Uudistunut XZ Xylitol kosteuttaa talvihiuksia

XZ Xylitol -shampoon ja -hoitoaineen pakkaukset uudistuvat. XZ Xylitol kosteuttaa ritisevän kuivia talvihiuksia ja poistaa sähköisyyttä. Ksylitoli rauhoittaa myös kuivaa hiuspohjan ihoa. Linjakkaalla uudella ilmeellä helpotetaan oikean tuotteen valintaa.

XZ Xylitol -sarjassa on shampoo, hoitoaine sekä tehohoito, jotka vahvistavat ja rakennepaikkavat hiuksia. Tuotteet sopivat kosteutta kaipaaville ja käsitellyille hiuksille, naisille ja miehille. XZ-tuotteet eivät sisällä lainkaan silikonia tai silikoniyhdisteitä. Ksylitoli ja hunajayhdiste kosteuttavat hiuksia tehokkaasti parantaen niiden kiiltoa. B5- E-ja PP-vitamiinit hoitavat kuivia hiuksia. Tuotteet kosteuttavat ja suojaavat myös hiuspohjaa, joka kuivuu tai ärtyy helposti talvella lämmitetyn sisäilman, kylmän ulkoilman ja päähineiden yhteis-vaikutuksesta. Uudella ilmeellä haetaan selkeyttä kuluttajan suuntaan. – Kotimaisena sarjana haluamme viestiä kuluttajalle linjakkuudella ja luettavuudella. Nostimme esille vaikuttavia aineita ja tuoteominaisuuksia, jotta kuluttajan olisi helpompi erottaa eri tuotteet toisistaan ja tehdä oikea valinta. Uudistunut pullo on samalla yksinkertaisen tyylikäs ja antaa visuaalista mielihyvää kylpyhuoneen hyllyllä, avaa tuoteryhmäpäällikkö Elina Seppänen Berner Oy:ltä muutoksen taustaa. Ksylitoli kosteuttaa ja säätelee ihon bakteerikantaa Ksylitoli on makeutusaineena käytetty hiilihydraatti, jota esiintyy luonnossa muun muassa hedelmissä ja kasviksissa. Myös koivusokerina tunnettua ksylitolia hyödynnetään elintarvikkeissa, lääkkeissä ja kosmetiikassa. Ksylitolin vaikutukset suuhygieniassa ovat hyvin tunnettuja ja laajasti tutkittuja. Vähemmän tunnettua on ksylitolin käyttö ja sen hyödylliset vaikutukset hiustenhoitotuotteissa. Ksylitoli toimii kosteusvoiteissa käytettävän glyserolin tavoin, kosteuttaen ihoa erittäin tehokkaasti. Ksylitoli myös estää haitallisten ja edistää hyödyllisten mikrobien kasvua iholla, suojaten ja rauhoittaen hiuspohjan ihoa. XZ-tuotteissa käytettävä ksylitoli on saatu kotimaisesta, uudistuvasta koivusta. XZ-tuotteet kehitetään suomaisten hiusten tarpeisiin ja valmistetaan Heinävedellä. Tuotteet ovat avainlipputuotteita. Tuote XZ Xylitol -shampoo 250 ml, hinta noin 3,00 euroa XZ Xylitol -hoitoaine 200 ml, hinta noin 3,00 euroa XZ Xylitol -tehohoito 100 ml, hinta noin 5,20 euroa Lisätietoja Markkinointipäällikkö Tia Yrjölä, puh. 0207 91 4375, tia.yrjola@berner.fi Tuoteryhmäpäällikkö Elina Seppänen, puh. 0207 91 4522, elina.seppanen@berner.fi www.xz.fi Tiedotteet, kuvat, näytteet ja kemistien asiantuntijahaastattelut Viestintäpäällikkö Petra Gräsbeck, puh. 0207 91 4669, petra.grasbeck@berner.fi Kuluttajatiedustelut Berner Oy, puh. 0207 91 00 Jälleenmyynti Tavaratalot ja marketit marraskuusta 2009 alkaen Suomalainen XZ on hoitanut hiuksia asiantuntemuksella jo yli 50 vuoden ajan. XZ-tuotteet perustuvat pitkäjänteiseen tuotekehitykseen, jota tehdään suomalaisten hiusten ehdoilla. Suurin kotimainen hiustenhoitosarja sisältää yhteensä 34 erilaista shampoota, hiushoitoa, tehohoitoa, öljyhoitoa ja muotoilutuotetta koko perheen tarpeisiin. Kaikki XZ-hiustenhoitotuotteet ovat silikonittomia. Berner Oy on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyritys. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2008 noin 300 MEUR ja henkilöstön määrä 570. Bernerin Päivittäistavaraosasto markkinoi ja myy tunnettuja kansainvälisiä merkkejä sekä kotimaisia, oman tuotekehityksen valmisteita. Tuotemerkkejämme ovat muun muassa Adidas, Ainu, BabyBjörn, Herbina, LV, Oxygenol, Scholl ja XZ.