• Berner Oy/

Onnea muumit! Rakastetut satuhahmot seikkailevat nyt Oxygenolin hammastahnoissa alkuperäiskuvituksina

Kotimainen, yli satavuotias suuhygieniasarja Oxygenol tuo muumien 75-juhlavuoden kunniaksi markkinoille koko perheen Muumi Hammastahnat, joiden pakkauksissa satuhahmot seikkailevat Tove Janssonin alkuperäiskuvituksina. Hammastahnat valmistetaan Bernerin tehtaalla Heinävedellä.

Uusilla pakkauksilla Oxygenol haluaa paitsi juhlistaa muumien juhlavuotta myös nostaa esille kotimaista osaamista ja suomalaisten brändien yhteistyötä.

- Muumit ovat kaikenikäisten suomalaisten rakastamia hahmoja. Halusimme piristää sekä lapsia että aikuisia niinkin arkisen tuntuisessa tuotteessa kuin hammastahna. Alkuperäiset kuvitukset ovat nostalgisia, ja ne tuovat monelle ihania lapsuusmuistoja mieleen, Oxygenolin Brand Manager Kirsti Vesterinen sanoo.

Oxygenolin Muumi Hammastahna sopii koko perheelle 6-vuotiaasta alkaen. Hammastahnan makuna on pehmeä minttu, johon on lisätty ripaus makeutta ja raikkautta.

Muumi Hammastahnat, kuten muutkin Oxygenol-hammastahnat, kehitetään Bernerin laboratoriossa Helsingin Herttoniemessä, ja ne valmistetaan Heinävedellä. Oxygenol-tuotteille on myönnetty Avainlippu-tunnus.

- Bernerillä on useiden vuosikymmenien kokemus hammastahnojen tuotekehityksestä suomalaisille. Raaka-aineiden valinnassa tärkeä periaate on niiden korkea laatu ja puhtaus. Lisäksi niissä pyritään käyttämään mahdollisimman paljon kotimaisia raaka-aineita, Vesterinen kertoo.

Tutkitusti tehokas yhdistelmä

Oxygenol-hammastahnat puhdistavat ja suojaavat hampaita tehokkaasti reikiintymistä vastaan, sillä niissä on fluorin lisäksi ksylitolia. Fluorin ja ksylitolin yhdistelmä on tutkitusti tehokas yhdistelmä hampaiden puhdistamiseen sekä suojaamiseen reikiintymistä vastaan. Kun fluoritahnassa on 10 prosenttia ksylitolia, se ehkäisee 12,7 prosenttia tehokkaammin kariesta kuin pelkkä fluoritahna.*

- Suussa reikien muodostumiseen vaikuttaa eniten streptococcus mutans -bakteeri, ja ksylitoli tehoaa juuri tähän bakteeriin. Lisäksi ksylitoli vaikuttaa plakin koostumukseen, jolloin se on helpompi harjata pois, tuotekehittäjä Jenni Hallanaro kertoo.

Oxygenol-hammastahnoissa käytetty ksylitoli on kotimaista, ja se valmistetaan Kotkassa. Tahnojen hankaavat ainesosat ovat kotimaisia silika- eli piioksidi-pohjaisia valmisteita, jotka valmistetaan Haminassa.

Oxygenol-hammastahnat ovat vegaanisia eli niissä ei ole käytetty eläinperäisiä raaka-aineita. Tahnoissa ei myöskään ole mikromuoveja.

* Sintes, J. L. ym., Am. J. Dent., 1995.

Tuotetiedot

Oxygenol Muumi Hammastahna koko perheelle, 75 ml, suositushinta noin 2 euroa
Saatavana hyvin varustetuista päivittäistavarakaupoista.

Lisätiedot medialle

BERNER Oy, Kuluttajatuotteet

Kirsti Vesterinen                        Paula Larjo
Brand Manager                         viestintäasiantuntija
050 377 9172                            040 586 2400
kirsti.vesterinen@berner.fi        paula.larjo@berner.fi

Linkki kuviin

Lue lisää tuotteista: www.oxygenol.fi

Kuluttajatiedustelut: Berner Oy, puh. 0207 91 00
Uusimmat tiedotteemme löytyvät osoitteesta www.berner.fi/uutishuone.