TIEDOTE XZ Terva -shampoon tehoaineeksi suomalainen innovaatio, kuusenoksasolmukeuute

XZ uudistaa klassisen XZ Terva -shampoonsa koostumuksen ja pakkauksen. Shampoon uusi tehoaine on suomalainen innovaatio, kuusenoksan kasvusilmuista saatava uute. Voimakkaana antioksidanttina se rauhoittaa päänahkaa ja suojaa hiuksia vapailta radikaaleilta. Lämmin, perinteinen tervan tuoksu on shampoossa kohdallaan.

XZ Terva on tasapainottava ja hoitava shampoo kaikille hiustyypeille ja koko perheelle. Tervalla on perinteisesti ollut tärkeä rooli kansanparannuksessa ja ihonhoidossa ja sen tuoksu on suomalaisille miellyttävän nostalginen; kesään, saunaan ja veneisiin liittyvä. Uudistuneen XZ Terva -shampoon innovatiivinen tehoaine on myös peräisin luonnosta ja sen puustosta.

Kuusenoksan kasvusilmuista saatava uute (Abies Picea Extract) on suomalainen keksintö, joka rauhoittaa ja tasapainottaa herkkää tai arkaa päänahkaa. XZ Terva -shampoo sisältää myös Octopirox-yhdistettä, joka ennaltaehkäisee hilseen muodostumista.

Suojaavia ominaisuuksia pohjoisen puilta

Puiden elinikä on pitkä ja ne voivat kasvaa valtavan kokoisiksi. Tämä on mahdollista, koska puut ovat kehittäneet tehokkaita tapoja puolustautua mikrobeilta ja rankoilta olosuhteilta. Talvisin kuuset joutuvat lumikuorman alle. Kun oksan kantokyky pettää ja se katkeaa, jää puun kylkeen haava oksasolmukkeen kohdalle.

Puun täytyy nopeasti korjata vaurio, jolloin apuun tulevat haavaa hoitavat oksasolmukkeen lignaanit. Lignaanit ovat polyfenolisia yhdisteitä, joilla on vahva kyky siepata vapaita radikaaleja ja toimia antioksidantteina. Samoja yhdisteitä löytyy myös karpalosta, vihreästä teestä ja pellavasta, mutta oksasolmukeuutteessa niitä on satoja, jopa tuhansia kertoja enemmän.

Kuusenoksasolmukeuutetta saadaan pohjoismaisesta kuusesta puu- ja paperiteollisuuden sivutuotteena; pelkästään uutteen hankintaa varten ei ole jouduttu kaatamaan puita.

XZ on suomalaisten hiusten asiantuntija, joka suuntaa voimavaroja omaan tuotekehitykseen ja hyödyntää tuotteissaan kotimaisia innovaatioita, kuten tyrninsiemenöljy, xylitol sekä uusi kuusenoksasolmukkeen uute. XZ-tuotteet valmistetaan Heinäveden tehtaalla.

Tuote
XZ Terva -shampoo 250 ml, hinta noin 3,00 euroa