LV Vahvistava: uusi ihon suojamuuria vahvistava tuotesarja on hiilineutraali

Kotimainen herkän ihon asiantuntija LV tuo markkinoille uuden Vahvistava-tuotesarjan, jonka ihon suojamuuria vahvistava teho perustuu trendikkäiden raaka-aineiden tehopariin, ihoa vahvistavaan niasiiniamidiin ja korkean teknologian kosteuttavaan peptidiin. Elinkaarilaskentaan perustuva tuotesarja on hiilineutraali, ja sen jäljelle jäävät päästöt on kumottu ostamalla ilmastoyksiköitä. Micellar-teknologiaa hyödyntävät kaksi puhdistustuotetta sopivat hellävaraiseen vedettömään puhdistukseen, ja niillä halutaan rohkaista käyttämään päivittäisissä valinnoissa aiempaa vähemmän vettä.

Uusi LV-tuotesarja vahvistaa ihon suojamuuria ja se sisältää neljä tuotetta normaali- ja sekaiholle. Hoitotuotteita tähdittää trendikkäiden raaka-aineiden tehopari, ihoa vahvistava niasiiniamidi ja korkean teknologian kosteuttava peptidi. Selkeä ihonhoitorutiini on suunniteltu soveltumaan kaikille ikään tai sukupuoleen katsomatta.

Niasiiniamidi on ajankohtaisten raaka-aineiden sankari, joka vahvistaa tutkitusti ihon suojamuuria ja suojaa ihoa UV-säteilyn aiheuttamilta vapailta radikaaleilta. Puhdistustuotteissa hyödynnetään Micellar-teknologiaa, joka mahdollistaa miellyttävän ja hellävaraisen vedettömän puhdistuksen. Micellar-teknologia perustuu sen muodostamiin mikromiselleihin, joilla on kyky kapseloida epäpuhtaudet iholta. Puhdistustuotteiden kosteuttavaa vaikutusta lisää kotimainen huippuraaka-aine betaiini.

”Halusimme luoda vastuullisen ihonhoitosarjan, joka toimii hyvin, tuntuu hyvältä ja on hellävarainen – ja jonka hiilijalanjälki on minimoitu. Kehitimme tuotesarjan, joka sopii erinomaisesti normaali-ihoiselle, mutta myös sekaihon tarpeisiin. Neljä tuotetta riittää hyvinvoivan ihon hoitorutiiniin.” LV:n tuotekehityspäällikkö, Outi Tarakkamäki, kertoo.

LV:n sydämessä on ”vähemmän on enemmän” -periaate, jonka mukaisesti tuotteiden raaka-ainelistat pidetään mahdollisimman pieninä – ilman mitään ylimääräistä. Kaikki uutuustuotteisiin tarkoin valitut raaka-aineet ovat biohajoavia, ja niiden määrä tuotteissa on 7–14 välillä riippuen tuotteesta.

Ensimmäinen kotimainen elinkaarilaskentaan perustuva tuotesarja

Uusi LV-tuotesarja on syntynyt pitkäjänteisen tuotekehitystyön tuloksena, ja toimii suunnannäyttäjä brändin vastuullisuusajattelussa. LV Vahvistava on ensimmäinen kotimaisen toimijan kehittämä tuotesarja, joka perustuu elinkaariarviointiin ja sille on tehty kattava hiilijalanjälkilaskenta. LCA-laskennan ja elinkaariarvioinnin on toteuttanut johtava vihreän siirtymän konsulttitalo Gaia.

Elinkaariarviointi tarkoittaa, että koko lopputuotteen ympäristövaikutukset ja elinkaari on tutkittu raaka-aineiden hankinnasta tyhjentyneen pakkauksen kierrättämiseen asti. Laskelmassa ovat mukana myös pakkausmateriaalien valmistuksen ja kaikkien kuljetuksien aiheuttamat päästöt.

Jäljelle jäävät päästöt on kumottu kansainvälisesti vakiintuneiden laatukriteereiden mukaisilla ilmastoyksiköillä. Ilmastoyksiköt on ostettu BaumInvest AG:n metsitysprojektista pohjoisessa Costa Ricassa. Hanke on aloitettu vuonna 2007, ja sen tarkoituksena on metsittää 736 hehtaaria laidunmaana käytettyä aluetta.

Valmistus kylmäsekoituksella vähentää energian käyttöä jopa 80 %

Tuotteiden hiilijalanjälki koostuu useasta eri kokonaisuudesta tuotantoprosessista käyttövaiheen jälkeiseen kierrätykseen. Uuden LV Vahvistava -tuotesarjan valmistuksessa pieniin kokonaislukemiin on päästy tehostamalla tuotantoprosessin jokaista vaihetta. Myös veden kulutus on optimoitu mahdollisimman pieneksi.

