• Berner Oy/

Ekologiset tuotteet kiinnostavat yhä useampia – LV:n biohajoavien tuotteiden linja täydentyy sulfaatittomalla shampoolla

LV-tuotesarjaan tulee syyskuussa uutuutena sulfaatiton biohajoava shampoo, joka sopii toistuvaan pesuun myös värjätyille hiuksille. Lisäksi LV:n tuotesarjaan kuuluu biohajoava suihkusaippua ja nestesaippua.

Yhä useampi haluaa valita hiusten-, vartalon- ja käsienpesuun tuotteen, josta jää mahdollisimman vähän jäämiä ympäristöön. Myös vähemmän kemikaaleja sisältävät tuotteet kiinnostavat kuluttajia yhtä enemmän.

- Kuluttajat haluavat ostaa tuotteita, joita he voivat käyttää hyvällä omallatunnolla ja jotka eivät sisällä mitään turhaa, tuotekehityspäällikkö Outi Tarakkamäki Berneriltä kertoo.

Bernerillä onkin jo useiden vuosien ajan tehty yhteistyötä raaka-aineiden toimittajien kanssa, ja haettu hygieniatuotteisiin sopivia biohajoavia raaka-aineita.

LV-tuotesarjaan tulee tänä syksynä uutuutena sulfaatiton biohajoava shampoo, joka sopii toistuvaan pesuun myös värjätyille hiuksille.

- Shampoon kehityksessä on kiinnitetty huomiota siihen, että sen pesuteho on miedompi. Näin se sopii myös värjätyille hiuksille ja auttaa väriä säilymään hiuksissa pidempään, Tarakkamäki sanoo.

LV Biohajoava Nestesaippua
koostuu aidosta saippuasta

Lisäksi LV:n biohajoavien tuotteiden linjaan kuuluu suihkusaippua ja nestesaippua.

- Suihkusaippuan pH on lähellä ihon luontaista pH:ta, ja se puhdistaa tehokkaasti myös rasvaisen ihon, Tarakkamäki kertoo.

- Nestesaippua on ainoa päivittäistavarakaupoissa myytävä nestemäinen aidosta saippuasta koostuva nestesaippua eikä se sisällä tensidejä, jotka saattavat allergisoida joitain käyttäjiä. Nestesaippuan pH on 9 eli suhteellisen korkea, ja se sisältää ihoa hoitavia rasvahappoja. Lisäksi se on luontaisesti säilöntäaineeton.

Kaikki LV-sarjan tuotteet ovat hajusteettomia ja väriaineettomia, ja ne on kehitetty yhteistyössä Allergia-, iho- ja astmaliiton kanssa.

LV-sarjan biohajoavat tuotteet valmistetaan Heinävedellä, ja ne ovat saatavilla hyvin varustetuissa päivittäistavarakaupoissa. LV Biohajoava Shampoo on kauppojen valikoimissa syyskuusta lähtien.

LV Biohajoava Shampoo 250 ml

Ympäristöystävällinen ja hellävarainen.
Auttaa väriä säilymään hiuksissa pidempään ja antaa hiuksille luonnollisen kiillon.
Sulfaatittomana sopii päivittäiseen käyttöön, sillä ei kuivata hiusta.
Hajusteeton ja väriaineeton vaihtoehto myös curly girl -menetelmää noudattaville.
Suositushinta 3,20 e.

LV Biohajoava Suihkusaippua 250 ml ja 500 ml

Ympäristöystävällinen ja hellävarainen.
pH 5,5, on lähellä ihon omaa pH:ta.
Sisältää kosteuttavaa glyserolia, joten pesee ihon hellävaraisesti ja kuivattamatta.
Sopii hyvin usein suihkussa käyville, kuten urheilijoille ja kuntoilijoille.
Suositushinta LV Biohajoava Suihkusaippua 250 ml 2,70 e ja LV Biohajoava Suihkusaippua 500 ml 4,60 e.

LV Biohajoava Nestesaippua 300 ml ja 500 ml

Ympäristöystävällinen ja hellävarainen.
Sopii käsien ja vartalon pesuun koko perheelle.
Koostumus on aitoa saippuaa.
pH 9.
Säilöntäaineeton.
Suositushinta LV Biohajoava Nestesaippua 300 ml 2,90 e ja LV Biohajoava Nestesaippua 500 ml 4,20 e.

Lisätiedot ja tuotenäytteet medialle

BERNER Oy, Kuluttajatuotteet

Sanni Väinölä                           Paula Larjo
Brand Manager                        Viestintäasiantuntija
050 501 8744                           040 586 2400
sanni.vainola@berner.fi         paula.larjo@berner.fi

Lataa LV-tuotekuvat: https://www.bernerbrandbank.fi/l/f7DBLph7NZB7

Lue lisää tuotteista: www.lv.fi
Kuluttajatiedustelut: Berner Oy, puh. 0207 91 00
Uusimmat tiedotteemme löytyvät osoitteesta www.berner.fi/uutishuone.