TIEDOTE Uudistuneiden Oxygenol-tuotteiden nimet suomenkielisiksi

Oxygenol-suuvesien pakkausdesign on uudistettu ja samalla tuotteet ovat saaneet uudet, suomenkieliset tuotenimet: Raikas ja Hellä. Oxygenol Extra Fluor -hammastahna on nyt Oxygenol Raikas Fluorihammastahna. Samalla tahnan maku muuttuu entistä raikkaammaksi. Pakkausuudistus yhtenäistää Oxygenol-perheen ulkonäön ja viestii selkeämmin tuotteiden kotimaisuudesta, sekä helpottaa kuluttajan näkökulmasta oikean tuotteen löytämistä.

Oikean suuhygieniatuotteen valinta voi olla hankalaa tuotemerkkien ja -nimien viidakossa. Pakkausten ja nimien uudistuksella pyrittiinkin lisäämään selkeyttä kuluttajan suuntaan. Oxygenol on yli satavuotias kotimainen merkki, jonka tuotteet kehitetään Helsingissä ja valmistetaan Heinävedellä. Koekäyttäjinä toimii suomalainen kuluttajatestiryhmä, jolloin esimerkiksi tuotteiden maut saadaan suomalaiseen suuhun maistuviksi. Tuotteet ovat avainlipputuotteita. Oxygenol Hellä ja Raikas -suuvedet Suuvesiä käytetään yleisimmin pahanhajuisen hengityksen ehkäisemiseen, suun kuivuuteen tai pahaan makuun, karieksen ehkäisyyn, kiillevaurioiden takia tai koska halutaan puhdistaa hampaat huolellisesti. Osa kuluttajista toivoo suuvedeltä mietoa kosteutusta ja osa tehokasta, pitkäkestoista raikastavaa vaikutusta. Oxygenol-suuvedet tarjoavat vaihtoehdon kumpaankin tarpeeseen. Oxygenol Raikas -suuvesi sisältää fluoria ja xylitolia, jotka yhdessä ehkäisevät hampaiden reikiintymistä ja vahvistavat sekä suojaavat kiillettä. Suuveden makuna on raikas minttu. Oxygenol Hellä on alkoholiton ja kosteuttava suuvesi, joka raikastaa hengityksen hellävaraisesti. Suuvesi sisältää fluoria, joka ehkäisee hampaiden reikiintymistä. Tuote kosteuttaa suuta jättäen pitkäkestoisen raikkaan tunteen. Makuna on mieto, ihastuttava piparminttu. Oxygenol Raikas Fluorihammastahna Oxygenol Raikas on tehokas fluorihammastahna. Fluori on suun terveyden kannalta hammastahnan tärkein ainesosa: se vahvistaa ja suojaa kiillettä ja vähentää kiilteen mineraalien liukenemista. Fluori ehkäisee myös kariesbakteerien hapontuotantoa ja tätä kautta reikien syntymistä. Kariesvauriot voivat pysähtyä ja jopa korjautua fluorin vaikutuksesta. Oxygenol Raikas -hammastahnalla on uusi maku: suomalaisten kuluttajien testaama uutuusaromi on entistä raikkaampi. Tuote Oxygenol Hellä -suuvesi, 300 ml, hinta noin 2,70 euroa Oxygenol Raikas -suuvesi, 300 ml, hinta noin 2,70 euroa Oxygenol Raikas -fluorihammastahna, 50 ml, hinta noin 0,80 euroa Lisätietoja Tuoteryhmäpäällikkö Elina Puhlin, puh. 0207 91 4522, elina.puhlin@berner.fi Markkinointipäällikkö Tia Yrjölä, puh. 0207 91 4375, tia.yrjola@berner.fi Viestintäpäällikkö Petra Gräsbeck, puh. 0207 91 4669, petra.grasbeck@berner.fi www.berner.fi Kuvat osoitteesta http://www.bernerbrandbank.fi/?cartId=146 Kuluttajatiedustelut Berner Oy, puh. 0207 91 00 Jälleenmyynti Tavaratalot ja marketit toukokuusta 2009 alkaen