Clarins Body Lift Cellulite control -selluliittigeeli

BODY LIFT CELLULITE CONTROL -selluliittigeeli 200 ml

Suositushinta 54,50 euroa

Myynnissä välittömästi

Miksi lantiolle ja reisiin kertyneestä selluliitista on niin vaikeaa päästä eroon, vaikka lisäisi liikunnan määrää ja tarkkailisi syömistään? Vartalonhoidon asiantuntijana Clarins on selvittänyt selluliitin saloja yhdessä kansainvälisesti arvostetun toulouselaisen INSERM-tutkimuskeskuksen kanssa.

Clarins, jolla on jo 50 vuoden kokemus vartalonhoitotuotteiden kehittämisessä, on saanut selville uusia seikkoja rasvakudoksen muodostumisen ja sen määrän lisääntymisen taustalla toimivista tekijöistä. Lisäksi Clarins on selvittänyt tähän mennessä vähälle huomiolle jääneiden, rasvakudoksessa sijaitsevien esisolujen* roolin tässä prosessissa.

Uusi Body Lift Cellulite Control -selluliittigeeli syntyi näiden merkittävien tieteellisten tutkimustulosten pohjalta. Jo muodostuneen selluliitin vähentämisen lisäksi se hidastaa uuden selluliitin muodostumista ja kiinteyttää ihoa.

*Esisolu on eräänlainen kantasolu. Sen jakautuessa molemmat syntyneet solut erilaistuvat muiksi soluksi. Kantasolun jakautuessa toinen jakautuneista soluista jää kantasoluksi ja ainoastaan toinen erilaistuu muuksi soluksi.

TIETEELLINEN LÄPIMURTO

Clarinsin tutkimuskesus on selvittänyt rasvakudoksessa sijaitsevien esisolujen merkityksen: sen lisäksi, että ne ovat keskeisessä roolissa rasvakudoksen uusiutumisen kannalta, ne myös lisäävät rasvakudoksen määrää.

Selluliittikierre

Rasvasolut eivät ole rasvakudoksen ainoita soluja. Se sisältää myös esisoluja, jotka pystyvät lisääntymään ja joilla on taipumus erilaistua rasvasolujen eriasteiksi. Nämä puolestaan muuttuvat rasvasoluiksi. Koska rasvasolut eivät pysty lisääntymään ja niiden elinikä on rajallinen, esisolut huolehtivat kehon energiavaraston eli rasvakudoksen uudistumisesta synnyttämällä uusia rasvasoluja tuhoutuneiden tilalle. Esisolut aiheuttavat myös rasvakudoksen hallitsematonta lisääntymistä silloin, kun rasvasolut varastoivat itseensä enemmän rasvaa kuin mitä niistä poistuu.

Tämä synnyttää selluliittikierteen, joka on erittäin vaikea katkaista…

SELLULIITTI: TARINA RASVAA VARASTOIVISTA SOLUISTA

Naisvartaloa ympäröi kauttaaltaan rasvakudos, jota on luontaisesti enemmän lantiolla ja reisissä. Siellä sen tarkoituksena on toimia mahdollisten tulevien raskauksien aikaisena energiavarastona. Rasvoja varastoivat rasvasolut muodostavat kudoksessa pystysuoria rasvaryppäitä, joiden välissä on joustamattomat sidekudosseinämät.

Kun rasvasoluihin kertyy liikkaa rasvaa, kasvaa sekä niiden että rasvaryppäiden koko. Koska rasvaryppäiden välissä sijaitsevat sidekudosseinämät eivät veny, vetävät ne ihoa sisäänpäin samalla, kun alkuperäisen muotonsa menettäneet rasvaryppäät työntävät sitä ulospäin. Tämä saa ihon pinnan näyttämään pesusienimäiseltä appelsiini-iholta, mikä onkin tyypillinen merkki selluliittikertymistä.

Selluliittikierre

1. Rasvasolujen liikakasvu (Hypertrofia)

Kun rasvasoluun varastoituu enemmän rasvaa kuin mitä siitä poistuu, sen koko voi kasvaa jopa satakertaiseksi.

1. Rasvasolujen määrän lisääntyminen (Hyperplasia)

Liikakasvuiset rasvasolut eivät enää pysty varastoimaan lisää rasvaa. Jos rasvaa kuitenkin kertyy enemmän kuin sitä poistuu, tarvitaan rasvan varastoimiseksi uusia rasvasoluja.

