• Berner Oy/

Rajamäen tuo uusia makuja viinietikoihin: Chili-punaviinietikka ja Inkivääri-valkoviinietikka maustavat salaatinkastikkeet ja marinadit

Rajamäen tuo maustettujen viinietikoiden tuotevalikoimaansa kaksi herkullista uutuutta: Chili-punaviinietikka ja Inkivääri-valkoviinietikka tuovat helposti makua ruuanlaittoon ja maustavat salaatinkastikkeet ja marinadit. Uutuudet tulevat myyntiin syyskuussa 2016.

Rajamäen Chili-punaviinietikka, 250 ml, on Italian Piemonten alueen hedelmäisistä viineistä valmistettu ja Chili-aromilla maustettu punaviinietikka, joka tuo helposti lämpöä ja tulisuutta ruuanlaittoon. Chili-punaviinietikka sopii erinomaisesti lihan, kalan, äyriäisten ja broilerin maustamiseen ja marinointiin. Kätevän kaadonohjaimen ansiosta annostelu onnistuu helposti pisaroittain.

Rajamäen Inkivääri-valkoviinietikka, 250 ml, on yli kahdeksan kuukautta tammisammioissa kypsytetyistä italialaisista viineistä valmistettu ja luonnollisella inkivääri-aromilla maustettu valkoviinietikka, joka sopii erinomaisesti kalan, äyriäisten ja broilerin maustamiseen ja marinointiin. Raikas inkivääri sopii myös hyvin erityisesti aasialaistyylisten salaattien ja ruokien mausteeksi. Kätevän kaadonohjaimen ansiosta annostelu onnistuu helposti pisaroittain.

Marinadin helppo peruskaava

Maustetut viinietikat tuovat helposti makua marinadeihin. Marinadi syntyy kätevästi peruskaavalla sekoittamalla 2 osaa öljyä, 1 osa maustettua viinietikkaa ja ripaus suolaa ja pippuria. Viinietikan makua vaihtamalla marinadiin saa helposti vaihtelua. Samalla kaavalla syntyy myös maukas salaatinkastike, johon sopivat erityisen hyvin jo valikoimissa olevat Sitruuna-valkoviinietikka ja Yrtti-valkoviinietikka.

Reseptivinkki: Lämmin tomaatti-fetasalaatti

400 g minitomaatteja
150 g fetajuusto
3 rkl oliiviöljyä
2-3 rkl Rajamäen Chili-punaviinietikkaa
1 tl suolaa
2 tl sokeria
mustapippuria
tuoretta tai kuivattua timjamia

Kuutioi fetajuusto ja ripottele kuutiot vuokaan minitomaattien kanssa. Mittaa vuokaan kaikki loput ainekset ja sekoita. Paista uunissa 225 asteessa noin 15 minuuttia. Tarjoile hyvän leivän kanssa.

Reseptivinkki: Inkiväärimarinoitu tofu

250 g maustamatonta tofua

Marinadi:
3 rkl soijakastiketta
1 valkosipulinkynsi
1 tl mustapippuria
2 rkl oliiviöljyä
4 rkl Rajamäen Inkivääri-valkoviinietikkaa
2 rkl sokeria
1 rkl raastettua inkivääriä

Valuta tofu ja leikkaa se kuutioiksi. Sekoita marinadin aineet ja kaada marinadi tofukuutioiden päälle. Anna maustua jääkaapissa seuraavaan päivään. Käytä marinoituneet kuutiot esim. tofuwokissa tai salaateissa.

Tuotetiedot

Rajamäen Chili-punaviinietikka, 250 ml, hinta noin 2,70 euroa
Rajamäen Inkivääri-valkoviinietikka, 250 ml, hinta noin 2,70 euroa

Uutuudet tulevat myyntiin syyskuussa 2016.

Lisätiedot ja tuotenäytteet

Berner Oy, Kuluttajatuotteet-osasto

Maria Rämö, viestintä, puh. 020 791 4527, maria.ramo@berner.fi
Suvi Jukko, brand manager, puh. 020 791 4309, suvi.jukko@berner.fi