseen haluavat asiakkaat voivat valita Bentley Mullinerin ultramodernin ilmeen tarjoavat pianoviimeistellyt viilut, jotka täydentävät erinomaisesti eri sisustusvaihtoehtoja. Bentleyn käsityöntaitajien huolellisesti valitsema viilu on laadultaan yhtä hieno kuin perinteisissä lakatuissa puuvaihtoehdoissa, jotta varmistetaan yhtäläisen virheetön viimeistely. Viilu hiotaan ennen lakkaamista, se jälkeen maali levitetään pintaan huolellisesti täydellisen viimeistelyn varmistamiseksi. Maalauksen jälkeen viilu kiillotetaan lampaanvillalla peilimäisen kirkkaaksi.

Bentley Mulliner voi sävyttää maalin mihin tahansa Bentleyn 88 eri ulkosävyyn tai kahdeksaan sisätilaväriin: Beluga, Burnt Oak, Cricket Ball, Cumbrian Green, Damson, Imperial Blue, Linen tai Porpoise.

Viilut – kestävää kehitystä ja tekstuuria

Heille, jotka eivät halua huippukiiltoa, Mulliner tarjoaa vaihtoehtona viilun, joka on vain suojattu erittäin ohuella mattalakkakerroksella. Tämä luonnollinen pintamateriaali on saatavana kolmessa eri sävyssä: Liquid Amber, Dark Burr Walnut ja Tamo Ash.

Huolellisesti kaikkein kauneimmista vaihtoehdoista valitut puuviilut pinnoitetaan kolmella ultraohuella (0,1 mm) lakkakerroksella. Vertailun vuoksi: kiiltävän ja sileän Bentleyn High Gloss -lakkapinnan paksuus on 0,5 mm. Jokainen kerros levitetään käsin ja kerrosten välillä pinta hiotaan, jotta lakka tarttuu puun pinnan luonnollisiin pintakuvioihin. Lopputuloksena on vahamainen pinta, joka korostaa täydellisesti puulajin aitoa luonnollista väriä ja tekstuuria.

Hienostuneen tekniikan ansiosta puun tekstuurin voi todella tuntea. Jokaisen viilun väri ja syykuvio on hieman erilainen, mikä vahvistaa Bentley-sisustuksen yksilöllisyyttä.

Tekninen viimeistely – äärimmäisen urheilullista estetiikkaa

Asiakkaat voivat valita myös teknisemmän viimeistelyn, jossa huippukiiltävä hiilikuitu korvaa viilupaneelit antaen sisustukselle modernin, teknisen ja urheilullisen tunnelman. Optinen hartsipinnoite korostaa hiilikuidun kolmiulotteista muotoa, jolloin muodostuu koko ohjaamon halki ulottuva saumattoman tyylikäs geometrinen pinta.

Uuden Bentaygan ainutlaatuisen upea tummasävyinen, timanttiharjattu alumiiniviimeistely on saatavana Bentleyyn ensimmäistä kertaa. Hienostunut viimeistely on toteutettu harjaamalla alumiinia täsmällisesti eri suuntiin ja se korostaa Bentleyn matrix-säleikön muotoilun kolmiulotteista ja modernia vaikutelmaa.

Lisätietoja: Jyri Brunou, Brand Manager, K Auto Oy | Bentley Suomi, jyri.brunou@bentleysuomi.fi, puh. 0400 328 600.