Oxygenol tuo hampaiden hoitoon kotimaisia uutuuksia

Kotimainen Oxygenol-suuhygieniasarja laajentaa valikoimaansa kahdella uudella aikuisten hammastahnalla. Valkaiseva Oxygenol White -hammastahna auttaa saavuttamaan luonnollisen, valkoisen hymyn, ja Oxygenol Sensitive hillitsee hampaiden vihlomista ja ylläpitää suun limakalvojen kosteustasapainoa. Tuotteilla on Suomen Hammaslääkäriliiton suositus ja ne valmistetaan Heinävedellä.

Oxygenol White auttaa säännöllisesti käytettynä pitämään hampaat puhtaan valkoisina ja poistamaan päivittäisen ruokailun aiheuttamia pintavärjäytymiä. Makuna on suomalaisille tuttu, raikas spearmint. Hammastahnan sisältämät ksylitoli ja fluori ehkäisevät hampaiden reikiintymistä ja vahvistavat hampaita ja kiillettä.

Oxygenol Sensitive hillitsee hampaiden vihlomista ja hammastahnan sisältämä kotimainen betaiini ylläpitää suun limakalvojen kosteustasapainoa ja kosteuttaa kuivaa suuta. Suun limakalvojen kuivuus voi vaivata etenkin ikääntyneitä ja myös monet lääkkeet ja sairaudet kuten diabetes kuivattavat limakalvoja. Betaiini auttaa myös vähentämään aftojen syntymistä ja vähentää pesevien aineiden aiheuttamaa ärsytystä. Ksylitoli ehkäisee hampaiden reikiintymistä, ja pehmeän raikas mintun maku maistuu suussa miellyttävältä.

Uutuuksissa on panostettu suomalaisen tuotekehityksen ja tuotannon ohella erityisesti laadukkaisiin, kotimaisiin raaka-aineisiin kuten ksylitoliin ja sokerijuurikkaasta valmistettavaan betaiiniin, sekä hyvään makuun.

Ksylitoli on tehokas suoja hampaiden reikiintymistä vastaan, ja halusimme tuoda valkaiseviin hammastahnoihin myös kotimaisen, ksylitolia sisältävän vaihtoehdon. Kuluttajatutkimusten mukaan maku on usein tärkein valintakriteeri hammastahnaa ostettaessa, joten olemme panostaneet uutuuksissa myös hyvään makuun, brand manager Sanni Väinölä kertoo.

Hampaidenhoidon muistilista

• Pese hampaat vähintään aamulla ja illalla. Valitse pehmeä hammasharja ja fluorihammastahna.
  • Harjaa hampaita vähintään kahden minuutin ajan. Huolehdi siitä, että harjaat kaikki hampaat.
  • Harjauksen jälkeen suuhun pitäisi jäädä fluoria, joten älä purskuttele hampaiden pesun jälkeen suuta liian suurella määrällä vettä.
  • Harjauksen jälkeen on hyvä olla syömättä ja juomatta noin kahden tunnin ajan.

Lähde: Suomen Hammaslääkäriliitto

Tuotetiedot

Oxygenol White, 75 ml, hinta noin 1,90 euroa
Oxygenol Sensitive, 75 ml, hinta noin 1,90 euroa

Tuotteet ovat myynnissä välittömästi.

Yhteystiedot ja tuotenäytteet:

Maria Rämö, viestintä, maria.ramo@berner.fi, puh. 0207 91 4527
Sanni Väinölä, brand manager, sanni.vainola@berner.fi, puh. 0207 91 4520

Tuotekuvat: http://www.bernerbrandbank.fi/?cart=14867-abigcbbdkg&l=FI

Kuluttajatiedustelut: Berner Oy Kulutustavarat, puh. 0207 91 00

Oxygenol on yli 100-vuotias suomalainen suuhygieniasarja. Heinävedellä valmistetuissa hampaidenhoitotuotteissa hyödynnetään luonnon omia raaka-aineita, kuten kotimaista ksylitolia. Oxygenol-tuoteperheeseen kuuluvat aikuisten ja lasten hammastahnat sekä suuvedet. www.oxygenol.fi

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset tuotemerkit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Toimintaamme ohjaa halu tarjota asiakkaillemme vain parhaita tuotteita ja parasta palvelua. Konsernimme liikevaihto vuonna 2014 oli 275,9 miljoonaa euroa, omavaraisuusaste 78,6 % ja henkilöstömäärä 517. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomess,a tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. Lisätietoja:
www.berner.fi

Oman tuotekehityksemme tunnettuja merkkejä ovat muun muassa XZ, LV, Herbina, Heti, GreenCare, Korrek, Lasol, Nokian Jalkineet sekä Rajamäen tuotteet. Johtavana kosmetiikan maahantuojana Berner edustaa Suomessa myös monia kansainvälisiä merkkejä, kuten Calvin Klein, Chloé, Clarins, IsaDora, Marc Jacobs, philosophy, Rimmel ja Sensai.