Biohajoava LV Nestesaippua – aitoa saippuaa herkkäihoisille

​Herkkäihoiselle tarkoitettu LV Nestesaippua on todistetusti biohajoava. Aitoa saippuaa sisältävän nestesaippuan koostumus hellii niin sinua kuin luontoakin. LV nestesaippuan raaka-aineet hajoavat maaperässä, eivätkä jää kuormittamaan ainutlaatuista luontoamme.

LV Nestesaippua testattiin luotettavassa laboratoriossa OECD 301B -kriteerien mukaisesti, ja se todettiin biohajoavaksi tuotteeksi. Tuote on biohajoava, jos se hajoaa 60% 10 päivässä. LV Nestesaippua oli 7 päivässä hajonnut jo 67%, ja sen kokonaishajoavuus 28 päivässä oli yli 83%.

Käsienpesu mökillä onnistuukin nyt luontoystävällisesti. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei edes biohajoavaa pesuainetta sisältävää pesuvettä saa kaataa suoraan vesistöön. Vesistöissä pesuvedet ruokkivat rehevöitymistä, joten ne kannattaa kaataa maahan.

Koostumuksensa ansiosta LV Nestesaippua sopii erittäin herkälle iholle ja päivittäiseen pesuun; niin toistuvaan käsien pesuun kuin koko vartalon puhdistukseenkin. Tuote ei sisällä hajusteita eikä väriaineita ja se on pakattu hygieeniseen pumppupulloon.

LV Nestesaippua löytyy 300 ml kokoisena sekä riittoisana 500 ml perhepakkauksena. Suurempi pullokoko säästää lisäksi pakkausmuovia. LV Nestesaippua valmistetaan Heinävedellä.

LV-tuotteet on kehitetty yhteistyössä Allergia- ja Astmaliiton kanssa. LV-sivut www.ihokiittaa.fi ja  www.berner.fi/lv antavat runsaasti tietoa herkän ihon hoidosta.

Tuotteet

LV Nestesaippua 300 ml, hinta noin 3,00 euroa.
LV Nestesaippua 500 ml, hinta noin 4,50 euroa.
Tuote on myynnissä syyskuussa tavarataloissa, marketeissa ja apteekeissa.

Tuoteryhmäpäällikkö Päivi Räty-Tarkkanen, puh. 0207 91 4263, paivi.raty-tarkkanen@berner.fi
Brändijohtaja Tia Yrjölä, puh. 0207 91 4375, tia.yrjola@berner.fi
www.berner.fi/LV
www.ihokiittaa.fi

Tiedotteet, kuvat, näytteet ja kemistien asiantuntijahaastattelut

Viestintäpäällikkö Anna Virrantaus, puh. 0207 91 4669, anna.virrantaus@berner.fi

Berner Oy / LV-kuluttajaneuvonta, puh. 020 791 4303 arkisin kello 10–13.

LV-sarja on kehitetty yhteistyössä suomalaisten ihoasiantuntijoiden sekä Allergia- ja astmaliiton kanssa. Sarjan pitkä historia, osaava tuotekehitys ja kiinteä yhteistyö alan asiantuntijoiden kanssa ovat luotettava perusta herkän ihon hoidolle. LV-sarja tarjoaa hellävaraista puhtautta pyykinpesusta ja astianpesusta henkilökohtaiseen hygieniaan sekä hiusten hoitoon. Kaikki LV-tuotteet ovat hajusteettomia ja väriaineettomia.

Berner Osakeyhtiö on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö, jonka toiminta on kansainvälistä. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Bernerin pääkonttori, tuotekehitys ja tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa. Baltiassa ja Ruotsissa asiakkaita palvelevat Bernerin tytäryhtiöt. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2009 noin 260 MEUR ja henkilöstön määrä 531.  Berner Päivittäistavaraosasto myy ja markkinoi myy tunnettuja kansainvälisiä merkkejä sekä kotimaisia, oman tuotekehityksen valmisteita. Tuotemerkkejämme ovat muun muassa adidas, Ainu, BabyBjörn, Herbina, Kikkoman, Lanfranchi, Limmi, Lorenz, LV, Oxygenol, Rajamäen, Saclà, Scholl ja XZ.