TIEDOTE Herbinalta biohajoava shampoo ja hoitoaine - tehoaineena luomulumpeen uute

Herbinan uudessa shampoossa ja hoitoaineessa yhdistyvät luontoystävällisyys ja pesunautinto. Tuotteiden raaka-aineet ovat kasvi- ja mineraaliperäisiä ja hajoavat luonnossa. Koostumuksessa on lisäksi suosittu luomua ja ekosertifioituja ainesosia. Tuotteiden tehoaine on luomulumpeen juuresta saatava uute, joka hellii hiukset pehmeiksi. Myös raikkaan hedelmäinen tuoksu on ekosertifioitu.

Uutuustuotteissa yhdistyvät luonnon omat raaka-aineet Herbinan hiustenhoito-osaamiseen ja korkeaan laatuun. Raaka-aineiden valinnassa tärkeitä kriteereitä ovat olleet kasviperäisyys ja luonnollisuus. Aktiiviaine on luomulumpeen juuresta valmistettu uute, joka puhdistaa hiuspohjaa ja antaa hiuksille pehmeyttä.

– Herbina on aina ollut tietoinen ympäristöasioista ja valinnut erityisesti suomalaisen luonnon raaka-aineita tuotteiden aktiiviaineiksi. Kuluttajat etsivät yhä enemmän luontoa säästäviä tuotteita. Biohajoava shampoo ja hoitoaine vastaavatkin kuluttajien toiveeseen tehdä arjessaan ympäristön huomioon ottavia valintoja, tinkimättä kauneustuotteen tasosta, kertoo tuotekehityskemisti Päivi Puranen.

Luonnon omat raaka-aineet hoivaavat hiuksia

Järvimaisemasta tuttu lumme on tunnettu veden pinnalla kelluvista valkeista kukistaan. Kauneuden lisäksi lumpeella on myös muita ominaisuuksia: kasvin juuresta saatavalla uutteella on pehmentävä ja puhdistava vaikutus. Luomulummeuutteen ohella shampoossa ja hoitoaineessa vaikuttavat luomukauran peptidit, jotka kosteuttavat hiuksia tehokkaasti tehden niistä taipuisat. Luonnollinen vehnäproteiini hoitaa ja vahvistaa hiuksia. Hiukset lempeästi selvittävä hoitoaine sisältää lisäksi kosteuttavaa karitevoita.

Shampoon ja hoitoaineen tuoksu on raikkaan kukkainen; ensituoksussa tuntuu vedellisen vihreä vivahde ja hedelmäinen persikka, ydintuoksuun tuo lämpöä Bourbon-vanilja. Tuotteiden tuoksu sekä aktiiviaineet lummeuute ja karitevoi on varustettu niiden luonnollisuuden takaavalla Ecocert-sertifikaatilla.

Shampoo ja hoitoaine sopivat kaikille hiustyypeille ja päivittäiseen käyttöön. Tuotteet eivät sisällä silikonia tai silikoniyhdisteitä.

Kaikkien Herbina-tuotteiden pakkausten kierrätyksestä löytyy tietoa osoitteesta www.herbina.fi/kierratysopas.

Tuote
Herbina biohajoava shampoo ja hoitoaine 200 ml, hinta noin 3,00 euroa