1. Rasvakudoksessa olevien esisolujen erilaistuminen rasvasolujen esiasteiksi

Esisolut lisääntyvät ja erilaistuvat ensin rasvasolujen esiasteiksi ja sitten ylimääräistä rasvaa varastoiviksi rasvasoluiksi. Rasvakudoksen määrän lisääntymiseen ja uuden selluliitin muodostumiseen johtava kierre on alkanut.

1. Happivajaus (Hypoksia) ja esisolujen lisääntyminen

Rasvasolujen liikakasvu vähentää hapen kulkeutumista rasvakudokseen: tämä hypoksiaksi kutsuttu ilmiö edistää esisolujen jakutumista ja lisää sitä kautta rasvasolujen määrää kudoksessa. Selluliittikierre on täydellinen.

UUSI SELLULIITTI, SITKEÄ SELLULIITTI

Body Lift Celllulite Control -selluliittigeelin aktiiviset aineet vaikuttavat kaikkiin rasvakudoksen muodostumisen vaiheisiin*. Siksi se vähentää tehokkaasti näkyvää selluliittia ja auttaa estämään uuden selluliitin muodostumista.

*In vitro -testit

Selluliittikierre katkeaa

Body Lift Cellulite Control -selluliittigeeli sisältää kuusi tehokkaasti vaikuttavaa kasviuutetta, jotka yhdessä auttavat hidastamaan esisolujen toimintaa ja estämään rasvasolujen liikakasvua.

Vaikutus esisolujen toimintaan:

Clarinsin tutkimuskeskus on löytänyt kaksi kasviuutetta, jotka vaikuttavat esisolujen toimintaan.

• Vesiminttu-uute ehkäisee happivajausta (hypoksiaa) rasvakudoksessa ja ehkäisee siten esisolujen lisääntymistä.
  • Kukonharjauute hidastaa esisolujen erilaistumista rasvasolujen esiasteiksi ja rajoittaa näin rasvakudoksen lisääntymistä. Tätä vaikutusta tukee baccharis-uute, joka hidastaa rasvasolujen esiasteiden erilaistumista rasvasoluiksi.

ð  Rasvakudoksen määrän lisääntyminen ja selluliitin muodostuminen hidastuvat jo varhaisessa vaiheessa.

VESIMINTTU-UUTTEEN TEHO – IN VITRO -TESTI

Rasvasolujen esiasteita hypoksiatilassa(happivajaus), joita ei ole käsitelty vesiminttu-uutteella. Voimakas punainen väri osoittaa runsasta happivajauksesta kertovaa hypoksiamarkkereiden määrää.

Rasvasolujen esiasteita hypoksiatilassa (happivajaus), joita on käsitelty vesiminttu-uutteella. Vähäisempi punainen väri osoittaa, että happivajauksesta kertovia hypoksiamarkkereita on vähemmän.

KUKONHARJAUUTTEEN TEHO – IN VITRO -TESTI

Esisoluja erilaistumistilassa. Soluja ei ole käsitelty kukonharjauutteella. Voimakas vihreä väri osoittaa lipidien runsaan määrän. Tämä tarkoittaa, että esisolut ovat erilaistuneet ensin rasvasolujen esiasteiksi ja sitten rasvaa (lipidejä) varastoiviksi rasvasoluiksi.

Esisoluja erilaistumistilassa. Soluja on käsitelty kukonharjauutteella. Vähäisempi vihreä väri osoittaa, että lipidejä on vähemmän. Tämä tarkoittaa, että esisolujen erilaistuminen rasvasolujen esiasteiksi ja edelleen rasvasoluiksi on vähäisempää.

Selluliittikierre katkeaa

Vaikutus rasvasoluihin:

• Törmäkukkauute edistää rasvaa hajottavien entsyymien pääsyä lipidirakkulaan, jossa rasvasoluun varastoituneet lipidit sijaitsevat.
  • Kofeiini sekä cangzhu- ja kurjenpolviuutteet aktivoivat sellaisten entsyymien tuotantoa, jotka tehostavat rasvasoluun varastoituneiden lipidien poistumista solusta (lipolyysi).
  • Kukonharjauute kontrolloi rasvasolujen varastoitumista rasvasoluun (lipogeneesi).

ð  Jo muodostumaan päässyt selluliitti vähenee mahdollisimman tehokkaasti.

