Rajamäen balsamikastikkeisiin kaksi hurmaavaa uutuutta

Rajamäen Tumma ja Vaalea Balsamikastike saavat seuraansa kaksi herkullista uutuutta, Sitruuna ja Basilika Balsamikastikkeet. Vaaleankeltainen Sitruuna Balsamikastike sopii mainiosti raikkaaksi salaatinkastikkeeksi, tummempi Basilika Balsamikastike taas mausteeksi ruokaisimpiin annoksiin.

Kauniissa ja kätevissä pulloissa olevat, suositut Rajamäen balsamikastikkeet sopivat loistavasti sekä pöytäkäyttöön että keittiön perusmausteeksi. Raikkaat salaatit, makeat jälkiruoat sekä maukkaat liha- ja kalaruoat saavat uutta piristystä uusista balsamikastikkeista. Sitruunan ja basilikan mauilla saat vaihtelua keittiöösi.

Balsamikastikepullojen uudet, mustapohjaiset etiketit kertovat selkeästi, mistä tuotteesta on kyse. Rajamäen R-logo erottuu helposti ja ohjaa uutuuksien luo. Tyylikkäät pullot voi huoletta asettaa suoraan ruokapöytään.

Luonnollisella sitruuna-aromilla maustettu, hedelmäisen raikas Sitruuna Balsamikastike pohjautuu Rajamäen Vaaleaan Balsamikastikkeeseen. Kahden happoisen maun yllättävä yhdistelmä sopii erityisen hyvin esimerkiksi savukalan, katkarapujen ja vadelmien kanssa. Sitruuna Balsamikastikkeella voi myös maustamisessa korvata tuoreen sitruunan ja limen.

Rajamäen Tummaan Balsamikastikkeeseen pohjautuva, tumma ja täyteläinen Basilika Balsamikastike on maustettu luonnollisella basilika-aromilla. Se sitoo yhteen italialaisen keittiön perusmaut: pitkään kypsyneen balsamietikan ja tuoreen basilikan. Herkullinen makupari maustaa nopeasti ja vaivatta esim. paahdetut punajuuret, mozzarellan ja rucolan. Basilikalla maustetulle kastikkeelle löytyy uusia käyttökohteita helpommin – basilikan maku johdattaa.

Kokeile vaikkapa raikasta meloni-fetasalaattia.

Meloni-fetasalaatti

1/4 vesimelonia

150 g kreikkalaista fetajuustoa

Rajamäen Tummaa tai Basilika Balsamikastiketta

tuoretta basilikaa

Leikkaa vesimeloni paksuiksi viipaleiksi ja poista kuori. Kuutioi melonin hedelmäliha sekä fetajuusto. Kokoa kuutiot kerroksittain salaatiksi ja valuta päälle Balsamikastiketta. Koristele tuoreella basilikalla.

Lisää reseptejä löytyy osoitteesta www.rajamaen.fi.

Tuotteet:
Rajamäen Basilika Balsamikastike 250 ml, hinta noin 4 euroa
Rajamäen Sitruuna Balsamikastike 250 ml, hinta noin 4 euroa
Rajamäen Tumma Balsamikastike 250 ml, hinta noin 4 euroa
Rajamäen Vaalea Balsamikastike 250 ml, hinta noin 4 euroa

Lisätiedot ja reseptit

Myyntipäällikkö Raili Muikku, puh. 0207 91 4221, raili.muikku@berner.fi

Viestintäpäällikkö Anna Virrantaus, puh. 0207 91 4669, anna.virrantaus@berner.fi

Rajamäen keittiö neuvoo, puh. 0207 91 4362 sekä www.rajamaen.fi

Rajamäellä on valmistettu etikkaa jo vuodesta 1892 lähtien. Rajamäen etikkatehdas toimii edelleen ja on Suomen ainoa väkiviinaetikan ja viinietikoiden valmistaja. Rajamäen tuoteperheen lisäksi Berner Päivittäistavaraosasto myy ja markkinoi myös kansainvälisiä elintarvikemerkkejä. Näitä ovat Kikkoman, Limmi, Saclá, Lanfranchi ja Lorenz. Muita Päivittäistavaraosaston tuotemerkkejä ovat muun muassa kotimaiset Herbina, LV, XZ ja Ainu.

Berner Osakeyhtiö on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö, jonka toiminta on kansainvälistä. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Bernerin pääkonttori, tuotekehitys ja tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa. Baltiassa ja Ruotsissa asiakkaita palvelevat Bernerin tytäryhtiöt. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2010 noin 272 MEUR ja henkilöstön määrä 530.