Tahroihin Pikkuväen LV -pyykinpesuneste

Pikkuväen LV on hellävarainen täsmätuote lastenvaatteiden vaikeille tahroille. Pikkuväen LV sisältää pyykinpesuaineen lisäksi tahranpoisto-ominaisuuden. Tuote on zeoliititon, fosfaatiton ja biohajoava, joten se ei sakkaannu pesukoneeseen eikä rehevöitä vesistöjä. Tuotteella on Allergia- ja Astmaliiton tunnus.

Lapsen vaatteet tahriutuvat etenkin silloin, kun lapsi opettelee syömään itse. Myös vauhdikkaat ulkoleikit jättävät jälkensä. Lapsiperheessä pestäänkin pyykkiä keskimäärin kuusi kertaa viikossa (TTS tutkimus 2009).

Pikkuväen LV pesee ja poistaa tahrat hellävaraisesti. Pyykinpesuneste on suunniteltu lapsiperheiden kirjopyykille ja sen koostumuksessa on mukana myös tahranpoisto-ominaisuus. Miedon pesuaineen lisänä olevat entsyymit on valittu siten, että ne tehoavat mahdollisimman hyvin juuri tomaatin, porkkanan, suklaajäätelön, mudan ja ruohon jättämiin vaikeisiin tahroihin.

– Etenkin lapsiperheissä arvostetaan tuoksuttomia ja hellävaraisia pyykinpesuaineita. Pikkuväen LV tehoaa vaikeisiin tahroihin ja on biohajoava, joten voit pestä pyykkisi hyvällä omallatunnolla, kertoo tuotekehityskemisti Minna Salmela Berner Oy:ltä.

Pikkuväen LV sopii kirjo-, gore-tex- ja villavaatteiden konepesuun ja sitä voi myös kaataa suoraan tahralle. Pyykinpesuneste pesee ja poistaa tahrat myös matalissa lämpötiloissa, alkaen 30 asteessa, jolloin säästyy energiaa.

Pyykinpesuneste on zeoliititon, fosfaatiton ja biohajoava, joten se ei sakkaannu pesukoneeseen eikä rehevöitä vesistöjä. Pyykinpesuneste ei sisällä hajusteita tai väriaineita.

LV on kotimainen tuotesarja. LV-tuotteet on kehitetty yhteistyössä Allergia- ja Astmaliiton kanssa.

Tuote

Pikkuväen LV pyykinpesuneste 760 ml, pesukertoja 19. Hinta noin 5,90 euroa.
Myynnissä helmikuussa tavarataloissa ja marketeissa.

Tuoteryhmäpäällikkö Päivi Räty-Tarkkanen, puh. 0207 91 4263, päivi.raty-tarkkanen@berner.fi
Tuoteryhmäpäällikkö Elina Seppänen, puh. 0207 91 4522, elina.seppanen@berner.fi
www.berner.fi/LV
www.ihokiittaa.fi

Tiedotteet, kuvat, näytteet ja kemistien asiantuntijahaastattelut

Viestintäpäällikkö Anna Virrantaus, puh. 0207 91 4669, anna.virrantaus@berner.fi

Berner Oy / LV-kuluttajaneuvonta, puh. 020 791 4303 ma-to klo 10–13

LV-sarja on kehitetty yhteistyössä suomalaisten ihoasiantuntijoiden sekä Allergia- ja astmaliiton kanssa.
Sarjan pitkä historia, osaava tuotekehitys ja kiinteä yhteistyö alan asiantuntijoiden kanssa ovat luotettava perusta herkän ihon hoidolle. LV-sarja tarjoaa hellävaraista puhtautta pyykinpesusta ja astianpesusta henkilökohtaiseen hygieniaan sekä hiusten hoitoon. Kaikki LV-tuotteet ovat hajusteettomia ja väriaineettomia.

Berner Osakeyhtiö on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö, jonka toiminta on kansainvälistä. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Bernerin pääkonttori, tuotekehitys ja tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa. Baltiassa ja Ruotsissa asiakkaita palvelevat Bernerin tytäryhtiöt. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2009 noin 260 MEUR ja henkilöstön määrä 531.

Berner Päivittäistavaraosasto myy ja markkinoi myy tunnettuja kansainvälisiä merkkejä sekä kotimaisia, oman tuotekehityksen valmisteita. Tuotemerkkejämme ovat muun muassa adidas, Ainu, BabyBjörn, Herbina, Kikkoman, Lanfranchi, Limmi, Lorenz, LV, Oxygenol, Rajamäen, Saclà, Scholl ja XZ.

LV