KOKONAISVALTAISTA VARTALONHOITOA

Body Lift Cellulite Control -selluliittigeeli ei ainoastaan vähennä selluliittia näkyvästi, vaan sen vaikuttavat aineet kiinteyttävät ja kosteuttavat ihoa, tehostavat sen mikroverenkiertoa ja korostavat sen kauneutta.

Body Lift Cellulite Control -selluliittigeelin vaikutukset vartalon ihon kuntoon:

1. Välitön kiinteyden tunne iholla

Erittäin virkistävän tuntuinen, nopeasti ihoon imeytyvä geelivoide toimii ihon pinnalla kuin napakka hansikas. Se tasoittaa ihon pinnan rakennetta, selkeyttää vartalon muotoja ja poistaa raskasta tunnetta jaloista.

2. Kiinteyttää ihoa

Vesiminttu-uute vilkastuttaa kollageenin muodostumista ja baccharis-uute* ehkäisee kollageenisäikeiden rappeutumista. Ihon tuntuu ja näyttää aiempaa kiinteämmältä.

3. Mikroverenkierto tehostuu

Hevoskastanjasta saatava eskiini parantaa mikroverenkiertoa ja vähentää raskasta tunnetta jaloissa.

4. Miellyttävän tuntuinen iho

Auringonkukan fosfolipidit, hasselpähkinäöljy ja glyseriini ravitsevat ja kosteuttavat ihoa ja tekevät siitä silkinpehmeän.

*In vitro -testit

HERBAARIO

Baccharis

Baccharis genistelloides

Baccharis on aromaattinen Amazonin alueen kasvi, jota on käytetty perinteisessä lääkinnässä puhdistavien ominaisuuksiensa vuoksi. Lisäksi sitä käytetään apuna painonhallinnassa. Lääketeollisuudessa kasvi on tunnettu puhdistavista, tulehduksilta suojaavista ja diabetesta estävistä ominaisuuksistaan. Baccharis-uute on Clarinsin laboratorioiden kehittämä vaikuttava aine, joka todistetusti pystyy estämään rasvakudoksen muodostumista edistävien entsyymien toimintaa.

Cangzhu

Atractyloides lancea

Cangzhu on 30–60 cm korkea kasvi, joka kasvaa Pohjois- ja Keski-Kiinan vuorilla. Sitä on käytetty jo muinaisista ajoista lähtien kiinalaisessa lääketieteessä nestekiertoa vilkastuttavien ominaisuuksiensa vuoksi. Kasvin juurista saatava uute on Clarinsin laboratorioiden kehittämä vaikuttava aine, joka todistetusti vaikuttaa rasvojen poistumiseen G-proteiinin avulla.

Kukonharja

Celosia cristata

Kukonharja on peräisin Intiasta ja sittemmin levinnyt Amerikan ja Afrikan trooppisille alueille. Trooppisessa kuumuudessa kasvi tuottaa aaltoilevareunaisia kukkia, joista se onkin saanut nimensä. Kukonharja on kauniin muotonsa ja kirkkaiden väriensä ansiosta suosittu kasvi kukka-asetelmissa, mutta sitä arvostetaan myös muista syistä: sen lehdet ja nuoret versot ovat syötäviä, sen siemenet sisältävät runsaasti rauhoittavaa öljyä ja sen kukilla on verenvuotoa tyrehdyttäviä ja ihohuokosia supistavia ominaisuuksia. Clarinsin laboratorioiden kukonharjauutetta koskevat tutkimukset ovat osoittaneet, että se hidastaa rasvakudoksen määrän lisääntymistä.

Kurjenpolvi

Geranium robertianum

Kurjenpolvi on sinnikäs kasvi, jota on jo pitkään käytetty perinteisessä lääkinnässä ihonhoitoon. Kurjenpolven lehdissä on useita kanavankaltaisia ilmarakoja, jotka huolehtivat kaasujen ottamisesta ja poistamisesta. Näitä ilmarakoja reunustavista soluista löytyi ANP:tä (eteispeptidiä) vastaavaa ainetta, joka stimuloi cGMPC:tä, uutta ja aiemmin tuntematonta lipolyysin käynnistintä.

Vesiminttu

Mentha aquatica

Vesiminttu on Etelä-Euroopasta peräisin oleva kosteikkokasvi, joka kasvaa lampien rannoilla ja purojen ja jokien varsilla. Kasvia on käytetty jo muinaisista ajoista lähtien ruoansulatusta edistävien, päänsärkyä lievittävien ja vartaloa kiinteyttävien aromaattisten ominaisuuksiensa ansiosta.

