Rajamäen Säilöntäliemellä kätevää säilöntää ympäri vuoden

Rajamäen Säilöntäliemi on maustettu väkiviinaetikka, jonka avulla tuoreita herkkuja voi säilöä, maustaa ja marinoida helposti ja kätevästi koska tahansa. Sokerin ja perinteiset säilöntämausteet sisältävä liemi muuttuu käyttövalmiiksi vettä lisäämällä.

Lisääntynyt innostus lähiruokaan ja ruoan valmistukseen kotona on saanut yhä useamman suomalaisen harrastamaan ympärivuotista säilöntää. Helppoa vaihtelua arkiseen ruokapöytään saa esimerkiksi säilömällä itse poimitut tai torilta ostetut sienet ja kasvikset.

Rajamäen Säilöntäliemi soveltuu niin uuden sadon herkkujen säilömiseen kuin lihan, kalan ja kasvisten marinointiin sekä maustamiseen. Aiemmin Rajamäen Maustettuna Väkiviinaetikkana tunnettu Säilöntäliemi saa kesällä 2013 uuden nimen sekä kätevän muovisen pakkauksen.

Säilöntäliemen pohjana on luonnollisella käymismenetelmällä valmistetut väkiviinaetikka ja mallasetikka. Sen hapanimelä maku syntyy sokerista sekä perinteisistä säilöntämausteista, jotka ovat laakerinlehti, sinapinsiemen, valkosipuli, neilikka, mustapippuri, kaneli ja tillinsiemen.

Valmiiksi maustetulla säilöntäliemellä myös pienien määrien säilöminen on mutkatonta. Käyttövalmis liemi esimerkiksi sienille, pikkelssille ja herkkukurkuille syntyy lisäämällä Rajamäen Säilöntäliemeen vettä ja suolaa.

Säilömisen lisäksi Rajamäen Säilöntäliemi sopii myös kalojen ja kasvisten marinointiin. Kasviksiin se antaa raikkaan maun jo muutamassa tunnissa, kun taas sillit, silakat ja kirjolohi marinoituvat maukkaiksi muutamassa päivässä. Säilömisen ja marinoimisen lisäksi Säilöntälientä voidaan käyttää sellaisenaan mausteena antamaan hapanimelää maku ruokiin.

Rajamäen Säilöntäliemi on myynnissä välittömästi. Lisää käyttövinkkejä ja ohjeita löytyy avattavan etiketin sisäpuolelta, sekä osoitteessa www.rajamaen.fi.

Tuote
Rajamäen Säilöntäliemi 0,43l, 2,80€

Mona Berg, viestintä, mona.berg(at)berner.fi, puh. 0207 91 4522
Daniela Berner-Ax, tuoteryhmäpäällikkö, daniela.berner-ax(at)berner.fi, puh. 0207 91 4381

Tuotekuvat

Berner Oy, puh. 0207 91 4362

Rajamäen etikkaa on valmistettu jo vuodesta 1892 lähtien. Yli sata vuotta suomalaisissa kodeissa käytetty Rajamäen etikka on kasvanut monilukuiseksi tuoteperheeksi, jonka etikoita käytetään maustamiseen, marinointiin ja säilöntään. Rajamäen väkiviinaetikat, viinietikat ja balsamietikat syntyvät luonnollisella käymismenetelmällä laadukkaista raaka-aineista. www.rajamaen.fi

Berner Kulutustavarat on myynnin ja markkinoinnin moniosaaja, joka tuntee suomalaisen kuluttajan tarpeet. Tuotevalikoimaan kuuluvat Bernerin omat päivittäistavaramerkit sekä maahantuodut kansainväliset kosmetiikkamerkit. Osaston kotimaisia tuotemerkkejä ovat Herbina, Ainu, XZ, LV, Oxygenol, Rajamäen, Korrek ja Lasol. Johtavana kosmetiikan maahantuojana Berner edustaa Suomessa myös monia kansainvälisiä merkkejä, kuten Calvin Klein, Chloé, Clarins, Gatineau, IsaDora, Mavala, Marc Jacobs, Panos Emporio, Rimmel, Sally Hansen ja Sensai. Maahantuotujen tuotteiden valikoimaan kuuluvat myös Kikkomanin ja Saclán elintarvikkeet, BabyBjörn-lastentarvikkeet sekä Omron-hyvinvointituotteet. www.berner.fi/kulutustavarat

Pikafaktat

Sokerilla ja perinteisillä säilöntämausteilla maustettu väkiviinaetikka muuttuu käyttövalmiiksi vettä lisäämällä
Tweettaa
Soveltuu niin uuden sadon herkkujen säilömiseen kuin lihan, kalan ja kasvisten marinointiin sekä maustamiseen.
Tweettaa
Aiemmin tunnettu Rajamäen Maustettuna Väkiviinaetikkana - nyt uusi nimi ja kätevä muovinen pakkaus