Bernerin kotimaiset merkit menestyvät

Berner Oy:n kotimaiset tuotemerkit ovat saaneet viime aikoina runsaasti arvostusta niin kuluttajilta kuin markkinoinnin asiantuntijoiltakin. XZ on shampookategorian markkinajohtaja, LV nousee pyykinpesukategoriassa ja Lasol sai tunnustuksen vuoden parhaasta sloganista.

XZ-hiustenhoitosarja juhli viime vuonna 60-vuotistaivaltaan menestyksekkäästi nousten shampookategorian ostetuimmaksi tuotemerkiksi ja kasvamalla kilpailijoitaan enemmän*. Kuukauden parhaat sekunnit -kilpailussa palkittu Ystävyys kestää -mainosfilmi näkyy TV:ssä myös tänä vuonna. Kuluttajat valitsivat XZ-sarjan Suomen luotetuimmaksi shampoomerkiksi jo neljännen kerran Valittujen Palojen Luotetuin merkki -tutkimuksessa. XZ-sarjaan on odotettavissa täydennystä uudesta energisoivasta tuoteperheestä kevään aikana.

Pyykinpesuun sekä ihon- ja hiustenhoitoon keskittynyt, herkälle iholle kehitetty LV-tuoteperhe jatkaa vahvaa kasvuaan myös tänä vuonna. Viime vuonna aiempaa useampi kotitalous osti LV-pyykinpesuaineita*. Mainiosti alkanut yhteistyö lumilautailija Enni Rukajärven kanssa näkyy vahvasti eri medioissa tänä keväänä. Myös ihonhoitotuotteiden valikoima laajenee merkittävästi.

Lasol – Tien näyttäjä

Suomen johtava lasinpesunestemerkki Lasol julkaisi viime vuonna uudistuneen markkinointiviestinnän linjansa, jonka etunenässä kulkee slogan Lasol – Tien näyttäjä. MARK Suomen Markkinointiliitto ry valitsi tämän vuoden 2014 iskulauseeksi, sillä se kertoo tuotteesta yksinkertaisesti ja vakuuttavasti. Viime vuonna Lasol sai laajaa medianäkyvyyttä, kun Sallan Naruskassa paljastettu Lasol-pissapoikapatsas haastoi Brysselin veljensä.

– On ilo päästä kertomaan näin hyviä uutisia heti alkuvuodesta. Suomalaisuus kiinnostaa, ja haluamme tarjota kuluttajille parhaita kotimaisia vaihtoehtoja. Tavoitteenamme on jatkaa hyviä suorituksia myös tänä vuonna, kertoo Kulutustavarat-osaston johtaja Tia Yrjölä.

* Lähde: Nielsen Homescan 2014

Tia Yrjölä, osastonjohtaja, Kulutustavarat-osasto, tia.yrjola@berner.fi, puh. 0207 91 4375
Päivi Räty-Tarkkanen, business manager, paivi.raty-tarkkanen@berner.fi, puh. 0207 91 4263
Anna Hyttinen, viestintä, anna.hyttinen@berner.fi, puh. 0207 91 4461

Kuvia: http://www.bernerbrandbank.fi/?cart=12947-bfhidjefhg&l=FI

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset tuotteet ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Toimintaamme ohjaa halu tarjota asiakkaillemme vain parhaita tuotteita ja parasta palvelua. Konsernimme liikevaihto vuonna 2013 oli 265,7 miljoonaa euroa, omavaraisuusaste 79,1 % ja henkilöstömäärä 437. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. Lisätietoja: www.berner.fi

Oman tuotekehityksemme tunnettuja merkkejä ovat muun muassa XZ, LV, Herbina, Heti, greenCare, Korrek, Lasol, Nokian Jalkineet sekä Rajamäen tuotteet.