Berner Osakeyhtiö myy Karhu-palloiluliiketoimintansa

Berner Osakeyhtiö on 9.6.2009 myynyt Karhu-palloiluliiketoimintansa Pentti Lillille (Berner Osakeyhtiön Karhu-palloilun tuotepäällikkö) ja Ari Monoselle (Iivari Mononen Oy:n toimitusjohtaja). Liiketoimintakauppa astuu voimaan 31.8.2009. Lilli ja Mononen perustavat uuden yhtiön Karhu-palloiluliiketoimintaa varten.

Perustettava yhtiö ostaa liiketoimintakaupalla Berner Osakeyhtiöltä koko Karhu-palloilun pesäpallo- ja salibandyliiketoiminnan, siihen liittyvät varastot, tuotannon koneet ja laitteet, sekä muun käyttöomaisuuden. Kauppaan sisältyy lisäksi Karhun markkinointi- ja valmistuslisenssi pesäpallo- ja salibandyliiketoimintaan sekä vuokrasopimus Askolassa sijaitseviin toimisto- ja tuotantokiinteistöihin. Karhu-palloilun liikevaihto vuonna 2008 oli noin 1,7 miljoonaa euroa. Karhu-palloiluliiketoiminnan yksitoista työntekijää siirtyvät perustettavan yhtiön palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Osapuolet ovat sopineet, että liiketoimintakaupan hintaa ei julkisteta. Lisätietoja antaa: George Berner Toimitusjohtaja Berner Osakeyhtiö GSM 050 665 67 Berner Osakeyhtiö on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö. Berner konsernin liikevaihto vuonna 2008 oli 280 miljoonaa euroa, ja konsernin henkilöstömäärä 539 henkilöä.