Uusi Bentayga esiteltiin osana Bentleyn uutta Beyond100-liiketoimintastrategiaa

• Uusi Bentley Bentayga on ensimmäinen automalli, joka esiteltiin osana uutta Beyond100-liiketoimintastrategiaa
  • Uusi Bentley Bentayga ensiesiteltiin 30. kesäkuuta
  • Huippuluokan SUV nostaa luokkansa standardit entistä korkeammalle

Uusi Bentley Bentayga ensiesiteltiin kesäkuun 30. päivä. Uusi Bentayga on Bentleyn ensimmäinen malli, joka esiteltiin osana uutta Beyond100-liiketoimintastrategiaa. Uusi strategia tähtää Bentleyn aseman vahvistamiseen luksusautojen segmentissä. Bentleyn tavoitteena on olla maailman johtava vastuullinen luksusautojen valmistaja.

Uusi Bentayga on edelleen nopein, ylellisin ja monipuolisin SUV-mallinen auto maailmassa, tarjoten aidon Bentley-ajoelämyksen yhdistettynä vertaansa vailla olevaan luksukseen sekä vaivattomaan suorituskykyyn ja jokapäiväisen käytettävyyteen. Saataville tullee mm. lisää istuinvaihtoehtoja ja voimalinjoja, kuten ladattava hybridi. Uusi Bentayga lujittaa aikaisemman mallin saavuttamaa suosiota, jota on tehty käsin jo yli 20 000 yksilöä.

Bentayga asetti uudet luksuksen standardit tullessaan markkinoille vuonna 2016, tarjoten asiakkailleen ainutlaatuisia ajokokemuksia niin pitkillä matkoilla kuin vaihtelevissa olosuhteissakin. Rajoittamattomat ajomahdollisuudet sekä ylellisyys ovat Bentaygan tavaramerkkejä – vaikuttava, yksilöllinen ja samaan aikaan ainutlaatuisen hieno ajokokemus. Bentayga sopii erityisesti heille, jotka vaativat autoltaan ylellisyyttä ilman kompromisseja. Nyt Bentley asettaa luksuksen tason vieläkin korkeammalle SUV-luokassa. Muut voivat pyrkiä saavuttamaan saman tason luksuksessa ja suorituskyvyn yhdistämisessä, mutta kukaan ei tee sitä kuten Bentley.

Uusi Bentley Bentayga saapuu Suomeen alkusyksystä 2020.

Lisätietoja: Bentley Suomi, Brand Manager, Jyri Brunou, jyri.brunou@bentleysuomi.fi, puh. 0400 328 600

Yrityksestä

Bentley Motors on maailman halutuin luksusautobrändi. Yhtiön pääkonttori Crewessa on koti kaikille sen toiminnoille sisältäen kaikkien neljän mallilinjan Continentalin, Flying Spurin, Bentaygan ja Mulsannen muotoilun, tutkimuksen ja tuotekehityksen, suunnittelun ja tuotannon. Hienon käsityön yhdistelmä, käyttäen taitoja, joita on jaettu eteenpäin vuosikymmmeniä, yhdessä insinööritaidon ja huipputeknologian kanssa on ainutlaatuista englantilaisille luksusautobrändeille kuten Bentley. Se on myös esimerkki arvostetusta englantilaisesta valmistuksesta. Bentley työllistää noin 4 000 henkilöä Crewessa, Englannissa. Bentley Suomen virallinen jälleenmyynti- ja huoltoliike sijaitsee Espoossa (Piispantilantie 2). Bentely Suomen uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Bentley Suomi on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.