Clarins Multi-Active-hoitolinjan teho kohdistuu ihon stressi-ikääntymiseen

Multi-Active-hoitolinja on kehitetty kiireistä elämänvaihetta eläville naisille, joiden kauneushuolet liittyvät erityisesti väsymykseen ja ensimmäisiin ikääntymisen merkkeihin. Hoitolinjan sydämessä on uusi teknologinen kasvi-innovaatio, Skin Charger-yhdiste, joka yhdistää monipuolisen niasiiniamidin ja meripiikkiputkiuutteen. Tehokkaiden raaka-aineiden yhteistyö aktivoi solujen toimintaa ja vahvistaa ihon puolustuskykyä stressiä vastaan.

Clarins tutki tyypillisiä ikääntymisen merkkejä 35-50-vuotiailla naisilla eri puolilla maailmaa. Tutkimukset osoittivat, että yhteensä kahdeksan ihomuutoksen aiheuttajana oli unenpuute sekä fyysinen ja emotionaalinen stressi. Pitkittynyt kuormitus aiheutti ihon toiminnassa muutoksia, jotka ilmenivät muun muassa sameana ja karheana ihona sekä ensimmäisinä ryppyinä ja hentoina juonteina. Clarins nimesi ilmiön stressi-ikääntymiseksi, joka on tutkimusten mukaan yhteydessä kuormittavaan elämäntyyliin.

Stressi-ikääntymisen vaikutukset ihossa

Tutkimukset osoittivat, että stressi aiheutti epidermiksen ennenaikaista ikääntymistä ja hidasti solujen kykyä uusiutua. Kohonnut CRH2-hormonin määrä laski kerantinosyyttien aktiivisuutta, jonka lisäksi ihon nuorekkuustekijöistä vastuussa olevien fibroplastisolujen aktiivisuus laski. Rinnakkaisreaktiona kollageenin ja elastiinin määrä kääntyi laskuun, mikä aiheutti ihon kimmoisuuden puutetta ja ensimmäisiä juonteita.

Skin Charger -yhdiste kohdistuu ihon stressi-ikääntymiseen

Multi-Active-hoitovoiteiden tavoitteena on vähentää nähtävästi ihon stressi-ikääntymisen merkkejä ja auttaa ihoa puolustautumaan stressiä vastaan aktivoimalla solujen toimintaa. Soluja aktivoiva teknologinen kasvi-innovaatio Skin Charger -yhdiste koostuu trendikkäästä niasiiniamidista ja meripiikkiputkiuutteesta. Tehokkaiden raaka-aineiden yhteistyö vaikuttaa sekä epidermiksessä että dermiksessä.

Monipuolinen niasiiniamidi eli B3-vitamiini on tehokas ikääntymisen merkkejä ehkäisevä molekyyli, joka tasoittaa ihon pintaa ja heleyttää. Raaka-aineen vahvuutena on muun muassa kyky aktivoida ihon kollageenisynteesiä ja ylläpitää ihon kimmoisuutta.

Yhdisteen tähtiraaka-aine meripiikkiputkiuute tasapainottaa ja ylläpitää ihon toimintoja stressi-ikääntymisen merkkejä vastaan. Uute aktivoi solujen uusiutumista ja auttaa ehkäisemään stressiperäistä epidermiksen ohenemista. Tehostunut elastiinisynteesi ylläpitää ihon kimmoisan ja pehmeän rakenteen sekä kyvyn puolustautua ulkoisia ärsykeitä vastaan vahvistamalla ihon suojamuuria.

Hoitovoiteiden silottavaa vaikutusta täydentää mansikkapuunhedelmäuute, joka supistaa laajentuneita ihohuokosia ja tasoittaa ihon pintaa. Kosteuttava betaiini tehostaa täyteläistävää vaikutusta ylläpitämällä soluille olennaisen kosteustasapainon.

Täydentävä raaka-aine tehostaa vaikutusta päivä- ja yöaikaan

Multi-Active-hoitovoiteet on kehitetty huolella vastaamaan ihon tarpeisiin sekä päivä että yöaikaan.

Päivävoiteiden suojaavaa tehoa on täydennetty antioksidanttisella ohdakeuutteella, joka varastoi ihoon energiaa ja lisää heleyttä. Yövoide sisältää anti-ageing-vaikutteista tetrapeptidiä, joka vilkastuttaa ihon uusiutumista ja solujen aktiivisuutta yön aikana.

Clarinsille tunnusomainen Anti-Pollution-yhdiste suojaa ihoa ilmansaasteilta, epäpuhtaalta sisäilmalta, valosaastumiselta ja siniseltä valolta.

Mielialaa kohottavat tuoksut kehitetty yhteistyössä Takasagon kanssa

Multi-Active-tuotelinjan aistillinen tuoksumaailma lähestyy stressin lievitystä mielialaa kohottavilla tuoksuilla. Tuoksut on kehitetty yhteistyössä perinteikkään japanilaisen tuoksuvalmistajan Takasagon* kanssa. Aistillisia tuoksuja arvioitiin testiryhmällä, jonka jäsenistä osa koki tuoksujen helpottavan rentoutumista.

Energisoiva päivävoide yhdistää ensituoksuun raikkaan tuulahduksen bergamottia, aldehydiä ja appelsiininkukkaa. Sydäntuoksussa esiintyvät herkät valkoiset kukat, ruusu ja lilja. Pohjatuoksuna miellyttävät myski ja seetri.

Rauhoittava yövoiteen ensituoksu yhdistää bergamotin, ruusun ja sapen. Sydäntuoksuina lempeät jasmiini, hyasintti ja iiris. Pohjatuoksuina miellyttävä yhdistelmä myskiä, seetriä ja meripihkaa.

*Takasago International Corporation on japanilainen vuonna 1920 perustettu yritys, joka on kehittänyt makuja ja tuoksuja markkinoiden johtaville brändeille jo yli sadan vuoden ajan.

Pakkaus ja koostumus

Jokainen hoitovoiteista sisältää vähintään 91 %:a luonnollista alkuperää olevia raaka-aineita. Luomulaatuisia raaka-aineita Multi-Active-tuotelinjassa ovat ohdakeuute, mansikkapuunhedelmäuute, kaakaovoi, arprikoosiöljy ja meripiikkiputkiuute.

Purkin valmistuksessa on hyödynnetty kierrätyslasia, jonka osuus purkista on 40 %:a. Kannen muovista 61 %:a on kierrätettyä muovia.

Multi-Active Day Cream, All skin types, 50 ml, 74,00 EUR

Multi-Active Day Cream, Dry skin, 50 ml, 74,00 EUR

Multi-Active Day Cream SPF 15, 50 ml, 74,00 EUR

Multi-Active Emulsion, 100 ml, 75,00 EUR

Multi-Active Night Cream, All skin types, 50 ml, 80,00 EUR

Multi-Active Night Cream, Dry Skin, 50 ml, 80,00 EUR

Saatavilla

Multi-Active-tuotelinja on saatavilla Sokos- ja Stockmann-tavarataloissa sekä stockmann.com ja sokos.fi-verkkokaupoissa sekä yksityisiltä jälleenmyyjiltä helmikuussa 2024.

Berner Oy, kuluttajatuotteiden viestintä

Mira Marin, viestintäasiantuntija, e-mail: mira.marin@berner.fi, puh: +358 40 672 4274