Joutsenmerkitty LV Konetiskitabletti on kestävä valinta

LV Konetiskitablettti on saanut Joutsenmerkin, joka on Pohjoismaiden yhteinen ympäristömerkki. LV Konetiskitablettien pieni ja pyöreä tablettikoko sopii myös pienempiin astianpesukoneisiin. Pienentynyt pahvipakkaus synnyttää entistä vähemmän pakkausjätettä ja voidaan hävittää kierrättämällä. LV Konetiskitabletti on hajusteeton, väriaineeton ja fosfaatiton. Tuotteella on Allergia- ja Astmaliiton tunnus.

Ympäristöystävällisyys vaikuttaa yhä suuremmassa määrin kuluttajien ostopäätöksiin. Pohjoismaiden yhteinen ympäristömerkki, Joutsenmerkki arvioi tuotteen koko elinkaarta monipuolisesti ja huomioi erilaiset ympäristövaikutukset, joita ovat ilmaston lämpeneminen, vesistöjen rehevöityminen ja ympäristön kemikalisoituminen.

Uudelle LV Konetiskitabletille on myönnetty Joutsenmerkki. LV Konetiskitabletti pesee tehokkaasti, mutta ei sakkaannu putkistoihin eikä pesukoneeseen. Myös pakkausmateriaalin käyttö on minimoitu ja aikaisempaa pienemmän pahvipakkauksen voi kierrättää tai hävittää polttamalla.

LV Konetiskitablettien pieni ja pyöreä tablettikoko sopii myös pienikokoisiin astianpesukoneisiin. Tabletit on päällystetty veteen liukenevalla suojakelmulla. Se estää tuotteen pölyämisen ja suojaa herkkäihoisen tiskikoneen käyttäjän käsiä. LV Konetiskitabletit ovat fosfaatittomia, väriaineettomia ja hajusteettomia.

”Olemme huomioineet ekologisuuden kaikissa LV Konetiskitablettien elinkaaren vaiheissa. Esimerkiksi raaka-aineet on valittu siten, että ne rasittavat ympäristöä mahdollisimman vähän. Joutsenmerkki on konkreettinen osoitus siitä, että otamme ympäristövaikutukset huomioon ja seuraamme aikaamme”, kertoo tuotekehityskemisti Minna Salmela Berner Oy:ltä.

LV on kotimainen, herkkäihoisille soveltuva tuotesarja. LV-tuotteet on kehitetty yhteistyössä Allergia ja Astmaliiton kanssa ja niille on myönnetty Avainlippu-tunnus.

Tuotteet

LV Konetiskitabletti, 35 pesukertaa, hinta 6,40 euroa

Tuoteryhmäpäällikkö Päivi Räty-Tarkkanen, puh. 0207 91 4263, paivi.raty-tarkkanen@berner.fi

Tuoteryhmäpäällikkö Elina Seppänen, puh. 0207 91 4522, elina.seppanen@berner.fi

www.berner.fi/LV

www.ihokiittaa.fi

Tiedotteet, kuvat, näytteet ja kemistien asiantuntijahaastattelut

Viestintäpäällikkö Anna Virrantaus, puh. 0207 91 4669, anna.virrantaus@berner.fi

Berner Oy / LV-kuluttajaneuvonta, puh. 020 791 4303 ma-to klo 10–13

Jälleenmyynti
Tavaratalot ja marketit syyskuusta 2011 alkaen.

LV-tuotteiden perustana ovat aina olleet puhtaus, turvallisuus ja kotimaisuus. Hajusteettomat, väriaineettomat ja ympäristöystävälliset LV-tuotteet sopivat kaikille ja aivan erityisesti herkkäihoisille, allergisille sekä atoopikoille. LV-tuotesarja on kehitetty yhteistyössä suomalaisten ihoasiantuntijoiden sekä Allergia- ja astmaliiton kanssa. LV-tuotesarja tarjoaa hellävaraista puhtautta pyykinpesusta ja astianpesusta henkilökohtaiseen hygieniaan ja hiusten hoitoon.

Berner Osakeyhtiö on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö, jonka toiminta on kansainvälistä. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Bernerin pääkonttori, tuotekehitys ja tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa. Baltiassa ja Ruotsissa asiakkaita palvelevat Bernerin tytäryhtiöt. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2010 noin 272 MEUR ja henkilöstön määrä 530.

Berner Päivittäistavaraosasto myy ja markkinoi myy tunnettuja kansainvälisiä merkkejä sekä kotimaisia, oman tuotekehityksen valmisteita. Tuotemerkkejämme ovat muun muassa adidas, Ainu, BabyBjörn, Herbina, Kikkoman, Lanfranchi, Limmi, Lorenz, LV, Oxygenol, Rajamäen, Saclà ja XZ.