Berner on ostanut Neuvox Oy:n liiketoiminnot

Berner Oy on sopinut yrityskaupasta Neuvox Oy:n kanssa. Neuvox on suomalainen yritys, joka on erikoistunut Venäjän vientiin ja tuontiin kemikaalikaupassa. Vuonna 1988 perustetulle Neuvox Oy:lle on rakentunut laaja toimittaja- ja asiakasverkosto Venäjälle.

- Berner Oy:n Agentuuri on ollut Bernerin liiketoiminnan kivijalka siitä asti kun yritys perustettiin vuonna 1883. Asiakkainamme on kansainvälisiä suuryrityksiä, keskisuurta ja pientä teollisuutta sekä tukkuliikkeitä. Toimintakenttänämme on koko maailma, ja tällä yrityskaupalla vahvistamme Venäjän kemikaalivientiä sekä tuontia, toteaa Berner Agentuurin osastonjohtaja Antti Rinta-Harri.

Neuvox Oy:n liikevaihto on kasvanut vuodesta 2001 alkaen keskimäärin 15 % vuodessa, ja vuonna 2014 liikevaihto oli 9 miljoonaa euroa. Kaupan myötä yrityksen koko henkilöstö siirtyi Bernerille vanhoina työntekijöinä. Neuvox Oy:n liiketoiminnot siirtyivät Bernerille 1.9.2015 alkaen.

- Liiketoimintakaupan johdosta pystymme keskittymään jatkossa enemmän uusien liiketoimien kehittämiseen unohtamatta Neuvox Oy:n nykyisiä asiakkaita ja tuotteita. Vakavaraisena 132-vuotiaana perheyrityksenä Berner antaa vahvan pohjan kehittää ja kasvattaa liiketoimintaa, sanoo Neuvox Oy:n omistaja ja toimitusjohtaja Arto Manninen.

- Jälleen uusi yrityskauppa on osoitus halustamme ja kyvystämme uusiutua. Tämä avaa uudenlaisia mahdollisuuksia Venäjän-kaupassa ja vahvistaa laaja-alaista osaamistamme, jatkaa Berner Oy:n toimitusjohtaja Antti Korpiniemi.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Antti Korpiniemi, Berner Oy, antti.korpiniemi@berner.fi, p. 020 791 4200
toimitusjohtaja Arto Manninen, Neuvox Oy, arto.manninen@berner.fi, p. 050 385 2364

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset tuotemerkit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Toimintaamme ohjaa halu tarjota asiakkaillemme vain parhaita tuotteita ja parasta palvelua. Konsernimme liikevaihto vuonna 2014 oli 275,9 miljoonaa euroa, omavaraisuusaste 78,6 % ja henkilöstömäärä 517. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa.

Oman tuotekehityksemme tunnettuja merkkejä ovat muun muassa XZ, LV, Herbina, GreenCare, Korrek, Lasol, Nokian Jalkineet sekä Rajamäen tuoteperhe.

Lisätietoja: www.berner.fi