1700-luvulla viher-, pipar- ja rantaminttu syrjäyttivät sen. Clarinsin laboratoriot ovat pystyneet osoittamaan, että kosmetiikassa vesiminttu hidastaa rasvasolujen määrän kasvua ja kiinteyttää ihoa.

Rantaminttu

Mentha arvensis

Luonnossa tämä minttulaji kasvaa Euroopan peltojen ja niittyjen kosteissa hiekkamaissa. Muiden minttujen tapaan sitä myös viljellään, ja sen eteerisestä öljystä uutetaan mentolia kiteyttämällä. Clarinsin laboratorioissa tätä ainesosaa käytetään, koska se tuottaa virkistävän raikkauden tunteen välittömästi.

Hevoskastanja

Aesculus hippocastanum

Lääkinnän jumala Asklepiokselle pyhitetty hevoskastanja on kotoisin Balkanilta, ja se tunnettiin jo muinoin lääkinnällisistä ominaisuuksistaan. 1800-luvulla eräs ranskalainen lääkäri havaitsi kasvin auttavan verenkierto-ongelmien hoidossa. Hevoskastanjasta saatava eskiini tunnetaan mikroverenkiertoa parantavien ominaisuuksiensa lisäksi myös siitä, että se poistaa nestettä ja näin puhdistaa ihoa.

Euroopanpähkinäpensas

Coryllus avellana

Euroopanpähkinäpensas kasvaa Euroopan metsissä ja pensaikoissa. Pensaalla oli tärkeä rooli kelttiperinteessä, ja sillä katsottiin olevan erilaisia maagisia voimia: sen runsas hasselpähkinäsato teki siitä hedelmällisyyden symbolin, sitä käytettiin kullan ja veden etsinnässä, ja sitä jopa pidettiin lemmenrohtona. Hasselpähkinästä saadaan laadukasta öljyä, jota käytetään ruoanlaiton lisäksi myös kosmetiikassa ihon kuivumista estävien ominaisuuksiensa ansiosta.

Auringonkukka

Helianthus annuus

Kasvin tieteellinen nimi Helianthus tulee kreikan sanoista helios (aurinko) ja anthos (kukka) ja juontaa juurensa Kreikan mytologiasta. Klytie rakastui auringonjumala Heliokseen, mutta ei saanut tältä vastarakkautta. Niinpä Klytie kuoli sydänsuruunsa päästämättä Heliosta hetkeksikään silmistään. Helios liikuttui Klytien kiintymyksestä ja muutti tämän auringonkukaksi, kasviksi, joka ennen kukintaansa kääntyy jatkuvasti aurinkoa kohti. Kosmetiikassa auringonkukalla on monia käyttötarkoituksia. Sen siemenistä saatavalla öljyllä ja vahalla on kosteuttavia ja suojaavia ominaisuuksia, ja siemenistä öljyn erottamisen jälkeen syntyvällä öljykakulla on rauhoittavia ominaisuuksia. Lisäksi auringonkukassa on auksiineja, jotka tekevät kasvin varresta tukevan mutta samalla joustavan ja jotka tunnetaan kiinteyttävistä vaikutuksistaan.

TESTITULOKSET

Yli 70 % naisista totesi Body Lift Cellulite Controlin tehokkaammaksi kuin tavallisesti käyttämänsä selluliittituotteen ja suosittelisi sitä myös ystävilleen. *

*Tutkimukseen osallistui 126 naista. Tulokset on ilmaistu tyytyväisten käyttäjien prosenttiosuutena 4 viikon käytön jälkeen.

Tuotteen tehokkuus*

Selluliitti väheni näkyvästi

Selluliittia näkyi vähemmän 4 viikon käytön jälkeen                                           78 %

Sileämpi iho 2 viikon käytön jälkeen                                                                         89 %

Sileämpi iho 4 viikon käytön jälkeen                                                                         92 %

Iho oli entistä kiinteämpi

2 viikon käytön jälkeen                                                                                                   71 %

4 viikon käytön jälkeen                                                                                                   85 %

Välitön raikas ja miellyttävä tunne

Välitön kosteutus                                                                                                             85 %

Välitön raikkaus                                                                                                                 97 %

*Tutkimus kesti 4 viikkoa, ja siihen osallistui 126 naista. Tulokset on ilmaistu tyytyväisten käyttäjien prosenttiosuutena.

