• Berner Oy/

Uudistunut Clarins UV PLUS [5P] – edistyksellistä suojaa iholle UV-säteitä ja ilmansaasteita vastaan

Uudistunut Clarins UV PLUS [5P] -voide sisältää teknisesti edistyksellisen, iholle näkymättömän suojakerroksen muodostavan tekijän, joka toimii suojakilpenä haitallisia UV-säteitä ja viittä erityyppistä ilmansaastetta vastaan. Lisäksi UV PLUS [5P] vahvistaa ihon omia suojamekanismeja, jolloin iho pystyy tulevaisuudessa suojautumaan entistä paremmin UV-säteiden ja ilman epäpuhtauksien haitallisilta vaikutuksilta.

Clarins lisäsi ensimmäisen kerran kasvipohjaisen saastesuojan tuotteisiinsa vuonna 1991 ja on sen jälkeen jatkuvasti kehittänyt sitä entistä paremmaksi. Clarins onkin aina ollut edelläkävijä ihon suojaamisessa UV-säteiden ja ilman epäpuhtauksien haitoilta.

Ilmansaasteet ärsyttävät ihoa

Ulkoilman sisältämät ilman epäpuhtaudet eivät ole ainoa ihoa ärsyttävä tekijä. Saasteita on kaikkialla, jopa siellä, missä emme luulisi niitä olevan. Ulkoilman sisältämien epäpuhtauksien lisäksi saasteiksi lasketaan sisäilman sisältämät epäpuhtaudet, siitepöly, sininen valo ja valosaaste. Kun tähän lisätään UV-säteiden haitalliset vaikutukset, joista näkyvin on ruskeiden pigmenttiläiskien muodostuminen ihoon, voidaan todeta, että saasteet altistavat ihon kuivumiselle, ihon värin epätasaisuudelle, tulehduksille ja ennenaikaiselle vanhenemiselle.

Viisi erilaista, iholle haitallista saastetta

Uudistunut UV PLUS [5P] on ensimmäinen Clarinsin kehittämä ihoa UV-säteiltä ja ilmansaasteilta suojaava tuote, joka suojaa ihoa viideltä ihoa päivittäin saastuttavalta tekijältä: ulkoilman sisältämät epäpuhtaudet, sisäilman sisältämät epäpuhtaudet, sininen valo, siitepöly ja valosaaste (yhdistelmä ilman epäpuhtauksia ja UV-säteitä). Voiteen sisältämän [5P] -suojatekijän koostumuksesta 74 prosenttia on ihoa hoitavia aineosia, jotka kosteuttavat ihoa ja parantavat ihon omaa suojamekanismia 64 prosenttia.

Voidetta testanneista naisista 86 prosenttia vakuuttuivat siitä, että UV PLUS [5P] -voide suojaa ihoa erityyppisiltä ilmansaasteilta. Kuluttajatestiin osallistui 112 naista, jotka käyttivät voidetta kuukauden ajan.

Ilmansaasteiden haitalliset vaikutukset iholle

Clarins hyödynsi aiemmin tehtyä kansainvälistä tutkimusta analysoidessaan, kuinka suurelle määrälle ilmansaasteita ihmiset maailmassa altistuvat. Tutkimuksessa huomioitiin viisi tärkeintä epäpuhtautta: ulkoilman sisältämät epäpuhtaudet, sisäilman sisältämät epäpuhtaudet, siitepöly, sininen valo ja valosaaste. Tämän jälkeen Clarins tutki kyseisten epäpuhtauksien vaikutusta solutasolla ihon hyvinvointiin ja nuorekkuuteen. Tutkimustulokset osoittivat, että neljä viidestä tärkeimmästä epäpuhtaudesta aiheuttaa soluja vahingoittavaa oksidatiivista stressiä. Siitepöly taas aiheuttaa ihossa tulehduksellisen tilan ja altistaa ihon sitä kautta oksidatiiviselle stressille. Oksidatiivisen stressin on todettu aiheuttavan ihon ennenaikaista vanhenemista, ihon ärtymistä, ihon värin epätasaisuutta, ihon elottomuutta ja ihon kuivumista.

Tutkimuslöydös

Tutkimuksen myötä Clarins sai tarkempaa tietoa Nrf2-proteiinista. Kyseinen proteiini säätelee tehokkaasti ihon antioksidanttista suojamekanismia. Lepotilassa oleva proteiini sijaitsee ihosoluissa. Aktivoituessaan proteiini siirtyy solun tuman sisäpuolelle ja tehostaa ihoa viideltä tärkeimmältä saasteelta suojaavien antioksidanttien muodostumista. Nrf2-proteiinin aktivoituessa ihon luonnollinen suojamekanismi paranee.

