Herbina Sensitive rauhoittaa ja suojaa herkkää ihoa

Kolmannes suomalaisista naisista kokee ihonsa herkäksi. Herbina Sensitive on uusi kasvojenhoitosarja herkälle iholle, kaikille ihotyypeille. Kattava tuotesarja sisältää valkoisen teen antioksidantteja. Laadukkaat raaka-aineet on valittu suomalaista herkkää ihoa silmälläpitäen. Kauniit, naiselliset pakkaukset kulkevat kätevän kokoisina matkassa mukana.

Herbinan teettämässä kauneudenhoidon tutkimuksessa kolmasosa suomalaisnaisista kuvaili ihoaan herkäksi. Mikä tahansa ihotyyppi, ei ainoastaan kuiva, voi olla herkkä. Herkkä iho reagoi helposti sisäisiin ja ulkoisiin ärsykkeisiin, kuten stressiin, pakkaseen tai ilmansaasteisiin. Herbina Sensitive -tuotteet rauhoittavat, virkistävät ja hoitavat ihoa. Tuotteet on suunniteltu nimenomaan suomalaisen herkän ihon tarpeisiin. Valkoisen teen antioksidantit suojaavat ihoa vapaiden radikaalien ja ympäristön haitallisilta vaikutuksilta. Valkoinen tee sisältää kolme kertaa enemmän antioksidantteja kuin niistä tunnettu vihreä tee. Sirot pakkaukset, ylellinen koostumus – Halusimme luoda herkän ihon tuotesarjan, jossa on sisällön lisäksi satsattu designiin. Pakkausten kukkaköynnösgrafiikka ihastuttaa ja näppärän kokoisina ne mahtuvat mukaan treenikassiin tai matkalaukkuun. Tuotteet ovat lisäksi erittäin riittoisia, kertoo tuoteryhmäpäällikkö Paula Sundström Berner Oy:ltä. Sarjan tuotteet ovat dermatologisesti testattuja ja ne on kehitetty ja valmistettu Suomessa. Hellävarainen puhdistusvaahto 75 ml, OVH 4,30 euroa Silkinpehmeä puhdistusvaahto on todellinen tähtituote. Riittoisaan pumppupulloon pakattu ylellisen pehmeä puhdistusvaahto puhdistaa lian ja meikin hellävaraisen tehokkaasti. Valkoinen tee ja puuvilla suojaavat ihoa. Sisältää myös kosteuttavaa ksylitolia, hoitavaa kariteöljyä ja rauhoittavaa allantoiinia. Rauhoittava kasvovesi 100 ml, OVH 3,30 euroa Ihoa kosteuttava kasvovesi viimeistelee puhdistuksen ja palauttaa iholle sitä suojaavan pH:n. Sisältää valkoista teetä, bisabololia ja hoitavaa jojobaöljyä. Kosteuttavina aineina ovat glyseroli ja betaiini. Tuote on alkoholiton ja väriaineeton. Rauhoittava 24h kosteusemulsio 50 ml, OVH 7,00 euroa Täyteläinen, pehmeä ja helposti levittyvä voide rauhoittaa, kosteuttaa ja suojaa ihoa. Sisältää ihoa suojaavia ja ravitsevia kasviöljyjä: auringonkukka-, manteli-, karite- ja avokadoöljyä. Betaiini ja glyseroli kosteuttavat ihoa. Tuote on hajusteeton, väriaineeton ja mineraaliöljytön. Hellävarainen silmänympärysvoide 15 ml, OVH 7,00 euroa Kosteuttava ja helposti imeytyvä samettinen voide herkille silmänympäryksille. Sisältää helmiäispigmenttiä, joka heijastaa valoa häivyttäen tummia silmänalusia ja juonteita. Iho saa välittömästi kirkkaamman ulkonäön. Sisältää valkoista teetä ja allantoiinia sekä E- ja B5-vitamiinia, jotka suojaavat ja rauhoittavat ihoa, jojobaöljyn hoitaessa sitä. Tuote on hajusteeton, väriaineeton ja mineraaliöljytön. TAUSTATIEDOTE Tammikuu 2010 Miten hoidan herkkää ihoani? Herkkä iho ei ole ihotyyppi, vaan tätä ominaisuutta voi esiintyä kaikissa ihotyypeissä. Herkistyminen ilmenee punoituksena, kirvelynä ja poltteluna. Tutkimuksemme mukaan kolmannes suomalaisista