Ainu MAM -ruokailusarja tekee vauvojen ruokailusta vaivatonta

Uusi Ainu MAM -ruokailusarja on kehitetty tekemään ruokailuhetkistä miellyttäviä niin vauvoille kuin heidän vanhemmilleen. Kekseliäästi muotoillut, toiminnalliset astiat ja aterimet mukautuvat lapsen eri kehitysvaiheisiin, aina ensimmäisistä kokeiluista itsenäiseen ruokailuun asti. Kuusiosainen Ainu MAM -ruokailusarja tulee myyntiin touko-kesäkuussa 2013.

Pienen lapsen syöttäminen voi olla sotkuista puuhaa erityisesti silloin, kun vauva aloittelee kiinteiden ruokien syömistä. Ainu MAM -ruokailusarja on suunniteltu tukemaan yli kuuden kuukauden ikäisten vauvojen ruokailutaitojen kehittymistä, sekä helpottamaan niin ruoan tarjoilua kuin jälkien siivoamista.

Astiat ja aterimet ovat ergonomisesti muotoiltu erityisesti pieniä käsiä varten. Kun vauva tarttuu itse kiinni lusikkaan tai haarukkaan ja harjoittelee itsenäistä syömistä, hänen motoriset taitonsa kehittyvät. Kätevän kokoiset astiat on mitoitettu siten, että niihin mahtuu vauvalle sopiva määrä ruokaa.

Kulho. Ainu MAM -ruokakulho sopii niin vauvalle, jota vielä syötetään, kuin esimerkiksi kerhoikäiselle eväsrasiaksi. Kätevä kannellinen kulho on jaettu kahteen osaan, joten eri ruoat voi pitää omissa lokeroissaan. Aikuisen on helppo pitää kahvasta kiinni syöttäessään vauvaa. Ilmatiivis kansi on hygieeninen ja tekee ruoan kuljettamisen ja säilömisen vaivattomaksi.

Lusikka ja suojus. Ruokailusarjan kaksi eri kokoista lusikkaa helpottavat siirtymää syöttämisen ja itsenäisen syömisen välillä. Pitkävartisella lusikalla lapsen syöttäminen on sujuvaa, ja purkin pohjalla olevat ruoat voi lusikoida sormia sotkematta. Lyhytvartisella lusikalla vauva voi itse harjoitella syömistä. Pehmeät ja taipuisat lusikkaosat eivät satuta vauvan herkkiä ikeniä. Kumipäällysteinen varsi ei ole liukas vauvan kädessä. Pieni suojakansi pitää lusikat puhtaina matkalla. Sen näppärän muodon ansiosta lusikat voidaan säilyttää erikseen, eikä puhdas lusikka sotkeennu likaisen kanssa. Lusikat suojakotelossaan voi kätevästi sujauttaa hoitolaukkuun, jossa ne eivät vie turhaa tilaa.

Dipper-aterinsetti. Dipper-aterinsetti sopii vauvalle, joka ensimmäistä kertaa harjoittelee syömistä ruokailuvälineillä. Settiin kuuluu haarukka ja lusikka, jotka on suunniteltu siten, että ruoan kuljettaminen lautaselta suuhun olisi mahdollisimman yksinkertaista. Aallotetun pinnan vuoksi esimerkiksi puurot ja soseet tarttuvat lusikkaan helposti. Lusikan ja haarukan käyttö dippaamiseen on palkitsevaa, vaikkei vauva osaisikaan lusikodia ruokaa. Pienet onnistumiset kehittävät ja motivoivat lasta syömisen harjoittelussa. Ergonomisesti oikea koko ja suorat kädensijat sopivat pienille käsille.

Eväsrasia. Tyylikäs eväsrasia mukautuu irrotettavien kansien ansiosta niin lapsille kuin aikuisille. Avaamalla pienemmän kannen lapsen pienet sormet mahtuvat juuri sopivasti astian aukosta sisään, mikä harjoittaa lapsen kehityksen kannalta tärkeää pinsettiotetta. Isompi kansi helpottaa rasian täyttämistä ja pesemistä. Taaperon käteen sopivan kannen saa napsauttamalla pienemmän kannen kiinni eväsrasian pohjaan.

Vauvan kulho ja lautanen. Kaksiosaisen setin tarjotinta voi käyttää sellaisenaan lautasena tai settiin kuuluvan kulhon alustana. Kuminen pohja estää lautasen liukumisen, kuitenkaan tarttumatta kiinni pöytään.

Vauvan ruokailuvälineet. Ainu MAM-ruokailuvälineet sopivat erityisesti taaperoille, jotka osaavat jo syödä itse. Settiin kuuluvat haarukka, lusikka ja veitsi. Ne ovat oikean kokoisia pienille käsille sekä turvallisia ja helppoja käyttää. Muotoiltuun kumipäällysteiseen varteen on vaivaton tarttua. Veitsessä on hiukan sahalaitaa, jotta lapsi voi turvallisesti opetella leikkaamaan, ja haarukan piikit ovat tarpeeksi terävät, jotta lapsi voi turvallisesti harjoitella poimimaan kiinteää ruokaa.

Ainu MAM -ruokailusarjan astioita ja aterimia on saatavilla kolmessa eri sävyssä: pinkki, vihreä ja sininen. Muiden Ainu MAM-tuotteiden tapaan ruokailusarja ei sisällä BPA:ta, PVC:tä eikä lyijyä. Tuotteet ovat konepestäviä ja kestävät mikroaaltouunin.

Ainu MAM-ruokailusarja on saatavilla marketeista toukokesäkuussa 2013.

Tuotteet
Ainu MAM -ruokakulho n. 8€
Ainu MAM -lusikka ja suojus n. 7€
Ainu MAM -kulho ja lautanen n. 10€