Mangonlehti

Clarins on aina saanut innoituksensa luonnosta ja innostunut luonnon kyvystä sopeutua, selviytyä ja menestyä. Mango on tästä tyypillinen esimerkki. Se on herkullisia hedelmiä tuottava kasvi, joka on sopeutunut haastaviin olosuhteisiin. Kasvin lehdet erittävät antioksidanttisia molekyylejä, jotka muodostavat luonnonmukaisen suojan UV-säteiden haitallisia vaikutuksia vastaan ja auttavat kasvia selviytymään hyvinkin vaikeissa kasvuolosuhteissa.

Kasvin tehokas puolustusmekanismi voi auttaa myös ihoa suojautumaan haitallisilta ympäristötekijöiltä ja saasteilta.

Miten?

Mangouute aktivoi todistetusti 11,3 prosenttia Nrf2-proteiinin toimintaa soluissa ja käynnistää siten ihon antioksidanttisen suojamekanismin.

Vihreä väri osoittaa lepotilassa olevan Nrf2-proteiinin läsnäolon tuman ulkopuolella.

Vihreä väri osoittaa aktiivisesti toimivan, ihon antioksidanttista puolustusmekanismia tehostavan Nrf2-proteiinin läsnäolon tuman sisällä.

Tämä tarkoittaa, että iho pystyy suojautumaan ilman saasteiden aiheuttamalta oksidatiiviselta stressiltä ja ehkäisemään valosaasteen, siitepölyn ja sinisen valon aiheuttamia ihovaurioita.

Uuden sukupolven saastesuoja

Innovatiivinen kahdeksannen sukupolven yhdiste on kehittynyt jatkuvasti ympäristössämme tapahtuvien muutosten ja uusien tieteellisten löydösten myötä. Anti-Pollution-yhdiste koostuu kolmesta kasviuutteesta, jotka suojaavat ihoa tehokkaasti ilman epäpuhtauksien aiheuttamilta haitallisilta vaikutuksilta ja ehkäisevät ihon ennenaikaista vanhenemista.

1. Haaraleväuute
    Uutteen ihon pintaan muodostama suojakerros ehkäisee ilman epäpuhtauksien aiheuttamaa kosteuden haihtumista dermiksestä.
  2. Linnunkaaliuute (luomu)
    Toimii tehokkaana antioksidanttina ja vahvistaa siten ihon luonnollista suojamekanismia ulkopuolisia ärsytystekijöitä sekä ulkoilman ja sisäilman sisältämiä epäpuhtauksia vastaan.
  3. Valkohurtanminttu-uute (luomu)
    Kasvi, joka pystyy kasvamaan jopa erittäin saastuneessa maaperässä, auttaa ihoa suojautuman ulkoilman ja sisäilman sisältämiä epäpuhtauksia vastaan.

Tutkimustulokset UV PLUS [5P] -voiteen ihoa suojaavista ja vaurioita ennaltaehkäisevistä vaikutuksista

Sinisen valon aiheuttamat ihovauriot vähenivät 55 %1.
Luomuviljellyn mangopuun lehdistä saatu uute auttaa vahvistamaan ihon antioksidanttista puolustusmekanismia.

Siitepölyn aiheuttamat ihovauriot vähenivät 57 %2.
Luomuviljellyn mangopuun lehdistä saatu uute auttaa vähentämään siitepölyn aiheuttamaa tulehdussolujen liikatuotantoa ihossa. Iho on aiempaa paremmin suojattu ihoärsytysten aiheuttamilta epämiellyttäviltä tuntemuksilta.

Valosaasteen aiheuttamat ihovauriot vähenivät 100 %3.
Luomuviljellyn mangopuun lehdistä saatu uute ehkäisee valosaasteen aiheuttamaa vapaiden radikaalien liikatuotantoa ihossa ja suojaa siten ihoa oksidatiiviselta stressiltä ja ennenaikaiselta vanhenemiselta.

Ulko- ja sisäilman sisältämien epäpuhtauksien aiheuttamat ihovauriot vähenivät 66 %4.
Anti-Pollution-yhdisteen sisältämät kasviuutteet auttavat ihoa suojautumaan ulko- ja sisäilman sisältämien epäpuhtauksien haitallisilta vaikutuksilta.