97 % naisista* ihastui voiteen koostumukseen

Uusi vaaleanpunainen geelivoide on koostumukseltaan erittäin miellyttävä, imeytyy ihoon välittömästi eikä kuivata ihoa. Ihosta tulee sileä, kiinteä ja kosteutettu. Voide tuntuu raikkaalta ja tuoksuu miellyttävälle.

PARASTA MAHDOLLISTA TEHOA

Body Lift Cellulite Controlia varten on myös kehitetty todistetusti tehokas levitysmenetelmä, joka perustuu Clarinsin vertaansa vailla olevaan asiantuntemukseen.

93 % naisista totesi Clarins Self-Massage Body Contouring Method -menetelmän tehokkaaksi*

*Tutkimukseen osallistui 37 naista, jotka käyttivät Body Lift Cellulite Controlia 4 viikon ajan noudattaen Clarins Self-Massage Body Contouring Method -menetelmää.

Tulokset on ilmaistu tyytyväisten käyttäjien prosenttiosuutena.

Lisätietoja Self Massage Body Contouring Method -menetelmästä on Body Lift Cellulite Control

-tuotepakkauksessa.

Clarins Self-Massage Body Contouring Method

Body Lift Cellulite Control on suunniteltu mahdollisimman tehokkaaksi. Sen tehoa voi kuitenkin lisätä vielä entisestään noudattamalla Clarinsin asiantuntijoiden kehittämää levitysmenetelmää, jonka ansiosta

•                          tuotteen vaikutus kohdistuu entistä tehokkaammin rasvakudokseen

•                          mikroverenkierto tehostuu ja liiallisen nesteen ja lipidien poistuminen nopeutuu. Vaikutukset tuntuvat välittömästi: jalat tuntuvat aiempaa kevyemmiltä ja vartalo tuntuu aiempaa kiinteämmältä.

Clarinsin neuvot auttavat sinua hoikentumaan pysyvästi

Koska pelkkä kosmetiikka ei hoikenna, Clarins on aina korostanut tasapainoisen ruokavalion ja säännöllisen liikunnan merkitystä. Clarinsin verkkosivuilta saat neuvoja, joiden avulla pystyt ylläpitämään kehosi hyvinvointia.

www.clarins.com

VASTUULLISTA KAUNEUDENHOITOA

Body Lift Cellulite Control: ekologisesti muotoiltu ja täysin kierrätettävä.

Clarins on sitoutunut vastuulliseen kauneudenhoitoon

Yksi osoitus tästä sitoutumisesta on se, että Body Lift Cellulite Controlin pullo on täysin kierrätettävä.*

Pahvisen pakkauksen ja Self-Massage Body Contouring Method -menetelmää kuvailevan esitteen painomateriaalit ovat peräisin kestävästi hoidetuista metsistä, ja ne ovat kierrätettyjä sekä kierrätettäviä.

*Euroopassa ja monissa muissa maissa

Body Lift Cellulite Control -selluliittigeelin kuvat saa ladattua oheisesta linkistä:

Lisätiedot:

BERNER OY, Kulutustavarat-osasto

Anne Sario, puh. 0207 91 4322, sähköposti: anne.sario@berner.fi

Kuvausnäytteet:

Henna Nevasaari, puh. 0207 91 4210, sähköposti: henna.nevasaari@berner.fi

Berner Kulutustavarat on myynnin ja markkinoinnin moniosaaja, joka tuntee suomalaisen kuluttajan tarpeet. Tuotevalikoimaan kuuluvat Bernerin omat päivittäistavaramerkit sekä maahantuodut kansainväliset kosmetiikkamerkit. Osaston kotimaisia tuotemerkkejä ovat Herbina, Ainu, XZ, LV, Oxygenol, Rajamäen, Korrek ja Lasol. Johtavana kosmetiikan maahantuojana Berner edustaa Suomessa myös monia kansainvälisiä merkkejä, kuten Calvin Klein, Chloé, Clarins, Gatineau, IsaDora, Mavala, Marc Jacobs, Rimmel, Sally Hansen ja Sensai. Maahantuotujen tuotteiden valikoimaan kuuluvat myös Kikkomanin ja Saclán elintarvikkeet, BabyBjörn -lastentarvikkeet sekä Omron-hyvinvointituotteet. www.berner.fi/kulutustavarat

Pikafaktat

Clarinsin Bofy Lift Cellulite Control -selluliittigeeli vähentää jo muodostunutta selluliittia ja hidastaa uuden selluliitin muodostumista sekä kiinteyttää ihoa.