• Berner Oy/

Rajamäen uudet Viikuna- ja Mansikka-balsamikastikkeet tuovat makua kesään – Valmiit kastikkeet sopivat suoraan ruokapöytään

Rajamäen laajentaa valmiiden balsamikastikkeidensa valikoimaa kahdella uutuudella: Viikuna-balsamikastike ja makeampi Mansikka-balsamikastike ovat monikäyttöisiä, öljyttömiä kastikkeita, jotka sopivat sellaisenaan esimerkiksi salaattiin, juustoille, hedelmille ja jälkiruokiin. Uutuuskastikkeita voi käyttää myös ruoan maustamiseen ja marinadeihin. Uutuudet ovat myynnissä huhtikuusta alkaen.

Rajamäen Viikuna-balsamikastike, 250 ml, on tumma, käyttövalmis viikunan makuinen balsamikastike. Kastikkeen pohjana on aito Modenan balsamiviinietikka, joka on valmistettu perinteisin menetelmin Modenan alueella Italiassa. Viikuna-balsamikastike maistuu esimerkiksi salaatissa grillatun vuohenjuuston tai halloumin seuralaisena, ja se on erinomainen lisuke tai dippi perinteisellä juustolautasella. Viikuna-balsamikastike tuo myös uudenlaista säväystä oliiviöljy-balsamietikkadippiin ja muodostaa yllättävän makuparin mutakakun kanssa.

Rajamäen Mansikka-balsamikastike, 250 ml, on vaalea, makea, käyttövalmis balsamikastike, joka sopii niin makeiden kuin suolaisten ruokien seuraksi. Kesäisen punaisen värinsä Mansikka-balsamikastike saa luonnon omista väriaineista porkkanasta ja omenasta. Mansikka-balsamikastike sopii erityisen hyvin parmankinkun ja melonin seuraksi ja yhdistettynä muihin tapaksiin, erilaisten juustojen kanssa, salaatinkastikkeena, hedelmien kanssa tai jälkiruuissa. Mansikka-balsamikastike maistuu myös kastikkeena vanilijajäätelön kanssa, ja helpon jälkiruuan saa myös dippaamalla kastikkeeseen hedelmiä, marjoja ja vaahtokarkkeja.

Valmiit balsamikastikkeet suoraan ruokapöytään – varmat makuparit toimivat aina

Valmiit balsamikastikkeet ovat helppo tapa tuoda makua ruuanlaittoon, ja tyylikkäät, kätevät pullot sopivat suoraan ruokapöytään. Rajamäen valmiiden balsamikastikkeiden valikoima koostuu kuudesta maukkaasta, käyttövalmiista balsamikastikkeesta: Tumma balsamikastike ja Vaalea balsamikastike ovat ruuanlaiton klassikot, ja Basilika-balsamikastike, Sitruuna-balsamikastike sekä valikoiman täydentävät uutuusmaut tuovat balsamikastikkeisiin tuttuja ja rakastettuja makuja. Kaikki balsamikastikkeet ovat gluteenittomia, laktoosittomia, maidottomia ja öljyttömiä, joten ne sopivat monenlaisiin ruokavalioihin.

Balsamikastikkeiden varmat makuparit toimivat aina:

Tumma Balsamikastike ja paahtopaisti
Vaalea Balsamikastike ja päärynä, sinihomejuusto ja pinjansiemenet
Sitruuna-balsamikastike ja savulohi
Basilika-balsamikastike ja tomaatti-mozzarella-salaatti
Viikuna-balsamikastike ja vuohenjuustosalaatti
Mansikka-balsamikastike, parmankinkku ja meloni

Tuotetiedot

Viikuna-balsamikastike, 0,25l, on käyttövalmis kastike Modenan balsamietikasta. Suositushinta noin 3,70 euroa, myynnissä välittömästi.

Mansikka-balsamikastike, 0,25l, on käyttövalmis kastike vaaleasta balsamietikasta. Suositushinta noin 3,70 euroa, myynnissä välittömästi.

Lisätiedot ja tuotenäytteet

Berner Oy, Kuluttajatuotteet-osasto

Maria Rämö, viestintä, puh. 020 791 4527, maria.ramo@berner.fi
Suvi Jukko, brand manager, puh. 020 791 4309, suvi.jukko@berner.fi