1 Ex vivo -testi, jossa mitattiin hapettuneiden proteiinien määrää.

2 In vitro -testi, jossa mitattiin tulehduksen välittäjäaineena toimivan interleukiini 8 lisääntymistä ihossa.

3 Ex vivo -testi, jossa mitattiin hapettuneiden proteiinien määrää.

Tehokas suoja UV-säteiden haitallisia vaikutuksia vastaan

Minimimäärällä filttereitä maksimaalinen suoja

Optimaalisen, orgaanisista ja mineraalipohjaisista filttereistä koostuvan suojan kehittämiseksi Clarins testasi 52 erilaista, 18 erilaisesta filtteristä koostuvaa yhdistelmää. UV PLUS [5P] sisältää hikoilunkestävän suojakertoimen SPF 50.

Huomaamatonta suojaa iholle

Tehokkaasti vaikuttava geelivoide, joka imeytyy välittömästi ihoon. Voiteen kevyt, raikas koostumus tuntuu miellyttävältä iholla. Luomuviljellyn sulkaitulehden uute kosteuttaa ihoa 8 tunnin ajan. Läpikuultava lopputulos. Voide ei jätä iholle valkoista kalvoa.

Uusi pakkaus, jonka korkki muistuttaa suojakupua

Tyylikäs, helppokäyttöinen tuubi, jonka korkki kuvaa Clarinsin voiteen avulla iholle tarjoamaa näkymätöntä suojakupua. Tuubista on helppo annostella juuri oikea määrä voidetta kerrallaan.

Vastuullista suojausta

Clarinsin ihonhoitotuotteissa käytetyt vaikuttavat aineet valitaan ympäristöä ja luonnon monimuotoisuutta kunnioittaen. Clarins noudattaa vastuullisen kauneuden periaatteita ja tukee yhdistyksiä, jotka suojelevat luonnon monimuotoisuutta, kuten Jaridins du Monde -yhdistys Madagaskarilla. Clarins viljelee yhdistyksen kanssa mangopuita ja sulkaitulehteä, joista saadaan Clarinsin tuotteissana käyttämiä kasviuutteita. Kasvien viljelyssä noudatetaan Reilun kaupan periaatteita.
Tuotteiden pakkauksissa on huomioitu tarkasti niiden ympäristövaikutukset. UV PLUS [5P] -voiteen tuubissa ja korkissa on käytetty 36 prosenttia kierrätettyä muovia. Pahvikotelon valmistuksessa on käytetty kartonkia, joka on valmistettu kestävän kehityksen menetelmin kasvatetuista puista.

Käyttö

UV PLUS [5P] -voide levitetään iholle muiden ihohoitotuotteiden käytön jälkeen ennen meikkivoiteen levittämistä. Voidetta suositellaan lämmitettäväksi hetken ajan kämmenten välissä ennen levittämistä, jotta se olisi ihon kanssa saman lämpöistä ja sen vaikutus olisi välittömästi paras mahdollinen.   Voide painellaan kevyesti kasvojen ihoon lymfakiertoa seuraten. Painelu aloitetaan poskista, sitten otsa ja lopuksi kaula ja dekoltee.

Vinkki! UV PLUS [5P] -voide kannattaa pitää mukana käsilaukussa, jotta se on käytettävissä aina tarvittaessa. Esimerkiksi ulkona terassilla istuessa voidetta kannattaa levittää kasvojen ihon lisäksi kämmenselkiin ja dekolteelle. Nämä ovat alueita, joilla ennenaikaiset ikääntymisen merkit, kuten pigmenttiläiskät, tulevat helposti näkyviin.

Suositushinta

UV PLUS [5P] SPF50 Multi-Protection Moisturizing Screen Translucent -voide 30 ml, suositushinta 43 e

Saatavuus

Tuote on saatavilla keväästä 2021 alkaen Sokos-tavarataloista, Emotion-myymälöistä ja Sokos.fi-verkkokaupasta, Stockmann-tavarataloista ja Stockmann.com-verkkokaupasta, Kicks-myymälöistä sekä valtuutetuilta yksityisiltä Clarins-jälleenmyyjiltä.

Tuotekuvat

BERNER OY, kuluttajatuotteet – viestintä

Yhteydenotot toimittajat: Paula Larjo, puh. 040 5862400, sähköposti paula.larjo@berner.fi

Yhteydenotot vaikuttajat: Emilia Pikkuaho, 0400 226675, sähköposti emilia.pikkuaho@berner.fi