naisista kuvailee ihoaan herkäksi. Herkän ihon hoidossa tärkeää on ihon puhdistus, sen suojaaminen laadukkaalla voiteella sekä hellävaraiset otteet kauneudenhoitorutiineissa. Asiantuntijoittemme vinkit herkän ihon hoitoon: - Herkälle iholle puhdistus on tavallistakin tärkeämpää. Ilman epäpuhtaudet ja meikki jäävät ärsyttämään ihoa, ellei niitä pese pois yöksi. - Voiteet imeytyvät paremmin puhdistettuun ihoon, sitä rauhoittamaan ja hoitamaan. Voide myös suojaa ihoa ulkopuoliselta rasitukselta. - Ihon puhdistus on tärkeää myös aamulla. Iho erittää yön aikana talia ja hikoaa. Puhdistamaton iho voi ärtyä, eikä meikki pysy kauniina rasvaisella pohjalla. - Käsittele ihoasi hellävaroin: vältä hankaavia liikkeitä ja kovia pyyhkeitä, taputtele voide varovaisesti iholle hieromisen sijaan. - Vältä rajuja hoitotoimenpiteitä, kuten kovarakeisia kuorintavoiteita. - Couperosa-ihoa voi suojata saunassa laittamalla kylmään veteen kostutetut vanulaput poskille. - Kosteusvoide suojaa ihoa kylmässä ulkoillessa tai avantouinnissa. Voide pitää kuitenkin muistaa levittää iholle noin puolta tuntia ennen kylmälle altistumista, jotta se ehtii imeytyä. - Keväällä katujen kuivuessa tai kotona ennen suursiivousta kannattaa iho suojata pölyltä ja pienhiukkasilta kosteuttavalla voiteella. - Laadukas meikkivoide suojaa ihoa päivän aikana ulkoisilta ärsyttäviltä tekijöiltä. - Muista juoda vettä; myös sisäisestä vesitasapainosta huolen pitäminen hoitaa ihoa. - Älä säästä kauneudenhoitotuotteita pahan päivän varalle! Käytä tuotteet systemaattisesti loppuun ja osta uudet tilalle. Tuoreet, raikkaat tuotteet hoitavat tehokkaimmin eivätkä ärsytä ihoa. - Jos iho on aamulla ärtynyt, tarkista tyynyliinasi. Tyynyliinan voi vaihtaa useammin kuin muut petivaatteet. Vaikka lakanat olisivat puuvillaa, voi satsaus sileään ja kosteutta ihossa säilyttävään silkkityynyliinaan rauhoittaa ihon. - Pesuainejäämät vaatteissa tai tyynyliinassa voivat ärsyttää ihoa: kokeile LV:n herkälle iholle sopivia pyykinpesu- ja huuhteluaineita. - Mieti miksi ihosi herkistyy? Onko jokin elintavoissasi, kuten ruokavaliossa, ihonhoitorutiineissa, nukkumisessa tai liikunnassa, muuttunut? Seuraamalla mistä ihon ärtyminen johtuu, opit välttämään juuri sinua altistavia tekijöitä. Asiantuntijoina Berner Oy:n kouluttajat Tuija Lindström ja Eneli Kukk sekä PR-päällikkö Anne Sario. Lisätietoja Markkinointipäällikkö Tia Yrjölä, puh. 0207 91 4375, tia.yrjola@berner.fi Tuoteryhmäpäällikkö Paula Sundström, puh. 0207 91 4301, paula.sundstrom@berner.fi www.herbina.fi Tiedotteet, näytteet, kuvat ja kemistien asiantuntijalausunnot Viestintäpäällikkö Petra Gräsbeck, puh. 0207 91 4669, petra.grasbeck@berner.fi Jälleenmyynti Tavaratalot ja marketit tammikuusta 2010 alkaen Kuluttajatiedustelut Berner Oy, puh. 0207 91 00 Berner Oy on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyritys. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2008 noin 300 MEUR ja henkilöstön määrä 570. Bernerin Päivittäistavaraosasto markkinoi ja myy tunnettuja kansainvälisiä merkkejä sekä kotimaisia, oman tuotekehityksen valmisteita. Tuotemerkkejämme ovat muun muassa adidas, Ainu, BabyBjörn, Herbina, LV, Oxygenol, Scholl ja XZ.