TIEDOTE Nestemäiset LV-pesuaineet tehokkaita ja ekologisia

Tehokkaat ja ympäristöystävälliset nestemäiset LV-pesuaineet hoitavat värillisiä vaatteita ja pesevät myös gore-tex-vaatteet. Uutuuspesuaineista löytyy oma koko jokaiseen tarpeeseen: perhepakkaus, tiivistetty tehopakkaus ja pieni matkapakkaus. LV:n nestemäiset pesuaineet on kehitetty herkälle, suomalaiselle iholle. Pesuaineet ovat biohajoavia eivätkä sisällä fosfaattia tai zeoliittia.

LV tuo markkinoille kattavan tuotesarjan nestemäisiä pesuaineita eri käyttötarkoituksiin. Nestemäiset pesuaineet ovat käteviä käytössä ja helppoja annostella. Pesuneste liukenee veteen täydellisesti ja samoin huuhtoutuu pois helposti, jättämättä kankaaseen ihoa ärsyttäviä jäämiä. Nestemäinen pesuaine soveltuu hyvin liukenevana myös käsipesuun.

LV:n nestemäisten pesuaineiden tuotekehityksessä on otettu vahvasti huomioon ympäristö ja suomalaisen ihon tarpeet. LV on hajusteeton tuotesarja, joka on kehitetty yhteistyössä Astma- ja allergialiiton kanssa herkälle iholle ja koko perheen käyttöön.

Viime vuonna LV toi markkinoille fosfaatittomat ja zeoliitittomat pesujauheet. Uudet nestemäiset pesuaineet jatkavat samaa ympäristöystävällistä suuntaa; ne eivät sisällä fosfaattia, zeoliittia, väriaineita, hajusteita eivätkä optisia kirkasteita. Nestemäiset pesuaineet ovat myös biohajoavia.

Tehokkaat nestemäiset pesevät ilman jäämiä

LV:n uudet nestemäiset pesuaineet säilyttävät värit kirkkaina ja poistavat tahrat tehokkaasti 30–90 asteessa. Pesuaineet sopivat kaikkeen värilliseen pyykkiin, myös gore-tex-vaatteiden pesuun. Pesuaineet eivät sovellu villalle tai silkille, paitsi tiivistetty nestemäinen pesuaine, jolla voi pestä myös villaa.

LV nestemäinen pyykinpesuaine 1,5 litraa on tehokas ja edullinen vaihtoehto arkipyykkiin. Pesuaine riittää 30 pesukertaan ja se on pakattu käteväkahvaiseen pulloon. Pesuainetta voi käyttää tahrojen esikäsittelyyn levittämällä nestettä suoraan tahralle ennen pesua.

LV tiivistetty nestemäinen pyykinpesuaine 750 ml on ekologinen ja tehokas, vaatteita hoitava vaihtoehto erittäin tiivistetyssä muodossa. Pieneen tilaan mahtuva, kätevä kahvallinen pakkaus riittää peräti 37 pesukertaan. Annostus on ainoastaan 20 ml koneellista kohden. Tiivistetty nestemäinen pesuaine on täysin säilöntäaineeton.

LV nestemäinen pyykinpesuaine 100 ml matkakoko on todellinen reissaajan unelma. Enää ei tarvitse kuljettaa pesujauhetta muovipussukassa matkalaukun pohjalla. Näppärä matkakoko riittää kahteen pesukertaan. Pesuneste sopii erinomaisesti matkapyykin pesuun, sillä se liukenee veteen tehokkaasti ja herkkäihoisille suunniteltuna ei ärsytä myöskään käsien ihoa.

Tuoteryhmäpäällikkö Päivi Räty-Tarkkanen, puh. 0207 91 4263, paivi.raty-tarkkanen@berner.fi
Markkinointipäällikkö Tia Yrjölä, puh. 0207 91 4375, tia.yrjola@berner.fi
Viestintäpäällikkö Petra Gräsbeck, puh. 0207 91 4669, petra.grasbeck@berner.fi