Ainu – pehmeää hyvinvointia vauvan iholle

Ainu-ihonhoitotuotteet on kehitetty suomalaisen vauvan tarpeisiin. Huolella valitut ainesosat sopivat pikkuisten herkälle iholle. Pakkausten leikkisän koristeelliseksi uudistunut ulkonäkö viehättää niin vanhempia kuin lapsiakin. Sarjan uutuustuote on ihastuttavan pehmeä pesuvaahto läpinäkyvässä pumppupullossa.

Ainu on ainoa kotimainen lasten ihonhoitosarja. Voiteet ja puhdistustuotteet suunnitellaan Herttoniemessä ja valmistetaan Heinävedellä. UUTUUS Ainu Pesuvaahto 150 ml, 4 euroa Ainu-pesuvaahto on hellävarainen, sametinpehmeä ja miedosti hajustettu puhdistusvaahto. Innovatiivinen uutuus lasten ihonhoidossa on pakattu kätevään pumppupulloon, josta vaahto tulee ulos sopivina annoksina. Koko vartalolle tarkoitettu pesuvaahto ei valu, joten se sopii erinomaisesti myös lasten hiustenpesuun. Saippuaton pesuvaahto pesee ihon puhtaaksi jättäen miedon, puhtaan tuoksun. Neutraali pH on hellävarainen silmille. Pumppupakkaus on erittäin riittoisa. Ainu Hoitovoide 100 ml, 3,20 euroa Koko keholle tarkoitettu kosteuttava voide sisältää 5 prosenttia ihoa hoitavaa pantenolia. Lasten ihonhoidossa on tärkeää, että voide levittyy helposti ja imeytyy nopeasti. Voide on mieto, väriaineeton ja hajusteeton ja sopii herkällekin iholle. Tuotteella on Avainlippu-merkki. Ainu Pesuneste 300 ml, 3,20 euroa Ainu-pesuneste pesee ihon ja hiukset hellävaraisesti. Mieto ja kevyesti vaahtoava koostumus ei sisällä saippuaa. Pesuneste sisältää ihoa kosteuttavaa glyserolia, eikä kuivata ihoa. Miedosti hajustettu tuote jättää raikkaan tunteen iholle. Pesuneste sopii koko perheelle ja sitä voi käyttää niin iltapesulla suihkussa, kuin päivän aikana pepun ja käsien pesuun. Pesunesteen pH 5,5 on vauvan iholle ihanteellisin. Tuotteella on Avainlippu-merkki. Ainu Sinkkivoide 100 ml, 3,20 euroa Ainu-sinkkivoide rauhoittaa ja viilentää vaippa-alueen ärtynyttä ihoa. Voide vähentää punoitusta ja muodostaa ihoa suojaavan kerroksen. Sinkkivoide levittyy helposti ja imeytyy nopeasti. Mietona ja hajusteettomana se sopii herkällekin iholle. Tuotteella on Avainlippu-merkki. Ainu Puhdistuspyyhe 63 kappaleen pakkaus 3 euroa, 24 kappaleen matkapakkaus 1,50 euroa Puhdistuspyyhkeet sopivat pienen vauvan puhdistukseen esimerkiksi vaipanvaihdon tai ruokailun yhteydessä, kun vettä ei ole saatavilla. Pyyhkeet ovat kestäviä ja riittoisia, joten pienempi määrä pyyhkeitä riittää puhdistukseen. Pehmeät pyyhkeet ovat hajusteettomia ja ainesosat ovat tarkasti valittuja herkälle iholle. Pyyhkeen hajusteeton liuos ei sisällä saippuaa, lanoliinia eikä alkoholia. Puhdistuspyyhkeillä on Pohjoismainen Ympäristömerkki. Lisätiedot Tuoteryhmäpäällikkö Christa Eklund, puh. 0207 91 4259, christa.eklund@berner.fi Brandijohtaja Tia Yrjölä, puh. 0207 91 4375, tia.yrjola@berner.fi Kuvat, tiedotteet, näytteet ja kemistien asiantuntijahaastattelut Viestintäpäällikkö Petra Gräsbeck, puh. 0207 91 4669, petra.grasbeck@berner.fi Lisätietoja myös uudistuneilta sivuilta www.ainu.fi Kuluttajatiedustelut Ainu-neuvonta puh. 0207 91 4313, maanantaista torstaihin kello 10.00–13.00 Berner Oy on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyritys. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2008 noin 300 MEUR ja henkilöstön määrä 570. Bernerin Päivittäistavaraosasto markkinoi ja myy tunnettuja kansainvälisiä merkkejä sekä kotimaisia, oman tuotekehityksen valmisteita. Tuotemerkkejämme ovat muun muassa adidas, Ainu, BabyBjörn, Herbina, LV, Oxygenol, Scholl ja XZ.