Joutsenmerkitty LV Pyykinpesuneste on ympäristö- ja ihoystävällinen

Uusi pyykinpesuneste jatkaa LV:n ympäristöystävällistä tuotelinjaa. Pesuneste ei sisällä vesistöjä rehevöittävää fosfaattia, sakkautuvaa zeoliittia eikä optisia kirkasteita ja se on biohajoava. Pyykinpesuaineella on sekä Allergia & Astmaliiton tunnus että Joutsenmerkki.

LV Pyykinpesuneste sopi päivittäiseen pyykinpesuun, kirjopyykin ja gore-tex-vaatteiden kone- ja käsinpesuun. LV Pyykinpesuneste pesee myös matalissa lämpötiloissa, alkaen 20 asteesta, jolloin säästyy energiaa. Pyykinpesuneste ei sisällä hajusteita tai väriaineita.

– LV on puhdas, turvallinen ja kotimainen tuotesarja. Sitä käyttävät herkkäihoiset, allergiset, lapsiperheet ja ne, jotka haluavat välttää turhia ainesosia. Käyttäjät ovat hyvin tiedostavia myös ympäristön suhteen. LV:n pesuaineet ovatkin biohajoavia ja Joutsenmerkillä varustettu uutuustuote vastaa vielä vahvemmin tähän tarpeeseen, kertoo tuotekehityskemisti Minna Salmela Berner Oy:ltä.

Pyykkää vesistöjä varjellen

Biohajoava LV Pyykinpesuneste ei sisällä vesistöjä rehevöittävää fosfaattia, sakkautuvaa zeoliittia tai biohajoamattomia optisia kirkasteita. Tuote on kehitetty yhteistyössä Allergia & Astmaliiton kanssa ja sillä on Joutsenmerkki, joka on pohjoismainen virallinen ympäristömerkki.

Joutsenmerkki eli Pohjoismainen ympäristömerkki erottelee ympäristön kannalta parhaat tuotteet ja palvelut. Joutsenmerkityt tuotteet täyttävät tiukat kriteerit, jotka ottavat huomioon tuotteen koko elinkaaren aikaiset ympäristövaikutukset.

Ympäristöystävällisyys otetaankin huomioon kaikissa LV-tuotteiden elinkaaren vaiheissa. Raaka-aineet valitaan siten, että ne rasittavat ympäristöä mahdollisimman vähän. Pakkausmateriaalien käyttö on minimoitu ja kierrätykseen sopivia tai poltettavia vaihtoehtoja suositaan. LV-tuotteiden kehityksessä, tuotannossa ja logistiikassa noudatetaan ISO 14001 -ympäristösertifikaattia.

Pyykinpesurutiineja kannattaa välillä tarkistaa; esimerkiksi pesemällä täysiä koneellisia ja välttämällä pesuaineen yliannostelua voi säästää luontoa. LV-sivut www.ihokiittaa.fi/ ja www.berner.fi/lv jakavat tietoa vesistöjen suojelusta ja arkipäivän valintojen vaikutuksesta ympäristöömme.

Kuvat osoitteesta

Tuotteet
Pyykinpesuneste 760 ml, pesukertoja 25. Hinta noin 6 euroa, myynnissä syyskuussa.

Tuoteryhmäpäällikkö Päivi Räty-Tarkkanen, puh. 0207 91 4263, paivi.raty-tarkkanen@berner.fi
Brandijohtaja Tia Yrjölä, puh. 0207 91 4375, tia.yrjola@berner.fi
www.ihokiittaa.fi

Tiedotteet, kuvat, näytteet ja kemistien asiantuntijahaastattelut
Viestintäpäällikkö Anna Virrantaus, puh. 0207 91 4669, anna.virrantaus@berner.fi

Berner Oy / LV-kuluttajaneuvonta, puh. 020 791 4303 arkisin kello 10–13

LV-sarja on kehitetty yhteistyössä suomalaisten ihoasiantuntijoiden sekä Allergia- ja astmaliiton kanssa. Sarjan pitkä historia, osaava tuotekehitys ja kiinteä yhteistyö alan asiantuntijoiden kanssa ovat luotettava perusta herkän ihon hoidolle. LV-sarja tarjoaa hellävaraista puhtautta pyykinpesusta ja astianpesusta henkilökohtaiseen hygieniaan sekä hiusten hoitoon. Kaikki LV-tuotteet ovat hajusteettomia ja väriaineettomia.

Berner Osakeyhtiö on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö, jonka toiminta on kansainvälistä. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Bernerin pääkonttori, tuotekehitys ja tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa. Baltiassa ja Ruotsissa asiakkaita palvelevat Bernerin tytäryhtiöt. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2009 noin 260 MEUR ja henkilöstön määrä 531.

Berner Päivittäistavaraosasto myy ja markkinoi myy tunnettuja kansainvälisiä merkkejä sekä kotimaisia, oman tuotekehityksen valmisteita. Tuotemerkkejämme ovat muun muassa adidas, Ainu, BabyBjörn, Herbina, Kikkoman, Lanfranchi, Limmi, Lorenz, LV, Oxygenol, Rajamäen, Rana, Saclà, Scholl ja XZ.