Uutuustuotteet valmistetaan käyttämällä kylmäsekoitusta, jonka ansiosta valmistukseen kuluva energian käyttö vähenee noin 80 %. LV-tuotteiden valmistus tapahtuu Bernerin Heinäveden tehtaalla, jossa käytössä on 100 % uusiutuva energia.

Kiertotalous osana huomisen puolustamista

Bernerin tärkeä tavoite on edistää kiertotaloutta sekä tuotteiden raaka-aineiden että pakkausmateriaalien osalta. Uutuustuotteiden pakkauksissa kiertotalousraaka-aineita ovat puupohjaisesta uusiutuvasta raaka-aineesta valmistettu muovietiketti ja pullon Ocean Bound -muovi.

Etikettien uusiutuvasta raaka-aineesta merkittävä osa on kotimaista mäntyöljyä. Ocean bound -muovi on valmistettu muovijätteestä, joka on kerätty 50 kilometrin säteellä rantaviivasta ja on vaarassa päätyä mereen. Hoitotuotteiden tuubit sisältävät noin 50 % ICSS Plus -sertifioitua Mass-balance-laskentaan perustuvaa biopohjaista muovia.*

Selkeä neljän tuotteen ihonhoitorutiini, joka vahvistaa ihon suojamuuria

Ihonhoitorutiini on LV:n arvoille uskollisesti hajusteeton, väriaineeton ja vegaaninen. Tuotteet on kehitetty yhteistyössä Allergia-, iho- ja astmaliiton kanssa ja niille on myönnetty suomalaisen työn takaava Avainlippu-tunnus.

LV Vahvistava Seerumi

Koostumus sisältää 2 % niasiiniamidia, joka kahdesti päivässä käytettynä vahvistaa tutkitusti ihon suojamuuria. Seerumi tasoittaa ihoa ja se sopii hyvin myös meikin alle kosteuttamaan.

LV Vahvistava Kasvovoide

Kosteusvoide lukitsee hoitavat raaka-aineet iholle ja vähentää ihon kiiltelyä. Voide jättää kasvoille samettisen mattapintaisen ja pehmeän tunteen.

LV Micellar-puhdistusgeeli ja Micellar-puhdistusvesi

Suositushinta

LV Vahvistava Seerumi, 30 ml, 7,95 EUR

LV Vahvistava Kasvovoide, 75 ml, 7,95 EUR

LV Micellar-puhdistusgeeli, 150 ml, 6,95 EUR

LV Micellar-puhdistusvesi, 250 ml, 5,95 EUR

*) Mass-balance edistää uusiutuvien raaka-aineiden käytön lisääntymistä perinteisten muovien valmistuksen rinnalla. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että teollisuuden sivuvirroista eristettyä kasvipohjaista biomassaa käytetään korvaamaan pakkausmateriaalin fossiilista raaka-ainetta. Sertifioitu toimitusketju varmistaa, että jäljitettävyys säilyy sekä uusiutuvan raaka-aineen lähteen että määrän osalta muovin valmistuksen aikana. Jos Mass-balance-valmistusprosessissa on käytetty biopohjaisen raaka-aineen lisäksi fossiilista raaka-ainetta, niiden todellista suhdetta ei voida tarkasti tietää yksittäisessä pakkauksessa.

Tuotekuvat

Saatavilla

Uutuustuotteet ovat saatavilla syyskuussa 2023 lähtien hyvin varusteituista päivittäistavarakaupoista.

Linkki

BaumInvest AG:n metsitysprojektista: GSF Registry (goldstandard.org)

Lisätiedot

Sanni Väinölä, Senior Brand Manager, e-mail: sanni.vainola@berner.fi, puh. +358 50 501 8744

Tuotenäytteet

Mira Marin, Viestintäasiantuntija, e-mail: mira.marin@berner.fi , puh. +358 40 672 4274

LV – vähemmän on juuri sopivasti

Suomalainen LV on ollut hajusteettomien ja väriaineettomien tuotteiden asiantuntija jo yli 50 vuotta. LV-tuotteissa on kaikki ihosi puhtauteen ja hyvinvointiin tarvittavat ainesosat – eikä mitään ylimääräistä.  Siksi ne ovat valinta sinun ja ympäristösi parhaaksi. Tuotteiden teho varmistetaan tieteellisesti ja mukaan valitaan vain laadukkaita raaka-aineita, jotka sopivat herkällekin iholle. Lue lisää www.lv.fi.