• Berner Oy/

Ksylitoli tehokas aktiiviaine ihonhoitotuotteissa / Herbina Clearline hoitaa rasvoittuvaa ihoa kotimaisella ksylitolilla

Ksylitoli on tunnettu hammasystävällisistä vaikutuksistaan. Sen lisäksi ksylitoli on tehokas ja monivaikutteinen aktiiviaine myös ihonhoidossa. Herbina Clearline -tuotelinja perustuu ksylitolin tasapainottavaan vaikutukseen. Ksylitoli vahvistaa ihon hyvää mikrobiflooraa ja toimii samalla tehokkaana kosteuttajana. Clearline on ainoa suomalaiselle iholle suunniteltu rasvoittuvan ja akneen taipuvaisen ihon tuoteperhe.

Herbinan Clearline-tuoteperheen tuotteet sisältävät ksylitolia, joka tasapainottaa rasvoittuvaa ihoa ja siten ennaltaehkäisee näppyjen muodostumista. – Kuluttajat kokevat, että monet aknesarjat kuivattavat ihoa liiallisesti. Clearlinen sisältämä ksylitoli mahdollistaa sen, että tuotteet puhdistavat ihon tehokkaasti, mutta jättävät sen silti miellyttävän kosteutetuksi ja pehmeäksi, kertoo Berner Oy:n tuotekehityskemisti Outi Tarakkamäki. Kattava Clearline-tuotelinja sisältää puhdistusgeelin, kasvoveden ja geelivoiteen sekä erikoistuotteina syväpuhdistavan naamiopesun ja paikallisen tehohoidon epäpuhtauksille. Erityisesti nuorille pojille ja tytöille suunnatut Clearline-tuotteet ovat dermatologisesti testattuja ja ksylitolin ansiosta hellävaraisen tehokkaita. Ksylitoli kosteuttaa ja säätelee ihon bakteerikantaa Ksylitoli on makeutusaineena käytetty hiilihydraatti, jota esiintyy luonnossa muun muassa hedelmissä ja kasviksissa. Myös koivusokerina tunnettua ksylitolia hyödynnetään elintarvikkeissa, lääkkeissä ja kosmetiikassa. Ksylitolin vaikutukset suuhygieniassa ovat hyvin tunnettuja ja laajasti tutkittuja. Vähemmän tunnettua on ksylitolin käyttö ja sen hyödylliset vaikutukset kosmetiikassa. Ksylitoli toimii iholla kosteusvoiteissa käytettävän glyserolin tavoin, kosteuttaen ihoa erittäin tehokkaasti. Ksylitoli myös estää haitallisten ja edistää hyödyllisten mikrobien kasvua iholla. Ksylitolin etu yleisesti tunnettuihin antibakteerisiin aineisiin on, että se ei vaikuta bakteerien resistenssiin eikä ärsytä ihoa. Herbina pyrkii hyödyntämään tuotteissaan kotimaisia aineosia. Clearline-tuotteissa käytetään ainoastaan Suomessa valmistettua ksylitolia, joka saadaan uusiutuvasta koivusta. Pakkausten kierrätykseen on ohjeet sivulla www.herbina.fi. Tuote Herbina Clearline Tasapainottava puhdistusgeeli 200 ml, hinta noin 4,50 euroa Herbina Clearline Raikastava kasvovesi 200 ml, hinta noin 4,50 euroa Herbina Clearline Tasapainottava geelivoide 50 ml, hinta noin 6 euroa Herbina Clearline Syväpuhdistava naamiopesu 100 ml, hinta noin 5 euroa Herbina Clearline Tehohoito ihon epäpuhtauksille 15 ml, hinta noin 5 euroa Lisätietoja Tuoteryhmäpäällikkö Paula Sundström, puh. 0207 91 4301, paula.sundstrom@berner.fi Markkinointipäällikkö Tia Yrjölä, puh. 0207 91 4375, tia.yrjola@berner.fi Kuvat, näytteet, tiedotteet ja kemistien asiantuntijalausunnot Viestintäpäällikkö Petra Gräsbeck, puh. 0207 91 4669, petra.grasbeck@berner.fi www.herbina.fi Kuvat osoitteesta http://www.bernerbrandbank.fi/?cartId=334 Kuluttajatiedustelut Berner Oy, puh. 0207 91 00