Berner on ostanut HL-Vihannes Oy:n viljelyliiketoiminnot

Berner Oy ja HL-Vihannes Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jossa Bernerille siirtyy HL-Vihannes Oy:n siemen-, viljelytarvike- ja pakkaustarvikeliiketoiminnot 16.10.2015 alkaen.

HL-Vihannes on vuonna 1981 perustettu suomalainen perheyritys, joka tarjoaa vihannes-, maatalous- ja pakkausalan tuotteita ammattiviljelijöille. Bernerille siirtyvän liiketoiminnan liikevaihto on noin 6 miljoonaa euroa. Kaupan yhteydessä Bernerille siirtyvät liiketoimintaan liittyvät edustukset, henkilökunta sekä HL-Vihannes -liikemerkki. HL-Vihannes Oy:n suurimpia päämiehiä ovat mm. Syngenta, Rijk Zwaan, Clause  ja Stora Enso Packaging.

- Liiketoimintakauppa tukee strategiaamme Viljelijän Berner -liiketoiminnassa. Laajentamalla suoramyyntiin ja verkkokauppaan perustuvaa tuotetarjontaamme pystymme palvelemaan meille tärkeitä erikoiskasvitiloja entistä paremmin, sanoo osastonjohtaja Kalle Erkkola Berneriltä.

Vihannesten siemenet sekä pakkaus- ja viljelytarvikkeet ja pakkauskoneet muodostavat yhdessä Bernerin jo olemassa olevan tuotevalikoiman kanssa entistä paremman erikoiskasvituotantoa tukevan kokonaisuuden.

-  HL-Vihanneksen toiminnan yhdistyminen Viljelijän Berneriin hyödyttää viljelijöitä. Jatkossa mainoslauseellamme ”Siemenestä laatikkoon” saadaan katettua viljelijöiden tarpeet entistä paremmin, toteaa HL-Vihannes Oy:n perustaja Heikki Lindström.

Lisätietoja:

osastonjohtaja Kalle Erkkola, Berner Oy, p. 050 341 4848, kalle.erkkola@berner.fi
hallituksen puheenjohtaja Heikki Lind
ström, HL-Vihannes Oy, p. 0400 206 290, heikki.lindstrom@hl-vihannes.fi

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset tuotemerkit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Toimintaamme ohjaa halu tarjota asiakkaillemme vain parhaita tuotteita ja parasta palvelua. Konsernimme liikevaihto vuonna 2014 oli 275,9 miljoonaa euroa, omavaraisuusaste 78,6 % ja henkilöstömäärä 517. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. Lisätietoja: berner.fi.

Viljelijän Berner on uusi viljelijöille maatalouden tuotantotarvikkeita tarjoava suoramyyntiorganisaatio. Lisätietoja: viljelijanberner.fi